men mats, ena nf3an är ju klinchen av på... jag skulle inte satsa på att åka på de däcket.. det kan sluta på plåtverkstaden, veeery long
Menningen är ju inte att jag ska åka omkring så jätte mycket på dom hjulen.. jag vill mest besikta bilen för att ta in den och fortsätta bygga
Uppdatering igen då!
Äntligen så har Youask som gjort letandet hittat en utväxling till bakaxeln för rätt pris. exakt vad för någon de är avslöjjas inte men den är oanvändabr innan jag har rätt utväxling i lådan ialla fall så vi får väl se när den kommer i..
jag var ute en sväng och tittade på YOuask när han meckade med en av sina evos. när han stod bakom mig så avslöjjades kylaren i skuffen lite grand
så här ser de ut just nu.. alltid går någe sönder.. numera så funkar inte höger framruta heller.. de betyder att jag nog har en fungerande ruta
de var nån okunnig som krängde om dom och förstörde stommen.. vet inte vem den jävlen är men han kallas Griffin tydligen hmm
KHRacing skrev:
Griffin skrev:
de är lungt! nu är rutan uppe.. frågan är fall jag inte ska köpa en uppsättning plastrutor igen
sålt de gamla ?
jo tanken var ju att jag inte ville använda dom för att dom var så kännsliga och vart repiga direkt.. men just nu känns de bättre med repiga plast rutor än icke fingerande elhissar ju vi får väl se hur de blir.. de är ingen prio just nu ialla fall.
Uppdatering igen då.
när jag drog in dom två extra sladdarna där idag så var jag rätt nöjd.. numera kan jag konstatera att min soppa mätare glappar och inte funkar som den ska så jag tror att mina extra sladdar klämms och gör så att huset inte sitte helt rätt.. annars så är de kontakterna som är dåliga.. ska titta på det sen.. blev avbruten av jobbet som vanligt.
alla sensorer är ju inte innkopplade men de är ju en bra början
där sitter kontrollerna till mina mätare. de var allt just nu.. ska ner och titta på soppa mätaren sen igen.. jag har ju plockat fram och tillbaks på de några gånger nu men de måste ju gå att få ordning på den
Vadfan står det på brytaren längst till höger? Har nästan vritt nacken ur led och kisat sönder ögonen för att försöka läsa det nu
Edit: Servo?
haha kul att nån tittar det står servo.. de är dock en död knapp för servo har jag inte än.. men de kommer väl nästa vinter eller i sommar.. de blir nog lugnare nästa vinter så då har jag kanske pengar och tid över fast om jag rasar för mycket i sommar så blir de väl inte av förståss
nån måste vara värst.. och inte fan är de jag riktigt snygg inredning.
Flandrs skrev:
told you
jag har massa däck ligger du kan låna.. e rädd för att dina 17 e lite tarvliga... och ganska ojämt slitna oxå och det är döden för drivlinan..
jag ska låna en uppsättning som finns i stan så de är lungt! tack ändå
Uppdatering igen då! Min garage plats har varit lite utlånad för att jag ändå inte skruvat med min.. så jag har hålt på och stört alla andra som bygger ett tag nu när jag inte byggt på min:D ikväll så vart de dock ett litet ryck igen! bilen mappades för besiktning.. vi tror att vi kommer igenom nu.. men värdena med 272 kammar bjuder inte på några stora marginaler så jag lovar inte för mycket
nu är lambdan inkopplad till sprutet. imorn ska jag väl fixa lite inredning igen..
här kan man tydligen justera och få lite finare värden..
nått i den stilen kändes ju bra! som sagt värdena är på håret så jag är inte så jävla kaxig när jag besiktar den
de var allt just nu! Mvh Mats
eftersom ingen hunnit kommentera imellan så lägger jag in en liten uppdatering till här
idag har jag gjort så här mycket.. eller lite.. lindat avgasbandage på dp:n. imorn så är de besiktning. om den inte går igenom så blir de väl lite nytt jobb igen antar jag.
idag så sålde jag jattesnurran som väl var lite väl stor för min maskin. Anton tyckte dock att den var bra att sitta på
de var allt för idag. imorn blir de väl lite nytt igen! Mvh Mats
tackar! riktigt skön bild blev de för er som vill se mer så finns de fler bilder på www.utryckning .se en relativt enkel tungbärgning igentligen. skönt de faktist
JDMy00 skrev:
Fin bild Och grattis att bilen gick igenom
Tackar!
Uppdatering då! i morse så besiktades evon. de var på håret med värdena.. han var ganska snäll och varmkörde bilen riktigt länge så att den klarade proven. de var så nära gränsen att jag insett att jag ska byta kammar nästa år istället för att hoppas på en snäll besiktningsgubbe efter jobbet så åkte jag till garaget och började.. jag han lossa lite grejjer men kom inte speciellt långt innan de var dags att jobba igen!
inkörd igen.. inte på min plats men i rätt garage så jag kan skruva för fullt ialla fall
som sagt jag hann inte med så mycket innnan de vart dags att dra.. men fronten kom bort och sen lossade jag lite bultar här och där ialla fall. Nu är klockan ställd.. om 5 timmar ska jag upp igen.. vi får väl se om jag har mer tid imorn;) Mvh Mats