Tänkte bara berätta hur det gick för mig när min 626a blev våldtagen..
Jag hade sparat ihop pengar för att köpa fint ljud till bilen.. Allt var frid och fröjd i en månad.. En "morgon" (12:00) skulle jag ta en tur med bilen, men blev förvånad när jag såg att bildörren var öppen... Såg då att allt var rensat. bilbas slutsteg stereo skivor usb minnen. samt kompisens bag med boxningsprylar som han hade glömt kvar kvällen innan.
Jag stod och vråla rakt ut och dunkade igen bakdörren.. Då kommer en bil förbi och stannade vid mig. ; ahaa har du blivit bestulen.. Jag såg allt från balkongen.. Det var tre killar som var in i din bil och sedan körde iväg i en Ford sierra med reg nr (mins inte) den var krockad fram. JAG TRODDE DET VAR DERAS BIL DÄRFÖR GJORDE JAG INGET
klockan var 10:00 då de var där.
Jag och en kompis åkte runt och HITTADE bilen i krylbo.
Vid samma plats så såg jag en kille som jag har jobbat ihop med för måna år sen.. Jag frågade honom om han viste vem som var ägare till bilen. ; Nää jag har ingen aning om vem som äger den och en röd saab.. ((VA?!))
Alla uppgifter gavs till polisen såklart.. Bilen stod på en brud och var avställd.
på kvällen åkte vi förbi igen, men bilen var borta! Vi hattade den av ren slump på skroten 30 minuter senare. De på skroten gav mig namn på de som körde bilen och berättade att det är pundartjuvar.. Fick även reda på att en av dem är pistol beväpnad.
Var bara att vänta på polis rapporten tänkte jag. några dagar senare så kom den
Fallet nerlagt på brist av bevis.
Tack och bock