19 september 2007
Trådstartare
hejsan alla snälla garaget medlemmar:D nu e de så att jag skulle uppskatta så mycket hjälp och tips som möjligt. Jag har en saab 9000 2.3t 200hk, -92 med tcs. Det började igår med att jag märkte att så fort turbon skulle börja ladda riktigt så blev gaspedalen trög, så fort jag släppte gasen,så blev den lätt och mjuk igen. Så jag fick tips att kolla så klart alla vakuum-slangar och prova att byta magnetventilerna som en sitter på torpedväggen och en på vänster framskärm.Det sitter även en liten backventil (som är svart/vit ) mellan spjällhuset och magnetventilen på torpedväggen. Jag provade då att vända på denna backventil, och körde, och tyckte den kändes bättre bilen. Sedan efter de när jag skulle starta igen, så bara dör bilen igen, ingen tomgång alls. När bilen är varm så ligger den på ca. 500rpm och går lite ojämnt. Har kollat alla slangar,provat att vända backventilen igen, provat att byta plats på magnetventilerna, utan framgång. Turbo/APC mätaren funkar inte heller,den står bara rakt upp. Denna har fungerat tidigare. Jag har hittat en slang som går från magnetventilen på vänster framskärm, och den hitta jag lös under spjällhuset. Någon som kan tänka sig vart den skall gå?? Uppskattar all hjälp!