2845
Sök

Hur skal jag koppla min Barmätare

NO SHAME RACING CREW
162 Inlägg
9 oktober 2007
Trådstartare
#1
Hejsaan alla bil nöörds! ;D

JAg har skaffat en barmätaren och undrar om jag har kopplat in den rätt?
Näär bilen står på tomgång hur ska mätaren stå då? -0,5bar eller på 0? min står nu på -0,5bar. Jag har precis cippat min bil och nu kan jag ladda 2 bar med min volvo 945 LTT :S värkar lite väl mycket undrar därför om jag har kopplat in mätaren rätt.. om det är någon som har en 940 ltt och som har en bar-mätare så får ni gärna lägga upp bilder var ni har kopplat in den. eller maila bilder big_smile Jag vet bara 2 ställen som man kan göra ett T-kors och koppla in dom, men då visar dom olika :S

Alternativ1: mellan turbocklockan och wastgaten.
              2: eller vid insugnings grenröret?

Fråga 2
Boostcontrol var kopplar man in en sådan? efter wg?

Ursäkta stavfel mm :S

För att bli gammal och erfaren måste man vara ung och galen.
/ Sunken

674 Inlägg
9 oktober 2007
#2
har ju inget svar tyvärr...
det lär ju inte ska vara hälsosamt för din bil att ladda 2bar

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
9 oktober 2007
#3
Jag vet inte riktigt vad du yrar om men mellan insuget och wastegateklockan är ju vanligt förekommande att man monterar. Annars en vacumslang som inte påverkas av nån ventil går oxå bra, laddar den 2 bar så håller den inte långe till...


Smålänning
7 882 Inlägg
9 oktober 2007
#4
Mellan isug och wastegate brukar den kopplas som sagt, och pysventil (Boostcontroller) vetefan om det är så hälsosamt...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!


Sök