Skördetröskan (läs volvo 740) med automatlåda drar med mestadels stadstrafik o en del motorvägskörning runt 1,4 liter, de e inte mycket valuta man får, men komfort och ingen värdeminskning på bilen!
Blazern drar väl 1.5-2 liter vid landsvägskörning. Vid blandad körning blir det väl lite drygt 2 liter. Körningen är då visserligen väldigt lugn för o få ner förbrukningen men sen har man ju 2300 kg bil med 36 tums terrängdäck som inte går direkt lätt på vägen... Det kostar o ligga på topp...
Körde lite långkörning igår, på fina vintervägar mellan sollefteå å strömsund, å lyckades köra på 0,72liter per mil! Inte illa för 1,8 ton bensin v6a me fyrhjulsdrift Enligt audi ska den ta 0,87...
För övrigt så tar den ca 1,1 sommartid å 1,2 vintertid, stadskörning i sollefteå...
Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
Saab 9-3 2.0T -1999 20.000mil ( ) Går inte att få ner den under 0.8/mil långkörning Ökar väldans mycket när jag gasar, men det kanske jag ska räkna med?
Opel Vectra GT 16v -1993 27.000mil Går att köra på 0.5/mil om man är snäll, lite sjukt att den är så billig
Ford Sierra -1988 14.000mil Går kring 0.6/mil om man inte pressar henne för hårt
Fiat Cinquecento -1995 9.700mil 0/mil om man blir bogserad då den inte startar
Saab 99 Evolution ( ) -1983 Okända mil Drar kring 3l/mil tror jag, inte säker då den bara körs på isar och i skogen
på 100 spänn kommer jag runt 6 mil. så 1.4 liter per mil i stan. så ni som säger att er 740 drar under litern undrar jag hur fan ni beter er Ni kan ju omöjligt använda pedalen som sitter längst till höger?
Hyffsat lugn körning så går det att köra på 0,8 0,9, Drar man på så vet i fan? Och när man hade en massa sterioprylar inkopplade och pumpade högt så drog det märkbart mer ochså...