2253
Sök

blir det verkligen "loud as hell" med detta Mutantpaket

alltid snabbast
73 Inlägg
12 oktober 2007
Trådstartare
tja jag har en seat ibiza gti å vill bygga bättre ljud men jag har noll koll på vad som e bra å vad som e skräp iaf så enlig dbakuten så e det här paketet "lous as hell"

http://www.dbakuten.se/detail.php?item_id=12261#

tänkte om nån som e lite kunnig kan svara på ifall det kommer bli loud as hell i min ibiza å ge lite tips å e det billigt eller e det dyrt å kan man hitta billigare som inte e begagnat?
Min budget ligger runt det där priset.

tack på förhand

just ja får jag ens plats med det där i bilen ?
Senast redigerat av atc (12 oktober 2007)

jag kör alltid snabbast e alltid först i kön!

2 911 Inlägg
12 oktober 2007
Stirra dig inte blind så mycket på produkten, 95% av resultatet av ditt ljud är i hur du bygger och monterar, inte vilka grejjer du kör.

Jag har sett folk med biltema grejjer spöa stereokärror som kostat 5-10ggr mer.

Mutant är å andra sidan rätt nice, lättdrivna och ger schysst tryck för pengen, men lite väl lättgrillade om man inte har koll på volymsnurran.
Sen finns det såklart andra produkter som levererar "loud as hell" också.

alltid snabbast
73 Inlägg
13 oktober 2007
Trådstartare
okej tack...kommer inte köpa det då en polares farsa bygger mitt ljud gratis från hans gammla då han vill bli av med det å tycker sånt e kul = ) fast slutsteg e nått jag måste ha så nån som vet vad man bör ha till 2 st 10" basar på 250w ?

Noiseprojekt
13 oktober 2007
atc skrev:
okej tack...kommer inte köpa det då en polares farsa bygger mitt ljud gratis från hans gammla då han vill bli av med det å tycker sånt e kul = ) fast slutsteg e nått jag måste ha så nån som vet vad man bör ha till 2 st 10" basar på 250w ?

Jag brukar försöka använda steg på 2/3 delar av basens RMS
alltså 200W förstärkare på 300W bas..

590 Inlägg
13 oktober 2007
atc skrev:

Beror mycket på vad det är för impedans på basarna. Men för o driva basar brukar ett schysst monoblock göra.smile

1 045 Inlägg
13 oktober 2007
Noiseprojekt skrev:
atc skrev:

Jag brukar försöka använda steg på 2/3 delar av basens RMS
alltså 200W förstärkare på 300W bas..

och jag brukar ha mer steg en basens rms,

om en bas har 500wrms 1000wmax, så tar jag steg på ca 700wrms,

då har man så det räcker och blir över samt, du får ren och fin signal till basen..

så summa kardemmumma du kan inte ha för mycket effekt, endast för lite och distad,

Mvh nyberg

tokfrans
982 Inlägg
13 oktober 2007
nu är ni snåla.. minst dubbla effekten.. wink 1000watts bas.. 3kw steg.. så äre bara big_smile MINST (A)

296 Inlägg
13 oktober 2007
tycker du ska ha ett steg med minst 500wrms   basarna kommer att klara det om du inte spelar järnet länge....    jag matar mitt framsystem med nästan det dubbla och har inte märkt att det är dåligt wink    men ja vet inte om framsystem är tåligare....

Lycka till

alltid snabbast
73 Inlägg
14 oktober 2007
Trådstartare
tack skit schysst för infon smile ... vart bör man leta efter bra å billigt skit...alltså villka märken för normal peng kan man hitta, då jag nu spenderat nästa hela min ljud budget på annat skit

tack på förhand

Sök