3950
Sök

Biltema?

OEM <3
6 957 Inlägg
24 september 2007
#41
kylspray skrev:
skulle aldrig hälla i olja lr på med filter från dem på min Saab iaf, det är en sak som är välldigt säkert..
De va lite så ja mena...skulle ja åkt en gammal sunkhög så kanske ja skulle köpt det där,

Twin_can: Castrol gubbarna spydde inte galla mot ngn konkurrent, dom
sa att t.ex. -"Mobil gör minst lika fin olja som oss"

Sen så skrev ja tidigare, "Alla är vi olika..." Inte sant?

Så nu kan vi konstatera att MÅNGA gillar Biltema här, så på torsdag Martin
far vi mot Jönköping å shoppar tongue

Peace!

OEM <3

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
24 september 2007
#42
Har hört att Mobil gör biltemas olja! Och saab har ju faktiskt bytt olja från helsyntetisk till halvsyntetisk på turbomodellerna för det blir för varmt för helsyntetisk då turbon alstrar för mycket värme! Det var därför vissa motorer skar för Saab också! Vad jag har hört!!

-Mike-

9 Inlägg
24 september 2007
#43
Biltema är det inget fel på så, men jag skulle inte rekomendera att köpa tex bromsok, stötdämpare m.m där iaf!

It´s me!

Meister
6 763 Inlägg
24 september 2007
#44
Jag orkar inte läsa igenom hela tråden.. Men jag hör att ni diskuterar olja. Biltema har vunnit något test för oljor så det är nog rätt så bra olja om den spöar fina märkes oljor. Sen får man 4 gånger så mycke olja för samma pengar så man kan byta oftare.


324 Inlägg
24 september 2007
#45
Oljefilter där emot ska man inte köpa på biltema. Hänt flera gånger att det blir dåligt eller ingen oljetryck alls.

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99

Ford Racing
479 Inlägg
25 september 2007
#46
Oljan är det då inget fel på...

Tänk om det hade stått något annat namn på dunken istället för Biltema.. hade ni köpt den då...?

Ja Just!

Tradarchaffis
158 Inlägg
25 september 2007
#47
Biltemas fälgrengöring fungerar skitbra:) även vissa verktyg m.m. man handlat där fungerar ju bra!!! har också kört mycke på biltemas oljefilter å aldrig haft nå problem!

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
25 september 2007
#48
nickehjelm skrev:
Biltemas fälgrengöring fungerar skitbra:) även vissa verktyg m.m. man handlat där fungerar ju bra!!! har också kört mycke på biltemas oljefilter å aldrig haft nå problem!
Och glöm inte kallavfettningen heller! Kanon!Fälgrengörningen är super!

-Mike-

OEM <3
6 957 Inlägg
25 september 2007
#49
MikeAero skrev:
Har hört att Mobil gör biltemas olja! Och saab har ju faktiskt bytt olja från helsyntetisk till halvsyntetisk på turbomodellerna för det blir för varmt för helsyntetisk då turbon alstrar för mycket värme! Det var därför vissa motorer skar för Saab också! Vad jag har hört!!
Å fan, ne nu jefflar ska ja börja undersöka, du vet inte vart du hört de då?
Skulle fan va kul å veta mer  big_smile

OEM <3

1 129 Inlägg
16 oktober 2007
#50
Alla har vi våra åsikter om biltema. Men finns det nårra tester där biltemas sortiment har jämförts med 2a företag lr producenter's. De testerna borde ju visa en del.

191 Inlägg
16 oktober 2007
#51
PaLLen skrev:
Biltema är det inget fel på så, men jag skulle inte rekomendera att köpa tex bromsok, stötdämpare m.m där iaf!
Varför inte? Folk tjaffsar en massa utan någon anledning. Om ni anser en produkt som undermålig så förklara isåfall varför!yikes

Jag har själv kört på biltemas stötdämpare i snart 3 år. De funkar PRIMA om man ser det för vad det är; standardstötdämpare.

Jag har en hel del 10årsgaranti-biltemaverktyg (momentnyckel, hylsor, skruvmejslar, ringnycklar samt många "specialverktyg") och jag måste säga att Biltema har ger förbluffande mycket för pengarna. Biltemas verktyg är om inte lika bra så iallefall nästan lika välfungerande som kända märken tex kamasa. Jag äger den största kamasalådan och tro mig, dessa verktyg går också sönder.wink

Fördelen att gå på dyrare alternativ i verktygsdjungeln är framförallt ökad smidighet som kan yttra sig i mer tunnväggiga hylsor och nättare spärrhandtag. En annan fördel enligt många är väl också känslan över att äga produkter från ett erkänt kvalitetsmärke.

Går något verktyg sönder är det bara att ta med den trasiga produkten för att få den utbytt. Simple as that!

Som någon skrev tidigare; det enda problemet med biltema är väl att man får pengar över

E30 325 Rösta gärna...

