4053
Sök

Vad gör er förbannade bakom ratten?

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
12 oktober 2007
SpotniX skrev:
Sedan en sak som jag och en tjejkompis var med om igår. Hade varit och ätit på Sibylla och skulle över Stallbackabron i Trollhättan.......(Massa text!) ...försent, än att hålla på riskera sitt, och andras liv i trafiken. Det är inte värt det!

Ditt fel som bjöd tjejkompisen på Sibylla o inte på nån skön restaurang. wink

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

Maskinförare
1 163 Inlägg
12 oktober 2007
Det jag hatar mest är alla jävlar som tror att man har nån skyldighet att köra i väggrenen. jag har ingenting där att göra, så hur kan man göra en omkörning i motsatt fil och tro att alla i mötande ska gå ut i väggrenen. jag brukar då slå på helljuset.. och då brukar dom lugna sig. sen så blir jag irriterad på folk som inte kan högerregeln. gammla kärringar och gubbar med keps. borde vara körförbud på dom. sen angående dom som lägger sig i baken. tycker jag är lite bådeoch. dom visar ju tydligt att dom vill köra om, lättare för mig att underlätta en omkörning för dom. Men samtidigt är det en fara OM jag måste pallnita för någonting.

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Trött
48 Inlägg
12 oktober 2007
Jag stör mig på folk som inte kör in i rondeller när det är fritt, jag blir tokig på dom!

Personer som inte har hittat gaspedalen, folk som ligger i 120km/h i ytterfilen på motorvägen och tycker att dom kör fort, byta fil idioter!

Cossie med mos

881 Inlägg
12 oktober 2007
Enda gången jag har blitt lite störd var när jag var på E4an och det var en framför som körde 90 på 110, man kunde inte köra om heller för att det var enfiligt med mitträcke, sen när det vart 90 la den sig på 70 tongue

Sen kan man ju inte gå o bli arg på alla som gör fel i trafiken, då skulle man ju få vara arg hela tiden. Bara att acceptera att man gör vissa fel ibland, och att en del är iq-befriade imbeciller wink

3 722 Inlägg
12 oktober 2007
Folk som cyklar över hela jävla vägen, (Speciellt äldre)
Äldre som ej håller hastigheter.
Kvinnor som tror att dom kan göra som dom vill.
Bussar.
Lastbilar m.m m.m kan göra listan enormt lång men pallar ej!

1 171 Inlägg
12 oktober 2007
Kvinnor som tror att dom kan göra som dom vill.

:lol:Vad fan menar du? Så det är bara män som får köra "hur de vill"?wink

Det är inte mycket som gör mig irriterad men idag blev jag lite less på en nyare större volvo (förmodligen med bra med motor) som knappt kom upp i 80km/h på motorvägspåfarten i nerförsbacke. Det är ju helt otroligt. Är det folk som tror att man tjänar bensin på att köra så eller vad är det frågan om? Det är ju precis så man inte ska köra om man vill spara bensin. Jag blev så trött så jag brände om över heldraget, självklart efter att jag kollat så ingen var ivägen.

Mekaniker
472 Inlägg
12 oktober 2007
Stör mig på folk som ignorerar reglerna för tex blixlåsprincipen vid kö. Folk som slickar mittlinjen och kör skitsakta innan dom ska svänga vänster så man inte kommer om. Folk som limmar fast i arlet och inte kör om även om man sakar till 70 på 90 väg för att man vill bli av med dom. Folk som påböjar omkörning 100 meter innan det övergår från tex 70-90Km/h då brukar dom få smaka på kickdown med bmw 740in och försnvinna. Folk som inte kan högerreglen och utfartsreglen. Folk som inte vet att dom har väjningsplikt när dom kommer från en gårdsgata.

BMW-tok

2 283 Inlägg
12 oktober 2007
Blir trött på folk som lägger i den fil jag ligger i med hög hastighet och sen bara bränner på mer och kör om, det känns som de ska köra in i röven på mig.

R.I.P. Michael Jackson!

116 Inlägg
12 oktober 2007
KG skrev:
KottenV70r skrev:
Irriterar mig på alla som slavist håller hastigheten och helst 10 under. Moppar hatar jag med
Cycklister som far ut på övergångställen . fotgängare. Folk som ligger och slickar mittlinjen.
Bönder som är ute på 90vägar med stora skördare. Folk som inte kan högeregel. folk som när dom kör om, kör i 10 över gränsen. folk som börjar köra om fast jag började köra om först.
Bilar som kör om en bil i taget fast det är 50 bilar framför.
Fartkameror, Fartgupp.

Ja det blir endel man kan irritera sig på

EXAKT vad jag också stör mig på! tongue Kan dock tillägga saltade vägar och 30-vägar...

Vad sägs som folk som åker runt och bländar med felinställda dimljus ihop med halvljus, och flaggstänger är det värstaste jag vet lol

Så länge det svenska språket inte kan beskriva en V8 knall genom raka rör på papper, är det klent... Riktigt klent

169 Inlägg
12 oktober 2007
Gillar inte folk som har bråttom på små vägar tex vägen mellan varberg och ullared där ligger dem så när i röven att man kan nästan läsa texten på deras lampor. Sen det där med att folk ligger å trycker som fan spec när det är 50 och dem vill köra om i typ bostads områden. Folk i stads jeppar som brommsar när det är ett skit litet väg gupp som till och med jag som har 9 cm markövergång fixar utan att brommsa. Blöraggare är oxå ett trevligt irritations moment folk som inte kollar när dem kör i stan folk som går rakt ut i gatan där det inte är övergångställe....det finns så jävla mycket man stör sig på nästan allt folk redan har skrivit b.l.a just alla jävla puckon som kör om och sen får bromsa som fan för det ligger ännu mer bilar framför råkade ut för det när vi körde från mariestad av 300 bilar som körde om oss så var det 2 som inte behövde bromsa efter omkörningen och vi höll typ 100 på 90 väg. Folk som sänker farten till 70 när det är 90 vid en fart kamera suck suck
Senast redigerat av Legolol (12 oktober 2007)

Om en scitzo hotat att ta livet av sig är det gisslan drama då?

