3363
Sök

Volvo s80r på väg ut?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
På väg till jobbet idag såg jag en bil som jag va tvungen att titta lite extra på.

En helt svart (förutom motorhuven som var vit av nån anledning) ny Volvo som va mer eller mindre maskerad, ingen inredning förutom framsäten och det man behöver för att köra den. 19" fälgar (tror jag, kan vart 18" också) och lite annat smått som ger bilen ett "speciellt" utseende.
Dessutom saknade den faktiskt reg-skylt bak, så jag kunde inte ta uppgifterna om bilen. Fram satt däremot en skylt som va gul. Kommer dock inte ihåg vad det stog på den.

Hon som körde bilen körde extremlugnt, precis som att bilen va jätteömtålig.

Jag är säker på att det i grund var en ny s80. Jag kan Volvo-modellerna och det där var ingen s60 och absolut ingen s40.

Vad jag vet finns ingen s80r ute, men det ska vara en påväg för att visas upp på motormässor. Jag trodde dock aldrig att den kommit såhär långt...
Nån som vet nåt om s80r?

Dubbelturbo och V8'a har jag hört. Ska vara riktigt smaskigt!
Synd tjejen som körde inte drog på nåt bara sad

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Smålänning
7 883 Inlägg
11 oktober 2007
Inte omöjligt kanske... Fränt som fan i så fall

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Darth Vader
1 644 Inlägg
11 oktober 2007
Dom skulle ju lägga ner R modellerna, eller sumpade dom den idén?

Braaaaap?

Avstängd
20 Inlägg
11 oktober 2007
har hört talats om v8:an med dubbelturbo, skulle väl ge 400 nånting häst om jag inte missminner mig. volvo var nog ganska seriösa när de gick ut å sa att de höll på med konceptbilen s80r, dock visste de ju inte om det skulle bära iland eller inte.

vore riktigt coolt om den släpptes! blir ju nästan så man kan tänka sig att köpa volvo då ^^ haha tongue

Smålänning
7 883 Inlägg
11 oktober 2007
DoWahDiddy skrev:

Har du hört talas om slutspurt wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
DoWahDiddy skrev:

Jag vet att de skulle lägga ner R-modellerna, just därför blev jag så paff när jag såg denna bilen.

Ångrar som fan att jag inte tog kort. Den va stöddig som attan. s60r har inte ens nästan den respekt som denna bilen gav på vägen, och denna va t.o.m maskerad och lackad i mattsvart med vit huv big_smile

1 396 Inlägg
11 oktober 2007
Hoppas att den kommer ut! Synd bara att Volvo har överpriser på alla modeller! S80 V8 kostar ju 600 000:-!

Något som skulle vara rimligt är ju 400 000:- för S80 V8 och 500 000:- för S80 R! Men R:en kommer väl kosta 750 000:-....

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

4 554 Inlägg
11 oktober 2007
va jag har för mig så är de en ny xc modell på g men e inte helt säker tror de va typ xc50 eller nått sånt

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
loudness skrev:
va jag har för mig så är de en ny xc modell på g men e inte helt säker tror de va typ xc50 eller nått sånt

Som sagt, jag kan Volvomodellerna och detta va:
1. Ingen x50
2. Ingen xc-modell

Detta var en s80 av nyaste modellen. Inga tvivel på det.

En gång Volvo, alltid Volvo
165 Inlägg
11 oktober 2007
Varför ska de lägga ner R-modellerna? Snacka om att ta bort något som verkligen stärker varumärket sad.

Wikipedia säger att följande modeller är kommande för Volvo:

* Volvo XC60 / XC50
    * Volvo V30
    * Volvo C90
    * Volvo V90
Senast redigerat av ChainsOfMisery (11 oktober 2007)

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
11 oktober 2007
Varför ska de lägga ner R-modellerna? Snacka om att ta bort något som verkligen stärker varumärket sad.

tror dom i framtiden kommer satsa mer på miljöbilar, och ännu mer på säkerhet..
bara nått jag tror,

48 Inlägg
11 oktober 2007
Nya bilar brukar ha vit skyddsplast på huven när dom lämnar fabriken, kanske var det du såg?

Tilläggas kan väl att det finns mycket roligt nere på konstruktion nu wink

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
Gulingen skrev:
Nya bilar brukar ha vit skyddsplast på huven när dom lämnar fabriken, kanske var det du såg?

