3729
Sök

Vad gör er förbannade bakom ratten?

212 Inlägg
12 oktober 2007
Stör mig nått överjävligt på idioter som inte kan planera sin körning. Som ställer sig mitt i en korning och blockerar alla andra som ska över t.ex.

Eller när idioter (t.ex. på en tvåfilig väg) ska tränga in sig precis framför så jag får tvärnita, när det finns 1km lucka bakom min bil osv smile

Tror man kan sitta och rabbla exempel hela natten men dom flesta är relaterade till idiotisk körning och taskig planering smile

1 174 Inlägg
12 oktober 2007
men det var ju någon på singen i sthlm som hade gjort något liknande med piston lr yxa? tongue

1 171 Inlägg
12 oktober 2007
Planering ja, inget som jag blir arg på, men det är lite lustigt hur dåliga folk är på att planera sin körning och förhålla sig till andra bilar/vägen. Det är extremt vanligt att jag ser bromsljus tändas upprepade gånger (tom på motorväg) medans man själv knappt behöver röra någon pedal alls, och då har jag automat!

424 Inlägg
12 oktober 2007
Saabägare.....

lol

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
12 oktober 2007
C70 skrev:
Saabägare.....

lol

big_smile

247 Inlägg
12 oktober 2007
till exempel dom som kör som fan på parkeringar där det är högerregeln, och framför allt när dom tutar på en när det e dom som gör fel:@ och dom som inte kan köra i rondeller så att dom hamnar i fel fil och man nästan kockar, sen e snutar irriterande me

1 171 Inlägg
12 oktober 2007
Det är lustigt att hela E4/E20 ska ändra hastighet från runt 90 ner till 70km/h bara för att det råkar finnas en polisbil på vägen. Det känns skitkonstigt, kommer aldrig vänja mig vid detta och kommer alltid tänka att det är något som är felkonstruerat.

1 997 Inlägg
12 oktober 2007
BMWKimmo skrev:
Stör mig på folk som ignorerar reglerna för tex blixlåsprincipen vid kö. Folk som slickar mittlinjen och kör skitsakta innan dom ska svänga vänster så man inte kommer om. Folk som limmar fast i arlet och inte kör om även om man sakar till 70 på 90 väg för att man vill bli av med dom. Folk som påböjar omkörning 100 meter innan det övergår från tex 70-90Km/h då brukar dom få smaka på kickdown med bmw 740in och försnvinna. Folk som inte kan högerreglen och utfartsreglen. Folk som inte vet att dom har väjningsplikt när dom kommer från en gårdsgata.

Kände mig på nåt sätt tvungen...
Men nu får vi lära oss i skolan att de Heter "gångfartsområde" och inte gårdsgata. smile
Inte för å va jobbig eller nåt. Men de är ändrat. varför vet ja ej. men så e de tongue

165 Inlägg
12 oktober 2007
1. Idioter som kör i 70 knyck på påfarten till motorvägen..
2. Bönder som ska ge sig ut kl 08 i rusningstrafik med ett traktorhelvete på 2+1 väg
3.Taxibilar som verkar ha egna trafiklagar
4.ALLA dessa jävla (odödliga) fotgängare som inte tittar innan dem går på övergångstället
5.Cyklister som inte fattar att rött ljus gäller även dem...
6.Alla pensionärsförare som ska hålla 55 på 70 väg osv..
7.Lastbilar som kör om andra lastbilar, då den ena håller 88 och den andra kör om i 90km/h

268 Inlägg
12 oktober 2007
Gamlingar som verkar ha glömt hur man kör bil och fotgängare som kliver ut i vägen när man är 2 meter från övergångstället och blir skitsura för att man håller på att köra på dom, ni är för fan inte odödliga bara för att det är ett övergångställe!!

Don't hate the player. hate the game!
Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren!

266 Inlägg
12 oktober 2007
richardoo290 skrev:
Mvh niclas
Blir säkert bra om alla tänker så.... hmm

precis,  dem man stör sig på fungerar som han...  vi som sköter oss i trafiken är ett fåtal men det blir fler för varje år...

Du känner inte mig och vet inte hur jag kör, så snälla skippa personangreppen!
Om du nu kan alla sorters regler då borde du ju vara ännu mera pisst på folk som bara "glider" med och inte har någon sorts uppfattning om vad regler är i trafiken!
Och jag visar så j_vla mycket hänsyn så du inte kan ana! Det jag skrev var bara en sorts protest!

Mvh Niclas

266 Inlägg
12 oktober 2007
En sak till jag blir riktigt jävla sur på är: Vägverket som typ aldrig får tummarna ur och fixar vägarna! Tex för några veckor sen fräste de upp en hel del vägar i Visby, sen tog det typ 3(tre) veckor innan ny asfalt kom på igen! Vero.....................?

Ricardoo290 får gärna svara på min fråga på sida 4!

Mvh Me..................

