körde 80 mil på två dagar helt utan olja, fullgas hela tiden, kompisen köpte den sladda in i en lyckstolpe rätt rejält kacka ut bucklorna och körd vidare. den va dock jävligt seg orka knappt dra loss bakdäcken hade ju lite drygt 50 000 mil på mätaren, förstår om man inte vill ha en container att åka i men de tål bra mycket. audi o ford drar olja inte så lite heller och peugeot kan kolvarna tita ut genom blocket om man har lite för tung gasfot. opel ja de kan man inte säga så mycket om för de finns knappt några gamla kvar.
Hmm? Skulle Audi dra mycket olja, å fan de va nytt. Ok, de finns vissa nya VAG bilar som tar lite olja, men de gäller enbart några enstaka motorer, och är inte heller nått som är skadligt. Större delen av alla Audi bilar drar inte mer olja än nån annan bil. De har du fått om bakfoten. Totalt.
Nått jag brukar rekomendera nyblivna körkorts innehavare är Audi 80 eller 100 från 91 eller nyare. Billiga att äga, problemfria (oftast), dessutom tysta och bekväma. 100 är dessutom en riktigt säker bil. Köpter man dessutom en quattro har man ju en sjukt mycket roligare (och säkrare) bil än en bakhjulsdriven bil.
Min första bil va faktiskt en volvo 240. Men fan, helt onödigt. Drar soppa som fan, hemsk att köra, låter mycket. Dessutom sjukt ful, in och utvändigt. Bytet till Audi från volvon va ju rena drömmen. Att leka med en quattro är ju dessutom inte att jämföra med en långsam RWD som inte får nå grepp i sladdarna och mest går långsamt. Quattro, då är de bara att gasa. Den som provat vet.
körde 80 mil på två dagar helt utan olja, fullgas hela tiden, kompisen köpte den sladda in i en lyckstolpe rätt rejält kacka ut bucklorna och körd vidare. den va dock jävligt seg orka knappt dra loss bakdäcken hade ju lite drygt 50 000 mil på mätaren, förstår om man inte vill ha en container att åka i men de tål bra mycket. audi o ford drar olja inte så lite heller och peugeot kan kolvarna tita ut genom blocket om man har lite för tung gasfot. opel ja de kan man inte säga så mycket om för de finns knappt några gamla kvar.
snackar du om volvo nu?? dom fordar jag har haft har inte tagit nå mer olja än nån annan bil.. och ang stryktåligheten så kan jag säga att min sierra 2,9 som jag hade förut piskade jag mer och värre än vad en volvo skulle klara av.. och då snackar jag av egen erfarenhet
Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
körde 80 mil på två dagar helt utan olja, fullgas hela tiden, kompisen köpte den sladda in i en lyckstolpe rätt rejält kacka ut bucklorna och körd vidare. den va dock jävligt seg orka knappt dra loss bakdäcken hade ju lite drygt 50 000 mil på mätaren, förstår om man inte vill ha en container att åka i men de tål bra mycket. audi o ford drar olja inte så lite heller och peugeot kan kolvarna tita ut genom blocket om man har lite för tung gasfot. opel ja de kan man inte säga så mycket om för de finns knappt några gamla kvar.
Hmm? Skulle Audi dra mycket olja, å fan de va nytt. Ok, de finns vissa nya VAG bilar som tar lite olja, men de gäller enbart några enstaka motorer, och är inte heller nått som är skadligt. Större delen av alla Audi bilar drar inte mer olja än nån annan bil. De har du fått om bakfoten. Totalt.
Nått jag brukar rekomendera nyblivna körkorts innehavare är Audi 80 eller 100 från 91 eller nyare. Billiga att äga, problemfria (oftast), dessutom tysta och bekväma. 100 är dessutom en riktigt säker bil. Köpter man dessutom en quattro har man ju en sjukt mycket roligare (och säkrare) bil än en bakhjulsdriven bil.
Min första bil va faktiskt en volvo 240. Men fan, helt onödigt. Drar soppa som fan, hemsk att köra, låter mycket. Dessutom sjukt ful, in och utvändigt. Bytet till Audi från volvon va ju rena drömmen. Att leka med en quattro är ju dessutom inte att jämföra med en långsam RWD som inte får nå grepp i sladdarna och mest går långsamt. Quattro, då är de bara att gasa. Den som provat vet.
Har kollat på Audi 80/90/100 2.3E FWD verkar som bra bilar, men om man vill uppleva körglädje på 50 och 70/90-vägar och inte bara bekvämlighet på motorvägen? Rätt bilar?
_Glenne_ skrev:
snackcalahan skrev:
körde 80 mil på två dagar helt utan olja, fullgas hela tiden, kompisen köpte den sladda in i en lyckstolpe rätt rejält kacka ut bucklorna och körd vidare. den va dock jävligt seg orka knappt dra loss bakdäcken hade ju lite drygt 50 000 mil på mätaren, förstår om man inte vill ha en container att åka i men de tål bra mycket. audi o ford drar olja inte så lite heller och peugeot kan kolvarna tita ut genom blocket om man har lite för tung gasfot. opel ja de kan man inte säga så mycket om för de finns knappt några gamla kvar.
snackar du om volvo nu?? dom fordar jag har haft har inte tagit nå mer olja än nån annan bil.. och ang stryktåligheten så kan jag säga att min sierra 2,9 som jag hade förut piskade jag mer och värre än vad en volvo skulle klara av.. och då snackar jag av egen erfarenhet
En Ford Sierra DOHC( Eller är det "DOCH")/XR4i skulle vara nice, men en volvo är hemskt, drar mycket och är allmänt en bil för mammor (Nu talar jag inte om nya volvobilar utan dem inom 20000:- gränsen.).