Tilläggas kan väl att det finns mycket roligt nere på konstruktion nu wink

Jag tittade inte så jättenoga på på just huven, men det är mycket möjligt.

Men denna såg inte "väg-klar" ut. Ingen inredning, maskerad front, inga reg-skyltar.
Låter inte det suspekt?

Kan tillägga att den hade fälgar som va mycket lika s60r-fälgarna, men inte exakt dom. Alltså inga pegasus. Men det va 18 eller 19" på iaf.

517 Inlägg
11 oktober 2007
ChainsOfMisery skrev:

Wikipedia säger att följande modeller är kommande för Volvo:

* Volvo XC60 / XC50
    * Volvo V30
    * Volvo C90
    * Volvo V90

Wikipedia är alltid wikipedia.. Infon därifrån tar jag ofta med en nypa salt...

/Martin - Wolfsburg GTI

27 Inlägg
11 oktober 2007
Senast redigerat av fanatix (11 oktober 2007)

Jag gasar, det rasar

Biltokig
870 Inlägg
11 oktober 2007
DoWahDiddy skrev:

Jodå... dom lägger ner R-modellerna...
Dock har de sagt att nån gång i framtiden kanske de kommer med något nytt i stil med "R" bilarna men att de då ska kallas något annat... så detta verkar ju skumt!
Gamla R-bilarna sålde ju fruktansvärt dåligt i staterna(därför volvo bestämde sig för att lägga ner dem...)
Senast redigerat av Mr_Gear (11 oktober 2007)

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Biltokig
870 Inlägg
11 oktober 2007
NiclasT skrev:
Hoppas att den kommer ut! Synd bara att Volvo har överpriser på alla modeller! S80 V8 kostar ju 600 000:-!

Något som skulle vara rimligt är ju 400 000:- för S80 V8 och 500 000:- för S80 R! Men R:en kommer väl kosta 750 000:-....

Då undrar man genast... Vem fan väntar dom sig ska betala 750k för en volvo hmm

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
12 oktober 2007
Trådstartare
fanatix skrev:
Kan det vara den här? hmm
http://www.teknikensvarld.se/bilspionen … /index.xml

Ja, de bilderna är ganska lika mot vad jag såg.
Några skillnader är det jämfört med bilen från minnet (ångrar att jag inte tog upp mobilen och fotade den!), men fortfarande väldigt likt.

Om det nu va en "vanlig" ny modell av s80'n så varför va den maskerad och saknade 90% av all inredning m.m?

Det jag undrar mest är vad i hela h*lvete gör en sån bil (om det nu va en testbil) i lilla Köping? tongue

Första tanken va ju "fan, så s80r finns ändå?!" när jag såg den.
Andra tanken va "gasa kvinna! GASA!" big_smile

En gång Volvo, alltid Volvo
165 Inlägg
12 oktober 2007
Jävla tråkigt då R-modellerna höjt Volvos status anser jag.

Darth Vader
1 644 Inlägg
12 oktober 2007
twin_cam skrev:
DoWahDiddy skrev:

Har du hört talas om slutspurt wink

Jodå, och om jag inte missminner mig så har den redan vart, då det klart och tydligt stod i Teknikens Värld att nu är det sista chansen att köpa Volvos R-modeller. Detta var nog ca ett år sedan, minst ett halvår iaf. Så det bör inte komma med några nya R-modeller om de lägger ner idén. Hoppas dom lanserar något som kan motsvara R-modellerna då de oftast är otroligt snygga, och de kan ju även röra på sig tongue

Braaaaap?

Sök