3485
Sök

Japanbilarnas's prestation

1 129 Inlägg
8 oktober 2007
Trådstartare
Såna här liknande trådar finns det säkerligen en del av, men ja skulle höra era åsikter ändå.

Många gillar ju att köpa en bil o senare trimma den. Och då har jag sett att japsbilarna är rätt efterfrågade. Hur japanarna presterar jämfört med tyska, svenska och amerikanska bilar är ju en sak, men hur tycker ni att japsbilarna presterar jämfört med 2a japsbilar och prismässigt.

Även om en bil kanske kostar lite i inköp o delar så kan den ju blir dyrare om den går sönder hela tiden big_smile
Senast redigerat av Palicuse (8 oktober 2007)

798 Inlägg
8 oktober 2007
Stooooooor fråga! Finns några stycken japsar...

7 120 Inlägg
8 oktober 2007
Jag förstår inte? Vill du veta hur japs-bilar presterar mot varandra? Eller hur mycket dem kostar? neutral yikes

1 129 Inlägg
8 oktober 2007
Trådstartare
Ja vill veta vilka mer sportigare japsbilar som ni har trimmat och tycker presterar bra för sitt pris(värdet), och vad som är bra med just den bil ni gillar jämfört med 2a japsbilar.

Quattro User
260 Inlägg
8 oktober 2007
Uhm, jag tror du tänker för mkt eller nåt...  roll

Innehar VAG-COM diagnostik-interface i västerbotten.

Hopplare
104 Inlägg
8 oktober 2007
det han säger är att han vill att vi ska jämnföra japanska trimmade bilar som vi har erfatenhet av att ha kör och eller trimmat. Förlåt med det verkar som ingen ritkigt förstod

Lika lyckat som Melle mels comeback

1 129 Inlägg
8 oktober 2007
Trådstartare
Själv tyckte ja att ja utryckte mig rätt lätt, så ja tycker inte att ja har tänkt för mycket.

Skulle ja ha tänkt för mycket det så hade ja skrivit många rader som i sin tur hade sett ut som att ja hade täkt för mycke.

Vilka bilar har ni erfarenhet av och hur mycke valuta tycker ni att ni har fått för pengarna. Vilken bil tycker ni att ni har fått ut mest av jämfört med 2a som ni har erfarenhet av.

Har ni som t.ex. kör en sportig mazda bättre erfarenhet av den än den nissan som ni hade innan kanske?. Och vad tycker ni är för o nackdelarna?.

Väldigt enkel logik tycker ja iallafall.

12 086 Inlägg
9 oktober 2007
Nissan Skyline (dyr att trimma)
Nissan 300ZX (dyr att trimma)
Nissan 200SX (billig att trimma)
Nissan Sunny GTi-R (medeldyr att trimma)

Toyota Supra (dyr att trimma)
Toyota Celica (dyr att trimma)

Mitsubishi 3000 (ingen aning dyr att trimma)

Mazda Rx7 (dyr att trimma)

Ja, listan är lång och alla är i princip dyra o trimma smile

Du säger att din fråga är väldigt logiskt, jag tycker din fråga är väldigt krävande. Du lär inte få många bättre svar.

RE-雨宮
481 Inlägg
9 oktober 2007
Bäst effekt/pengar är Mazda Rx7 FC3s, sen Gamla toyota mk3

RE-Amemiya Kitted FD3S

4 767 Inlägg
9 oktober 2007
JapMax> Vad är det som är billigare att trimma på en 200sx än på en skyline?

Sen beror det ju på hur mkt man trimmar också. Ska man upp till 400 driftsäkra hk på ovanstående bilar så skiljer det ganska mkt i kostnad och hur mkt man måste göra, eftersom utgångsläget är olika på alla modellerna smile

Mvh
Erick
Senast redigerat av Erick (9 oktober 2007)

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

7 120 Inlägg
9 oktober 2007
JapMax skrev:

Du säger att din fråga är väldigt logiskt, jag tycker din fråga är väldigt krävande. Du lär inte få många bättre svar.

Skämtar du? Skyline och Supra är billigare att komma upp i 500hk med än 200sx.

2 117 Inlägg
9 oktober 2007
Japp. Hästar över en viss nivå kostar massor. Tro mig wink

Det är aldrig billigt att trimma. Allt kostar...däremot kan det vara enkelt att trimma vissa modeller jämfört med andra...upp till en gräns...sedan kostar det massor igen.

Enklast och billigast att trimma är en turbobil...chip och laddtryckshöjning...
Lite förbättrande åtgärder som oljekylare är alltid bra att investera i.

Börja med en överdimensionerat stark bil som redan är "förberedd", det blir billigast i längden. Du slipper byta växellåda, kanske har bakaxeln redan en bra diffbroms...större bromsar...osv.

Fråga dig själv lite först:

Fråga 1. Vilken budget har jag?
Fråga 2. Hur mycket hästar vill jag ha?
Fråga 3. Vad ska jag ha bilen till?
...osv

Sedan väljer du efter tycke och smak.

...bara några enkla synpunkter...

Lycka till big_smile

1 129 Inlägg
9 oktober 2007
Trådstartare
JapMax skrev:

Vad ja menar så hade ni bara behövt svara: Jag har denna bilen pga att att ja tycker att den är rolig att köra, är hållbar och är lätt att trimma.

Innan ja hade denna bilen så hade ja den och den bilen. Men det enda den ena bilen gjorde va att gå i sönder och den 2a bilen hade ja inte lika mycke problem med, men det hade däremot den/de kompisarna.

Jag har sett inlägg där ja ibland inte förstått riktigt va folk har menat, utan har förstått inlägget genom att ja har läst vad 2a har svarat. Så ja är lite osäker på hur detta inlägg kan va så missförstått.

12 086 Inlägg
9 oktober 2007
Aerodynamik skrev:
JapMax skrev:

Ja, de är väl inte så jävla svårt.. en skyline har ju 500hk efter chip typ.
Men om vi utgår från att effekten ska fördubblas tror jag att jag har rätt.

167 Inlägg
9 oktober 2007
Haha, jag måste vara dum men jag klarar inte av att hänga med i vad Palicuse skriver! Otroligt påfrestande språk du använder. Men det är kanske bara jag som börjar bli gammal vid 23 års ålder xD

1 639 Inlägg
9 oktober 2007
JapMax skrev:

Celica ST205 är väll inte så dyr att trimma, i alla fall inte om man nöjer sig med 3-400 pollar... Supran är väll även den relativt billig om man ser til hur mycket effekt man får för sina trimmpengar..

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

1 741 Inlägg
9 oktober 2007
Jag har en 200sx s13, tycker den inte förtjänar sitt dåliga rykte då det beror på den som kör och "renoverar" att dom skär osv. tycker den är relativt billig att trimma till en viss gräns och är ruggigt rolig att köra. jag vill ha min på bana så inte ute efter allt för många hästar utan ett bra register. och då tycker jag min motor verkar rätt vettig och i helt rätt prisklass.

de flesta jagar bara antalet hk och har ett register på 2k rpm hur kul kan det vara?

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

1 129 Inlägg
13 oktober 2007
Trådstartare
tecman skrev:
Jag har en 200sx s13, tycker den inte förtjänar sitt dåliga rykte då det beror på den som kör och "renoverar" att dom skär osv. tycker den är relativt billig att trimma till en viss gräns och är ruggigt rolig att köra. jag vill ha min på bana så inte ute efter allt för många hästar utan ett bra register. och då tycker jag min motor verkar rätt vettig och i helt rätt prisklass.

de flesta jagar bara antalet hk och har ett register på 2k rpm hur kul kan det vara?

Detta var nog det 1a bra svaret ja har fått på frågan.

2 014 Inlägg
13 oktober 2007
JapMax skrev:

Tala gärna om för mig vart man hittar det chipet! Särskilt med tanke på att det överstiger toppackningens, turboaggregatens, spridarnas och luftmassemätarnas kapacitet.

Upp till 420-440 hk är det relativt lätt och billigt att trimma en Skyline GT-R. Avgassystem, downpipe, racekat/dekat samt styrenhet och koppling.

För intervallet 440-580 hk måste du dessutom uppgradera delarna i andra stycket samt oljepump och bränslepump.

Över 580-600 hk så är det tillrådligt att ge sig på det interna (kolvar, stakar, lager, bultar, kamaxlar, etc) på allvar samt kolla över kylning med IC och kylare. På R32 och R33 GT-R bör man även fundera på att byta/förstärka växellåda i detta stadiet (växellådan i R34 GT-R pallar 800-850 hk).

Med andra ord, det är billigt upp till 420-440 hk, dyrt upp till 580-600 hk och rejält dyrt över 600 hk.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

7 120 Inlägg
13 oktober 2007
JapMax skrev:
Aerodynamik skrev:
JapMax skrev:

Men om vi utgår från att effekten ska fördubblas tror jag att jag har rätt.

Jag vill gärna veta var man får tag i ett chip som ger Skyline 500hk...

Sök