3204
Sök

Vart köpa glasfiber med mera

25 Inlägg
30 september 2007
Trådstartare
Undrar lite om vart man ska köpa Glasfibermatta polyester och släppmedel.

Visst vet att Biltema har de första två.

Har hört att man kan tjäna en del å köpa glasfibermatta från speciella affärer.

Liten fråga på sidan av denna, funkar de verkligen att använda folie som täckning av tex en framskärm?

5 Inlägg
30 september 2007
vet att det finns en båtaffär i segeltorp som säljer glasfiber matta, härdare polyester, topcoat gelcoat o det som man behöver  till o bygga grejer i glasfiber..  hyfsat billigt om man jamför med typ brl o sånt.. vet itnve exact vad affären heter men den ligger i segeltorp i alla fall..frågade farsan nyss.. "sea" heter affären.
vet itne om det där med folie. men ska du gjuta av frammskärmen så kna du faktiskt fråga dom i båt butiken om de.. dom vet hur man gör.. en kompis till mig sa att dom va ganska bra på de.
hoppas de går bra..
mvh prettysanta

24 Inlägg
1 oktober 2007

Who ever said money cant by happiness, didn´t know where to shop

Team Plåtskrammel Fårö
53 Inlägg
1 oktober 2007
www.kompositfabriken.se Ligger iofs på gotland men han har postorder har jag för mig...
Nu ligger det ingen info om polyester men vet att han har, säljer dock inte polyester under 25kg. Men är man några som går ihop så blir det inte dyrt. Han har/kan tahem så gott som allt innom glasfiber /kolfiber osv... Skicka ett mail till han eller ring telenr som finns på sidan...

Annars så är båttillverkare ett bra tips...
Biltemas polyester är det inget fel på, men köp inte glasfibermattan.... Den är inte riktigt som matta ska vara (tycker jag)... Kör med glasfiber väv av lite kvalite, lättare att arbeta med (tycker fortfarande jag), plus att det håller bättre, längre trådar i väv, matta är ju bara korta trådar som typ "knölats" ihop...

Om jag inte minns helt fel så var det en Rowingväv jag använde till min front...

Lycka till

Skjut inte upp till i morgon det din hustru kan göra idag.

Sök