4273
Sök

Monterings hjälp mätarhållare för DIN plats, saab 900 -97

666 Inlägg
26 september 2007
Trådstartare
Hej
i min bil saab 900 -97 ska ja montera en hållare till 3 mätare, köpt på speedparts, finns under mätare-universalhållare-mätarhållare för DIN uttag (Radio uttag).
vad jag har förstått så är det dubbel DIN plats på saab 900, dvs att det bara skulle vara att trycka in över stereon, men så lätt var det inte, när jag pillat bort mitt fack som ja hade översterion( har bild på min profil) och skulle trycka dit mätarna så fick de inte plats,
är det någon som har monterat denna hållare i en dubbel dinplats med en sterio i?
behöver ja modifiera det gammla radiohålet eller det går utan?

Tack på förhand Silver
Senast redigerat av silverbird (26 september 2007)

430 Inlägg
26 september 2007
Hur mkt är det som fattas? Har med tänkt på det att fickan är för liten för en dubbel. Har tänkt sätta i en dubbeldinstereo så småningom om tusen år... om det är en cm kanske det räcker med att slipa ner under där och göra lite egna fästen, vet inte hur mkt det går ner i SID-displayen.

666 Inlägg
26 september 2007
Trådstartare
det är inte många millimeter som saknas.. så därför undrade ja om det går att slipa lite eller någon sådan lösning... men jag ska lura lite på det idag efter job, när ja höll på med det igår var det mörkt kallt så var inte så sugen på att fortsätta då:P

43 Inlägg
10 december 2007
Tjenare
Det är tyvärr inte dubbel din på SAAB 900 årsm. 94-98 utan 1½ din. Därimot har 9-3:an dubbel din. Det man får göra för att få plats är att skära bort lite plast från sid:en har jag för mig.

Här är en som gjort en egen lösning:
http://www.ericsaabsite.com/Upgrades/Custom/Dash.jpg

Mer info: www.ericsaabsite.com/Upgrades/Custom/3Gauges.html

MVH
Robin
Senast redigerat av rob_saab900 (10 december 2007)

Risken med humor är att folk tror man skämtar.

Sök