Son Of Murphy
782 Inlägg
12 oktober 2007
Lååånga listan: big_smile
ALLA som ligger för nära bakom!!! Jag tvekar aldrig, jag stämplar bromsen för att göra personen bakom uppmärksam om att han ligger för nära, och oftast ökar dom avståndet.
Stockholmare! Klarar inte av att köra bil i närheten av dom. Själviska, otacksamma idioter som tror dom äger vägen.
Idioter som inte släpper in en på motorvägen eller i en annan fil.
Folk som inte använder blinkers.
Folk som "ljustutar" i mörker när dom skall köra om.
Xenon ljus. (bländar som fan)
"Glödande" extraljus!
EPA-traktorer.
Folk som blinkar för tidigt, dvs. 3-4avfarter före dom egentligen ska svänga.
Volvoraggare som kör som svin med sina Sugfurtio med jätteavgassystem o dunka dunka.
Föräldrar som inte lär sina barn trafikvett innan dom släpper ut dom på cykel längs vägar.
Folk som inte använder reflexer.
Övergångsställen.

Ja listan kan göras lång, har råkat ut för det mesta o lite till i trafiken under mina 10år. tongue

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

509 Inlägg
13 oktober 2007
Trådstartare
eu mopeder! dom kan dra åt helvete!

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
13 oktober 2007
Långsamma morons på morgonen, liksom jag börjar kl 9 jag är ute i god tid för jag älskar mitt jobb, Kommer jag med en 305 hästars mustang bakom som alltid är ute tio i åtta för jag hatar komma tidigt till mitt extremt tradiga jobb....

Sen kan man inte köra om det satans helvetes snigelkräket för aset ligger för långt ut på vägen, så man får köra om på insidan i 160 o räcka finger eller liknande.

Folk som ligger precis bakom en (brukar dock bara vara ett lätt tryck på gasen så försvinner dem) Men detta är inte så jävla lätt med min gamla mitsubitch(i)

Farthinder, fartgupp o allt annat jävla trams som bara stannar upp antingen trafiken eller dig när du har bråttom smile

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

7 100 Inlägg
13 oktober 2007
blir förbannad på folk som ligger och slickar en i arslet!!och alla jävla ungdomar på mopeder

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

459 Inlägg
13 oktober 2007
JA BLIR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD!!!; ne men seriöst

1), folk som kör typ 70 på påfarterna till motorvägen
2), folk som medvetet saktar ner, för att hindra dig, oftast gammla jävla gubbar eller kärringar, dom gör mig så jävla vansinnig, folk som inte har något å gö i trafiken ska fan hålla sig hemma.
3), folk med xenon ljus, borde bli lag på att bara polisen får annvända dessa bländande och blåa äckliga lampor.
4), folk som snor lastzons parkeringarna inne i stan, så ja måste dubbelparkera.

sen så stör jag mig nästan mest på alla som trycker på röljuset även fast det är fritt, så d gör att man måste stanna upp helt, när det inte ens är någon som går över, sen alla slowpokes som kryper när man väl släpper över dem.

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
13 oktober 2007
idioter som tror att de sitter bakom en ferrarii..
Plus "pappa betalar" barn..
och så allt de som Mankan1978 skrev tongue

Sump Runk Rätt O Slätt!

study
772 Inlägg
13 oktober 2007
idioter som åker ut mitt ivägen och väntar där i stället för att stå och vänta och sedan när det är klart åt båda hållen åka ut.
Senast redigerat av moose46019 (13 oktober 2007)

SQ
1 343 Inlägg
13 oktober 2007
höll på å bli så jävla lack igår när man skulle ner till firman med firmabilen efter en veckas jobbande.. kommer på en liten led, kommer till en t-korsning, utfarten från denna led som ja var på till den stora huvudleden var så pass bred att man fick plats 2 bilar lätt utan några problem alls! ja ska svänga vänster, denna person som gjorde mej helt galen var en gubbe framför mig som ställde sig MITT I utfarten, han skulle vänster och jag höger, problemet var att 95% av alla bilar kom från höger sätt, och han skulle vänster.. detta va den fegaste person som någonsin föds! kl var till råga på allt 15:45 ca, så de blev inte färra bilar med tiden.. tiden går å de tar ca 10min innan ja får ett totalt spel på fanskapet... backade några meter, tog sats å upp över trotoaren förbi på gräsmattan med ena halvan av bilen.. (eftersomhan stod i mitten å tog halva mitt fält) å ut höger.. en firma kompis som var i bilen bakom tvekade 5 min till innan han blev galen å tutade på han med upp på mattan.. så ni gamla jävlar LÄR ER PLACERA BILEN RÄTT!!.... nu vart ja lugnare när man fick skriva av sig big_smile

jo samt folk som inte blinkar överallt, stor del rondeller! även placeringen i dessa är GRYMT DÅLIGA!
Senast redigerat av Lardi (13 oktober 2007)

Ljudnörd!

Sök