3595
Sök

neon och led ni som har de får gärna svara

Evolution
1 627 Inlägg
30 oktober 2005
Trådstartare
Vad säger dom på besiktningen när ni har de när dom ser rören under?

Vill inte höra vad reglerna för de är utan vill veta vad besiktningen faktiskt säger. Mvh Karlzzon

Fäll ner pungen och landa

dARKiE
5 031 Inlägg
30 oktober 2005
Min gick igenom utan att dem ens nämde neonrören.. det är ju lagligt att ha neon när man står still med bilen..  så dem bryr nog inte sig så mycket.. eller snarare sagt, att dem inte kan göra så mycket åt att dem sitter där?.. har besiktigat 2ggr utan problem ialf. /dakka

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

4 571 Inlägg
31 oktober 2005
jag hade neon under bilen och dom sa bara lite skämtsamt mek belysningen eller?  och led i bilen vid besiktningen och hade glömt den  på och allt dom sa om det var porrigt värre. så dom e nog inte så kinkiga, inte här uppe iaf

OLAGBG
596 Inlägg
31 oktober 2005
Darkie skrev:
det är ju lagligt att ha neon när man står still med bilen... /dakka

Det är inte alls lagligt att använda neon när bilen står still, inte ens på en parkeringsplats är det lagligt... endast för showbruk, mässor och dylikt... likaså är det med USA blinkers alltså när blinkersen lyser hela tiden, detta är oxå olagligt....

OLAGBG
VOLVO

91 Inlägg
31 oktober 2005
olagbg skrev:
Darkie skrev:

Det är inte alls lagligt att använda neon när bilen står still, inte ens på en parkeringsplats är det lagligt... endast för showbruk, mässor och dylikt... likaså är det med USA blinkers alltså när blinkersen lyser hela tiden, detta är oxå olagligt....

Tjena Ola! Är du säker på detta? Låter helt befängt ju. Vore faktiskt bra att reda ut detta en gång för alla.

Vart finns korrekt info? Berätta gärna vart du läst eller hört det.

Hadé

Corrado Club Sweden
73 Inlägg
31 oktober 2005
creatix skrev:
olagbg skrev:
Darkie skrev:

Tjena Ola! Är du säker på detta? Låter helt befängt ju. Vore faktiskt bra att reda ut detta en gång för alla.

Vart finns korrekt info? Berätta gärna vart du läst eller hört det.

Hadé

Detta har tidigare diskuterats i följande tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=4605

Min uppfattning, och många andra med mig är att neon är olagligt både när du kör och står parkerad.

Reparatör
306 Inlägg
31 oktober 2005
Har besiktigat min 4 gånger med neon under och dom har aldrig sagt något om det.

Evolution
1 627 Inlägg
31 oktober 2005
Trådstartare
som sagt nu ville jag inte veta vad lagen säger utan vad besiktningsmännen säger till er som har de på

Fäll ner pungen och landa

dARKiE
5 031 Inlägg
6 november 2005
Okey sorry.. trodde man fick ha det när man stod still men ialf Besiktningen säger ingenting om det åt mej, jag har både inne i bilen och under..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Driver
2 111 Inlägg
6 november 2005
olagbg skrev:
Darkie skrev:

Måsta man uppbringa denna sdiskussion för femtielfte gången? .kolla tidigare trådar. Börjar bli tröttsamt.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

313 Inlägg
6 november 2005
JAg har pratat med polisen. Dom kan inte säga någon när bilen står stilla...

Driver
2 111 Inlägg
6 november 2005
Fight_To_Valhall skrev:
JAg har pratat med polisen. Dom kan inte säga någon när bilen står stilla...

Precis. så avslutar vi denna tråd. plz. En logisk tankegång är ju fortfarande att om det var 100% olagligt så skulle inte neon gå igenom bes. eller hur.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Sök