3725
Sök

kabel hjälp: Hur skall jag koppla in mina neonrör

68 Inlägg
29 september 2007
Trådstartare
hejsan har satt in 2 blåa neon rör på hyllan under ratten på min audu 80 89a. nu undrar jag vart jag ska koppla in dem. det sitter ju en cagaretutags kontakt på bägge men vill inte ha dom dragen upp till cigguttaget dels för att det blir fult och dels för att jag har bara ett cigg uttag. så jag undrar om någon har nån aning om vart jag kan dra och koppla in dem.. bilder kan fixas om det behövs. mycket tacksam för svar /freddan lol

Eliminator
1 441 Inlägg
29 september 2007
1 till dörrbrytarna om du vill att de bara skall lysa när dörr öppen, annars till en brytare och sedan till nån närliggande kabel med konstant 12v, ta den som är enklast att skarva på. den andra skall jordas, men det vet du väl?

//T

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

4 554 Inlägg
29 september 2007
lägg de på bakljuset så lyser de när bilen är på eller parkeringsljuset, finns hur mycke möjligheter som helst

68 Inlägg
29 september 2007
Trådstartare
jag e inte direkt bästa kompis med el o kablar så jag vet inte. men jag vill iaf ha så att de kommer ström antingen hela tiden eller när jag vrider på tänningen för det sitter en dosa innan rören där jag kan välja off, on eller pulserande till musiken. åsså ere masa kablar och relän där men vet inte vilken jag ska våga försöka mig på.

Eliminator
1 441 Inlägg
29 september 2007
Klipp bort ciggladdaren, splittakabeln den ena till jord,, altså plåt typ en skruv eller nått liknande under instrumentbrädan,,Den andra + ansluter du till nån befintlig kabeldel typ radio, cigguttag eller annat i mittkonsoll eller alternativt till säkringsbox om du hittar nån ledig anslutning.

//T.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

68 Inlägg
29 september 2007
Trådstartare
fan fan fan nu har jag ställt till det. försökte koppla den de röda på en röd kabel till sterion. och den svarta till jord. så nu funkar inte sterion heller :'( kan va så att nån kabel ramlat lös men jag kan iaf inte se nån ifs ser allt ut som ett skatbo :S

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
29 september 2007
mr_fredrik skrev:
fan fan fan nu har jag ställt till det. försökte koppla den de röda på en röd kabel till sterion. och den svarta till jord. så nu funkar inte sterion heller :'( kan va så att nån kabel ramlat lös men jag kan iaf inte se nån ifs ser allt ut som ett skatbo :S

Glöm inte motståndet bara, det som sitter i själva stickkontakten, det gjorde jag och hade ett trasigt neonrör.

Sök