misstänker att det är BSR:s optiflow kit du köpt
gör såhär:
montera loss luftburken, plocka loss tändmodulen (svart plastig sak med två kabelanslutningar och kylflänsar på baksidan, skruva ej loss dessa!) ur locket på burken, samt peta loss den runda gummitutan runt kabeln till luftmassemätaren och lossa den ur sitt fäste genom att klämma ihop de två ståltrådarna. plocka av locket på luftburken och lossa luftmassemätare samt tratten som sitter på huset. tratten behöver du inte mer så lägg den åt sidan.
plocka loss kablarna från tändmodulen och sätt fast den i avskärmningsplåten med hjälp av gummipackningen som håller fast den i orig. luftburk.
kasta därefter ur resterande delar av luftburken ur bilen men behåll röret som leder in den kalla luften från fronten och ned i burken.
montera sedan ned avskärmningsplåten i motorrummet och anslut kablarna till tändmodulen. skruva fast luftmassemätarhuset på utsidan av plåten så att den gallerförsedda sidan hamnar på insidan av avskärmingen, anslut kabeln till lmm och peta in gummitutan i det för ändamålet avsedda hålet i plåten. anslut luftslangen till turbon på lmm-husets gallerfria sida och filtret på den andra sidan med hjälp av två slangklämmor (en följer med kittet och en sitter redan i bilen) skruva ej åt dessa för hårt! då vill de gärna krypa av eller skära in i gummit! skruva sedan fast det övre staget som ska hålla avskärmningsplåten på plats. sätt tillbaka röret somska leda kalluft in i avskärmningen och du är klar. om det är något jag glömt nu så ser du nog det när du håller på, montera kittet är i vilket fall inte så konstigt...
Senast redigerat av TS_quattro (27 oktober 2005)
Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!