Så jävla irriterande...och dyrt...
Hade liknande problen med en dieselbil, då jag skulle byta glödstift på den. De första tre kom ut utan problem, men den sista satt väldigt hårt, men till slut lyckades jag få loss den, men halvvägs ut började den gå väldigt hårt igen, men dumma mig reagerade inte på det och fortsatte skruva, så sprack topplocket... Inte själva locket, men den delen med gängorna..
Då var det bara att gänga om djupare ner i topplocket och köre det nya stiftet ca en cm längre in.
Det gick ju bra, bilen gick kanon efter det, trots att det hamnade lite aluspån i cylindern.
Den slutade till och med dra olja efter det, väldigt märkligt...
Vill gärna se bilderna, så bara lägg ut dom!
När man drar för hårt, så kan gängorna på stiftet och gängorna i blocket liksom smälta samman, det blir en reaktion vid hög värme. Och om det sitter jävligt fast, då kan man bara gänga om utan att lyfta toppen och sen dammsuga cylindern. Det hade jag gjort tror jag, men klart om det är någon annans bil...
Och viktigt att kleta på lite kopparpasta på gängorna så att det inte oksiderar/bränner fast/rostar...