en liten uppdatering då. sådär.. då var de svart igen
för er som tycker att jag borde linda grenröret istället så ser in anledningen här.. de är lite tajt och kommer aldrig bli riktigt bra ju:S jag funderar dock på att linda ialla fall.. vi får väl se hur färgen håller:D
Går det inte att coata(stavning) grenröret så det inte blir så varmt?
Ser bra ut annars
jodå coating eller hur de nu stavas är ju ett alltenativ men grenröret är inte så seriöst annars så de kanske är synd att lägga dom pengarna på det. jag har iofs inte kollat priser men jag har fått för mig att de inte är så billigt.
Uppdatering en snabbis tilll då
det finns väl ingen som vid de här laget kan missa vad detta ska bli!?
ja ja jag vet att plåtslagare gör sånt här bättre men egen gjort är ju lite roligare
kanske mer uppenbart vad de är nu då
sådär då börjar den ta form.. långt ifrån klar men ändå.
sen vart jag avbruten för att få in lite pengar till kassan igen sålde en bil idag. fortsättter lite grand senare tror jag.
jag måste ju till mitt försvar säga att de ser lite värre ut än vad de är eftersom kanterna inte var avkapade.. men baksidan är inte helt rak.. huvudsaken är ju att de ser skapligt ut på plats. i sommras hängde ju brytarna i stripes
leksak skrev:
Du är en riktigt duktig plåtslagare Mats
jo jo och jultomten kommer till midsommar
KHRacing skrev:
hahaha.. team Bonnmeck stil ju :-)
passar inte riktigt dig... kolfiber is tha shit
ähh kolfiber går ju inte att böja somm man vill hela min bil är ju lite bondmeck jag lär mig ju vart efter precis som när jag skruvar lastbilar emelanåt
för övrigt så tackar jag lelle-jkpg som erbjöd sig att göra en seriösare plåt till mig men jag behöåller min skapelse istället
Uppdatering igen då!
grundlackad och sen svart lack på också. den ser som sagt inte lika krokig ut när kanterna var avkapade
justerat ner coilisarna fram. samt kortat fjädringsvägen marginelt.
och sen justerat upp lite bak samt kortat fjädringsvägen där också lite ytterligare! den blir lite lägre med bes hjulen sen som är 15" jag ska bara hinna kränga däcken först
Jag fick en fin ide när jag tittade ner i plåtlådan här är nog de framtida wgröret. lite coolt med en böj ut istället för att lägga de helt kant i kant. Björn tyckte förståss att jag skulle ha de ner i backen men de var ju väntat fördelen med att de sticker ut lite är ju att plasten kanske inte blir lika varm
de var allt för idag! jag kom på en annan liten detalj som jag helt glömt.. jag har ju lackat grenröert som jag ska svetsa en nipel på.. jag ska ju ha avgastemp på det ja ja de går ju att göra om Mvh Mats
menar du till vad eller hur själva schemat ser ut!? kopplingen där jordar en kabel som styr ett relä. relät slår alltså till när kabeln jordas. om du undrar vad jag använder dom till så är de fläckt och vattenpump än så länge.
kevlar_soul skrev:
Blir bra mannen! Älskar att du alltid löser allting på eget vis!
Tackar! jag anser ju att de är kul att åka i något som jag själv byggt. de blir ju klart roligare då! att köpa färdigt funkar men ger inte samma stolthet!
en liten uppdatering igen! först så drog vi upp olje tryck. sen så ville inte bilen starta. Youask tyckte vi skulle kolla gnista till att börja med. då insåg han att nån glömt sätta tillbaks spridarkontakterna.. hmm jag går ju alltid nit på dom med dom dit så var den rejält tjurig. runt 8 grader i garaget och de gillar inte etanolen. men den visade liv direkt och till slut så gick den igång. lambda värdet verkar fint fast än de är vassa kammar på. sen hade jag ett avgasläckage som berodde på att mekanikerjäveln hade glömt dra åt en v-bandsklamma.. men vänta nu de är ju jag kopplingen har inte så mycket dragläge men verkar frikoppla till100% ialla fall så den funkar nog som den ska.
fan vad bra de känns! varmkörd blev den. nu ska jag bara se tilll att kränga däck och flytta lite andra bilar så att jag får ut min
haha de har jag inte ens reagerat på:P enkel lössning på ett litet problem ialla fall
stroma skrev:
Fin fint Mats, lite små pill sen bes då?
jo någe sånt.. vi får väl se om de bara blir småpill eller om jag får gräva mer för att få igenom den
predde skrev:
Snyggt bygge!
kanske ses i sommaren!
Tackar! hidp de kanske vi gör.. alltid kul att träffa likasinnade
dags för en mini uppdatering idag igen då
Lite små pill sen flyttade vi om bilarna i garaget så att jag kunde få ut min! ett par ringar blev de förståss sen ställde jag in den igen. ett steg närmre bes nu