375 Inlägg
17 oktober 2007
#52
Biltema har både bra och dåliga saker.

Deras verktyg håller godkänd kvalité. Man kan säga att deras livslängd ca 3 år om dem sköts rätt.
Dem har även 10 års garanti på en del verktyg och dem är "hög prestanda" och dem håller.

"Biltema" tändstift är OK. Dem slits lite fortare , men håller  inom service tiden.
Sedan har dem märkes och dem håller längre.

Tänddelar har jag inte haft ngt problem med, men på en del produkter medföljer det inga packningar. Så man bör vara observant.

Oljan fungerar ypperligt och är inget fel. Dem håller även hög kvalitets norm!
API SL/CF är bra och även "märkes" oljor har denna.
S= bensin drift, och L är kvalite. A är lägst.
Tror det är en "SM kvalite på G från Castrol och den kostar tunt 900kr för 4liter.

reservdelar till bil håller godkänd kvalité.
deras bromsar håller bra i början med "mattas" ut med tiden. Tar fortfarande riktigt bra, men håller inte lika hög standard som orginal/mekonomen

Detta är vad jag kan berätta om mina erfarenheter.

Får du ngt från Biltema som ex inte fungerar så har du säkert bara fått ett otursexemplar


414 Inlägg
17 oktober 2007
#53
Hmm vafan har haft biltemas filter på båda mina bilar och än har dom inte havererat iaf tongue Annars så gillar jag biltema faktiskt big_smile

hej

5 710 Inlägg
17 oktober 2007
#54
MikeAero skrev:
Och saab har ju faktiskt bytt olja från helsyntetisk till halvsyntetisk på turbomodellerna för det blir för varmt för helsyntetisk då turbon alstrar för mycket värme! Det var därför vissa motorer skar för Saab också! Vad jag har hört!!
Det du har hört stämmer inte......
____________________________________________________________________

Min uppfattning om biltema är att det är helt OK.
Sållar man lite själv bland deras produkter har jag iaf vart nöjd med kvalitén.

Olja har jag köpt måååång dunkar genom åren och det har funkat kanon (om man nu skall ta det som ett mått på olja är bra eller dålig.)
Fast det är klart....på min senaste vinterbil gav ju varvräknaren upp kort efter oljebytet och det måste ju helt klart berott på att jag handlat skitolja från ett skitföretag? wink

MVH Jonas
..............

100 Inlägg
17 oktober 2007
#55
Det kallas ju inte feltema utan anledning..

Har en vän som sitter som inköpschef på ett feltema varuhus...
Oljefilterna dem säljer billigt innehåller oftast ingen "backventil " och oljan är värdelös...
Jag skulle aldrig få för mig att köpa olja där det finns ju klart en anledning till att den kostar 40 spänn dunken ...

men men jag är som jag är.. jag anser har man inte råd att köpa riktiga bra reservdelar så har man ju inte råd att ha bil heller.... det är ju ochså en säkerhetsfråga...

jag har mycket info att tillgå som igentligen är "sekretessbelagd" om deras produkter var dem kommer ifrån inköpspris och liknande är det nåt speciell ni undrar över eller om ni vill ha en mer specifik förlklaring på produkter så maila mig.!

Jag har nog råkat ut för alla fel på mina bilar. nackdel: Många gånger dyrt, Fördel: Man lär sig till nästa gång

671 Inlägg
17 oktober 2007
#56
deras bilvårdprodukter kan jag rekommendera starkt! förutom vaxet! fy fan va svårarbetat så där kör jag turtle istället... men däckpolishen funkar tillochmed bättre än turtle t.ex.!

Oljan blir man ju sugen på att testa... många säger ju här att den e bra och dom som säger att den inte är det verkar inte ha så mycket belägg för det... nån som har fått motorhaveri p.g.a. biltema olja?
Som nån sa eftersom den är så billig så kan man ju byta oftare!

Second is the first loser

375 Inlägg
17 oktober 2007
#57
Har precis köpt ALLT i bromsväg fram och bak från biltema till min volvo. Är inte det minsta orolig. Har handlat på biltema sen jag köpte min första bil, har alldrig haft problem med deras grejer. Även verktyg.


430 Inlägg
17 oktober 2007
#58
Upptäckte igår att mina bromsbelägg är från biltema. tongue
Har fungerat utmärkt för mig, inte dammat eller nånting annat som skrivits här. Känner mig inte oroligare direkt bara för jag vet de är därifrån. Gillar biltema jag. Mkt att välja på och allt jag har köpt Har funkat finfint.
Personligen skulle jag inte köpa bromsar i övrigt till bilen men då är jag inte ute efter standardprylar längre. Jag säger, ska man handla utan spec märke fungerar biltema, meca, micro, mekonomen lika bra skulle jag tro.


_-''-_V0lv0_-''-_
32 Inlägg
17 oktober 2007
#59
Vill ha biltema på gotland nuu!

Han som ingen turbo har, han får åka utan bar!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
17 oktober 2007
#60
biltema har mkt skit, men också mkt bra smile


men nånting jag inte kommer köpa på biltema är broms delar och slitdelar.. har dålig erfarenhet av biltema när det gäller sånt smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!


Sök