2833
Sök

Besiktningen idag...

551 Inlägg
8 oktober 2007
Trådstartare
Skrev en post igår om att jag skulle besikta
Kom in på besiktning o den första kommentaren jag fick höra var, "det e ju rallystuk på det avgasljudet fränt" då tänkte jag yess vilken tur då har man fått bra besiktnings gubbe.

Körde in bilen och dom kolla runtom bilen o inne i, inga problem. sen kom vi till där dom lyfter upp bilen o besiktnings mannen märker direkt rost på dragkroken o börjar banka utav helvete, slår hål i skiten o säger jahapp denna får du antingen byta eller ta bort,
när han ska knappa in detta fel på sin lilla dator så klarar han inte det inte och får be om hjälp, tänkte "åh nej, en rookie", han hittade rost på 6 ställen löjligt det va inte ens mycket...

avgassystemet som jag visste läckte på 2 ställen märkte dom inget om (antagligen för den bölar rätt så mycket:D), handbromsen som jag trodde var kass fick 1.6 o 1.9 tongue o dämparna kolla dom inte ens

detta resulterade i följande 2:or

Dragram kulkoppling, rostskadat
Infästning länkarm, fram höger, rostskadat
Plåtyta fram vänster, rostskadat (där vid spolarbehållaren)

ska svetsa detta o sen jävlar ska turbomotor i......

You can't B serious, oh K

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
8 oktober 2007
marven skrev:
handbromsen som jag trodde var kass fick 1.6 o 1.9 tongue o dämparna kolla dom inte ens

är det bra för en handbroms? tongue  fan ja e livraädd, mitt avgas-system läcker och handbromsen e kass o den ska snart in sad

3 650 Inlägg
8 oktober 2007
richardoo290 skrev:
marven skrev:
handbromsen som jag trodde var kass fick 1.6 o 1.9 tongue o dämparna kolla dom inte ens

är det bra för en handbroms? tongue  fan ja e livraädd, mitt avgas-system läcker och handbromsen e kass o den ska snart in sad

samma problem som på min tongue

Smålänning
7 887 Inlägg
8 oktober 2007
Kesler skrev:
richardoo290 skrev:
marven skrev:

samma problem som på min tongue

Samma här tongue Tydligen standardfel på alla bilar tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

590 Inlägg
8 oktober 2007
Haha.. Jag ska in imorrn på besiktningen med 740:in enda felet är väl att handbromsen ligger emot ibland.? vi får se hur de går=)

139 Inlägg
8 oktober 2007
Besikta förra veckan! bettan gick allt igenom! yikes

50 Inlägg
8 oktober 2007
Fick 3 fel.
Parkeringsbroms bromsfunktion vänster kärvar, Spindelled vänster glapp, Bromsrör bak höger inre rostskadat.

Pbromsen är fixad nu är det bara resten.

Ringde runt och kolla priser på reparation av spindelled samt bromsrör, låg mellan 3700 till 1000 spänn helt sanslöst wink

Det vet du!

Sök