------------------------
Tips på bilar med RWD som inte drar mycket som man kan sladda med?
Jag måste bara vara konservativ och föreslå en veteran... Volvo Amazon. Billig i inköp, lätt att meka med och så lätt att trimma. Den är inte speciellt tung heller.
Andra alternativet är en Peugeot 205. Kul liten bil som man kan lyfta upp på vägen igen efter att kört i diket. Gjorde det med morsans Saab 9000 är också ett bra alternativ.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Jag måste bara vara konservativ och föreslå en veteran... Volvo Amazon. Billig i inköp, lätt att meka med och så lätt att trimma. Den är inte speciellt tung heller.
Andra alternativet är en Peugeot 205. Kul liten bil som man kan lyfta upp på vägen igen efter att kört i diket. Gjorde det med morsans Saab 9000 är också ett bra alternativ.
Lyfte?? HAHAHA. då kan den inte va tung ^^ max 1 ton ju?
Opel Kadett GSi 16v Audi 80/90/100 Motor? Peugeot 405 MI16 Peugeot 205 GTi Toyota Celica GTi 2.0 Ford Sierra XR4i Ford Sierra 2.0i DOCH Eller är det värt att vänta på ett bra tillfälle att köpa en XR4i? Audi GT Coupe Saab 9000 Saab 900 Aero Gillar sätena och designen!
Vad skulle DU valt? Om du vill/orkar, rangordna dem!
Opel Kadett GSi 16v Audi 80/90/100 Motor? Peugeot 405 MI16 Peugeot 205 GTi Toyota Celica GTi 2.0 Ford Sierra XR4i Ford Sierra 2.0i DOCH Eller är det värt att vänta på ett bra tillfälle att köpa en XR4i? Audi GT Coupe Saab 9000 Saab 900 Aero Gillar sätena och designen!
Vad skulle DU valt? Om du vill/orkar, rangordna dem!
Vänta!
Du kommer inte ångra dig om du köper en.
Hade ja inte köpt en Xr4, så hade ja väl köpt Vanliga sierran? men Den ja har är 100 ggr roligare ^^
Satsa på en Kadett 16v Många har fått se bakluckan på min och många har trott dom varit så överlägsna ända till dom ser mig jämsides Grymt rolig bil!!!
Tjenare! Jag har börjat kolla på lite bilar och jag behöver verkligen hjälp med att hitta rätt, antingen någon av bilarna i listan nedanför eller någon bil du tipsar mig om (den hamnar du i listan).
Krav: * Hur mycket den drar spelar inte så mycket roll, få inte dra 1.8 liter som en BMW V12... * Får inte vara för långsam för då ska den ha andra fördelar! Jag ska ha den som en "helgracer".
Annars är det fritt fram med förslag!
Bilar som förslagits hittils:
Ja: Opel Kadett GSi 16v 4/5 Audi 80/100 2.3E 4/5 Peugeot 405 MI16 4/5 Peugeot 205 GTi 4/5 Toyota Celica GTi 2.0 4/5 Ford Sierra XR4i 4/5 Ford Sierra 2.0i DOCH 3/5 Audi GT Coupe 3/5 Saab 9000 2/5 eller 3/5
Kanske: Audi 100 Turbo BMW 320,325 Honda Accord 2.2 16V Alfa Romeo 164 TS Saab 900 (16-ventilsversionen) Opel Vectra 2000 4x4 16V Opel Vectra 2000 16V Toyota Carina II Mazda 626 coupe Saab 900 t8 Aero/Special Opel Manta/Ascona Citroën BX 16V Chevrolet Beretta GTZ Mitsubishi Galant GTI 16V Toyota Corolla GTI 16V
Nej: Peugeot 405 2.0 SRi Opel Omega 3000 Ford Escort XR3i Renault Chamad/Clio 16V Volvo 850 GLT
Tack på förhand,
Victor
Jag rekomenderar varmt Mazda 626 kupé 88-91 med 2,0 liters 140 kusars motorn....Grymmt bra motor, bra go i den från början och sjukt pålitlig. Annars så kan jag rekomenderar 2.2I liters motorn så kan du ta delar från ford probe 2.2I turbo. Proben är nämligen en Mazda 626/MX6 fast med fordkaross och ford inredning. Dock så har mazdan betydligt bättre monteringskvalitet och detaljkvalitet. Har du övriga frågor så kan du fråga mej om du är intresserad av Mazdan. Annars så gammla 323F 90-94 med 1.8 doch motorn..samma som i min 323F bara det att i min är de nerstrypta. Även motorerna i 323F finns med turbo...grund å botten heter den BP...sen finns det olika slutbenämningar. Typ min heter BPZE...sen finns Turbomotorn som heter BP å något annat å gammla 323F som heter BP-CH30...men grunden är densamma i alla motorer. Motorerna håller lätt för ca 300 kusar utan kolvbyte osv.
Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara