3861
Sök

hur mycket jobb s13 till s15 front?

219 Inlägg
8 oktober 2007
Trådstartare
hej undrar hur mycket jobb det är att byta front från en S13 till en S15 front. och hur mycket kostar det ca?

terazzi
8 oktober 2007
MINST 30.000 kr sen ska du på med lack med,så kanske 15.000 kr på det!!

Zoom Zoom
381 Inlägg
8 oktober 2007

Power is Nothing Without Control

terazzi
8 oktober 2007
NitrousOxideSystem skrev:
http://www.speedart.se/produkter/conversionkits/index.htm där finns ett s15 kit till s13

säger som jag sa till en kompis,skulle aldrig få för mig och köpa något där..

87 Inlägg
8 oktober 2007
Haha 30 000;-? Glöm det om du kan svetsa själv!

Ett par lampor (1500 brukar ett par kosta till nyare bilar från skrotar i bra skick), plåt (för 1-200;- max) till modifieringen av lampor i skärmar och nya fästen, en huv och en spoiler. En huv och en spoiler kan du komma undan med billigt på skrotar, men förvänta dig inte att hitta det direkt (snabbt) till bra pris. Vänta tills det kommer in en bil som är smälld bak och var först på plats, inte det lättaste alltid.

Till slut en lack på kanske 6000:- på sin höjd. 2 par skärmar, en huv och en spoiler skulle iaf inte jag betalat mer för, och jag har någorlunda koll på priserna iaf häromkring.

Detta är ungefär vad sakerna kostar om du hittar en krockad sådan på skrot i sverige enligt vissa skrotars hemsidor, vet inte men kan inte tänka mig det är speciellt dyrare på en skrot i utlandet bara att då åker du på frakten också.

1500:- = Par lampor
500:- = Huv
300:- = Plåt (Fäste till spoiler, lampor mm, kräver dock att du själv kan svetsa)
2500-3000:- = Eftermarknadsfront (Antar att du ska ha på styling front)
6000:- = Lack

Nånstans 11500:- såvidare du gör jobbet själv och hittar sakerna. Huven är väl räknad något långt kanske men det är ungefär vad en vanlig huv kostar på skroten om du hittar en som inte krockad.

Sen kan du ju alltid slå på en 3000:- för spackel och sånna saker som kostar lite men blir endel i längden, tex om du ska ha extra ljus, nät i grillen, spackel osv.

Runt 15000:- skulle jag säga, dock inget som går att gå efter då jag inte vet hur efterfrågan på sakerna är. Men som sagt finns sakerna inte i sverige, finns dom oftast nån annanstans på nån skrot i världen. Och skicka är inte så jätte dyrt längre som det engång i tiden varigt.

Mitt tips till dig är nog att räkna på det själv och se hur lätt/svårt det är att få tag i sakerna, för självklart kostar det ju mer om det finns intresse av många att hitta likadana saker. Men att få det på plats går ju, det är ju redan bevisat av företag tydligen. Då får du antagligen i deras paket precis det som sagts bara lite finare fäste mm.

Edit: Självklart är detta bara vad det KAN kosta, kan ju kosta det 3 dubbla också, beror ju på hur dyra delarna är och hur svåra att få tag på.
Senast redigerat av Pixx (8 oktober 2007)

Sök