JohannesL skrev:
Hejsan. Till att börja med, ny på garaget, så Hej allesammans!!!
Har en Golf VR6 sen i helgen och tänkte sätta igång och "rätta till fel" på den.
Nu vet jag inte om detta är rätt forumdel eftersom jag inte vet var problemet sitter.
Men iallafall,
Problem 1: en Golv VR6a ska göra 0-100 på 7,2 sekunder eller vad det var. Det är inte så dåligt, men min VR6 kommer nog inte i närheten av det där. Pappas gamla vw passat är ungefär lika snabb som min golf. Pappa kollade om det sotat igen i avgasröret vilket hade skett på hans gamla bil vilket gjorde den väldigt seg, men han såg inget.
Någon som har förslag på vad det kan bero på?
Har hört att toppackningarna är rätt känsliga på VR6or och har kollat allt sånt men det är helt OK.
Problem 1,5: Märker även att det rasslar lite i motorn, mer eller mindre på olika varvtal. Lyssna efter det och tror att det är kamkedjan (för det är väl kedja på vr6?). Är det vanligt att dessa rasslar eller låter lite? Ska jag bara låta det vara?
Problem 2: När jag kört en stund, 10-15 minuter, så börjar det surra och spraka i kabelhärvan under ratten, ovanför fötterna. Har inte kollat där ordentligt än men det låter som det kan vara ett relä som det är fel på, för det kommer med jämna mellanrum. 4-5 sekunder surrar det, sen är det tyst lika länge.
Ni kan nog knappast veta vad det är, men då får jag istället fråga om det finns någon handbok till VR6 med elscheman? Har kollat på haynes och dyl. men hittar inga. De jag hittar står bara "ej vr6 och fyrhjulsdrivna modeller" på.
Mycket tacksam för hjälp!!