Hittade massa skit i luftboxen, i den där lilla filterpåsen just där luften kommer in. Trodde det skulle bli bättre när jag tömt den på all skräp. Kanske lite fast ingen stor skillnad. Funderar på om det kan vara något med spridaren? Kanske ska testa köpa sånt där insprutsmedel som rengör och fixar. Jag vet inte vad jag ska göra annars?
Kommer kosta otroligt ifall man ska göra en felsökning utan felkoder. Speciellt ett sånt här problem då dom måste ut och köra osv.
Jag läste av koder före sommaren och även då tyckte jag den ryckte men inte som nu. Då fick jag inte fram något av det. Men jag ska testa STP och se om det blir bättre, för som du säger, har nog aldrig gjorts någonsin i denna bil.
Dom skulle ha ca 400 kr för en koll av spridaren. Värt om det inte skulle lösas? Måste nästan kolla det. Då kan man även göra en effekt mätning, kolla laddtrycka osv. Kostar bara lite extra.
Sen funderar jag fortfarade på att byta stift igen.
Hade först bosh platina nu tror jag sen nu kör jag orginal billiga eftersom den gick bättre för stunden med dom. Kanske ska man slå på stort och testa riktigt fina stift. Men den känns långsökt att den skulle vara så känslig. Men men man vet ju inte så.
Ja det ska jag kolla, kanske glappar eller så? Tändkablarna är ju inte så fasansfullt dyra heller. Kan ju även vara någon av spolarna som är dåliga. Synd bara att en spole kostar kring 700 kr.
Ja det ska jag kolla, kanske glappar eller så? Tändkablarna är ju inte så fasansfullt dyra heller. Kan ju även vara någon av spolarna som är dåliga. Synd bara att en spole kostar kring 700 kr.
Mvh Kenny
Mmm precis det tänkte jag ju inte ens på även fast ja har en sån bil själv, du har ju inga tändkablar! Du har ju separata tändspolar risken föreligger ju att det kan va nån tändspole ja... men det är bara lyfta en efter en när den går på tomgång, då ska tomgången bli sämre om den är hel och inte så mkt sämre då är den trasig. Går även och rycka elkontakten en efter en men då är det inte säkert man finner vilken som ätr trasig lika lätt eftersom de brukar vara ihopkopplade på nåt vis, kan inte rikigt hur det är inkopplat på Passat