Konsult
1 247 Inlägg
12 oktober 2007
Tror nog jag stör mig mest på pensionärer,folk som ligger i vänsterfil på motorvägen och blockerar (jag ligger ofta kvar i vänsterfilen om all annan trafik går sakta men svänger över till höger när någon närmar sig snabbare än jag kör), folk som inte gasar på påfarter osv osv osv tongue

295 Inlägg
12 oktober 2007
folk som ligger i röven på en och tror det är monacos GP race! är det då tex 90 väg så sakt
ar jag ner till typ 75 och håller han bakom mig så länge det går bara för att jävlas. eller lägger mig på bromsen så han fattar! big_smile
Senast redigerat av Arnie (12 oktober 2007)

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?

17 Inlägg
12 oktober 2007
KG skrev:
KottenV70r skrev:
Irriterar mig på alla som slavist håller hastigheten och helst 10 under. Moppar hatar jag med
Cycklister som far ut på övergångställen . fotgängare. Folk som ligger och slickar mittlinjen.
Bönder som är ute på 90vägar med stora skördare. Folk som inte kan högeregel. folk som när dom kör om, kör i 10 över gränsen. folk som börjar köra om fast jag började köra om först.
Fartkameror, Fartgupp.

EXAKT vad jag också stör mig på! tongue Kan dock tillägga saltade vägar och 30-vägar...

30-vägar är förbi skolor och liknande. Får se vad du tycker när du själv har barn.

Hellre Hemi

Konsult
1 247 Inlägg
12 oktober 2007
Larzzone skrev:
KG skrev:
KottenV70r skrev:
Fartkameror, Fartgupp.

30-vägar är förbi skolor och liknande. Får se vad du tycker när du själv har barn.

Som sagt, 30-vägar är inget att bli irriterad på. Dom är där av en logisk anledning. Däremot blir det ibland lite jobbigt med vägarbeten där hastigheten är 30, men det är samma sak där, för att människoliv kan riskeras vid högre hastighet... jag håller ALLTID hastigheten på 30 och 50. lite sämre när det ökar men då är vägarna oftast större,bredare och inte inne i centrum..

101 Inlägg
12 oktober 2007
folk som ligger en precis i arslet, då e det bara att sakta ner för att jävlas, satan va lack jag blir på det

169 Inlägg
12 oktober 2007
Larzzone skrev:
KG skrev:
KottenV70r skrev:
Fartkameror, Fartgupp.

Precis 30 vägar finns av en andledning vet vilka skader man får när man blir påkörd i 30 km/h så håll hastigheterna där det finns folk i närheten

Om en scitzo hotat att ta livet av sig är det gisslan drama då?

385 Inlägg
12 oktober 2007
Larzzone skrev:
KG skrev:
KottenV70r skrev:
Fartkameror, Fartgupp.

Jaha, vadå då? Får jag inte störa mig på dom bara för att det ligger en skola bredvid? =S Självklart håller jag 30 där det är 30, men jag stör mig ändå på det. 30 km/h gör knappt utslag på hastighetesmätaren ju... tongue

1 219 Inlägg
12 oktober 2007
PlumCrazy skrev:
Enda gången jag har blitt lite störd var när jag var på E4an och det var en framför som körde 90 på 110, man kunde inte köra om heller för att det var enfiligt med mitträcke, sen när det vart 90 la den sig på 70 tongue

Sen kan man ju inte gå o bli arg på alla som gör fel i trafiken, då skulle man ju få vara arg hela tiden. Bara att acceptera att man gör vissa fel ibland, och att en del är iq-befriade imbeciller wink

Beror väl på vad det är för bil framför, om det är en gammal veteranbil som inte går speciellt fort (säg en topphastighet på ca 120 knutar) så kan jag förstå det..
Annars är det ju helt trafikfarligt..

Det som jag själv stör mig på är folk som är väldigt sega vid trafikljusen, så att bara kanske 1 eller 2 bilar hinner förbi... Sånna människor är det nackskott på..

3 722 Inlägg
12 oktober 2007
Tagg3N skrev:
Tror nog jag stör mig mest på pensionärer,folk som ligger i vänsterfil på motorvägen och blockerar (jag ligger ofta kvar i vänsterfilen om all annan trafik går sakta men svänger över till höger när någon närmar sig snabbare än jag kör), folk som inte gasar på påfarter osv osv osv tongue

I dessa lägen när det blockeras så blinkar jag med helljuset och tutar tills dom flyttat på sig! Fungerar varje gång!, och är ej olagligt på något sett!

355 Inlägg
12 oktober 2007
Folk som inte blinkar i rondeller å när folk ligger å kör i 60-70km/h på vajervägar. Speciellt när dom kör tillräckligt snabbt när det är 2filer och sen bromsar ned till 60-70 när det blir 1 fil..

Sök