Ja grattis då:P Ang dendär fina parkeringen så blev man ju skapligt förvånad när man kom in i stan o de stod en lastbil parkerad där
Tackar! jo de var inte med några stora marginaler som han gick ner mellan räckena
Uppdatering igen då!
skamvrån tillsammans med org turbon till nästa besiktning då
jag har suttit och kollat på orgsnurran och hade en väl utstuderad plan på upphängning.. dom bultarna i blocket hade jag tänkt att använda.
med grenröret på plats så insåg jag hur off mina bultar va så den planen fick jag ändra!
ganska nära motorfästet ju!
Biltema power
nått sånt..
så där ja! en m8 i turbon och en i motorfästet. nu verkar den stabil som fan
dålig bild men dp:n är på plats tillsammans med resten av turbon.
imorn måste jag handla lite grejer.. sen är de bara att fortsätta leka För övrigt så läcker den vatten nu igen.. denna gången så är de vid org pumphuset. hmm de var ju inte första gången. kammremen verkar slapp för övrigt så jag får väl riva bort och inspektera allt nån dag/ Natt Mvh Mats
Här var det riktigt tempo. Skönt att höra att det gick så bra på bilprovningen.
jodå jag sover mindre och meckar mer just nu blir ju så i perioder. jag är precis hemkommen från garaget igen där jag varit sen jag slutade jobbet klockan 19..
Heavymetalvan skrev:
grattis till besikt mannen ska bli kul att se den isommar å kanske få en såndär åktur igenm men med video kameran i handen hehe
tackar! jodå bara bilen funkar så
en liten bild från igår.. Youask kom förbi med en slang till björns bil. vi var lite osäkra på hur han skullle ha montera den men vi gjorde en variant på slangdragning ialla fall jodå vi är så här hjälpsamma jämt
Jag började på samma ställe som jag slutade igår. de faktum att staget sitter frampå balken har stört mig tillräkligt länge nu! problemet är att Ic:n tar i fronten och de staget sammtidigt.. lite för trångt ju!
lösning!
efter svets och lack så blev de så!
Dags att plocka isär wg:n och justera grundtrycket.
bra att nån har ordentligt skruvstäd i garaget.. mitt är ju för litet:P
när jag tog ner wg:n så hörde jag ett skrammel i den.. jag misstänkte att muttern och brickan inte satt kvar i.. och de gjorde dom inte heller.. numera locktite på dom!
Dags för wgrör.
nån form av grundplan.
efter några rundor i skrotlådan så hade jag punktat ihop dessa.. inte som planen men de ser ju vettigt ut ändå
en massa svetsande och slipande framförallt.. nä jag är inge bra på att svetsa
någon form av halvfärdigt skede.. den ska nog förlångas lite imorn.. 20-30mm till vore fint så att öppningen kommer ut från plasten!
imorn fortsätter jag att leka.. listan på grejjer att göra är lång så de är många timmar kvar
för övrigt så är bilen med i styling börsen nr 2 på sidan 72-74. bara ett reportage.. bilen är absolut inte till salu
en liten bild från igår.. Youask kom förbi med en slang till björns bil. vi var lite osäkra på hur han skullle ha montera den men vi gjorde en variant på slangdragning ialla fall jodå vi är så här hjälpsamma jämt
Vem vill köpa en EVO med återkommande läckage? Kan tro att det är en gammal kärring som inte klarar av att hålla tät. Har du testat Tena?
Kämpa på nu!!
haha jo de har ju vartit en del läckage på den jävla vattenpumpen.. den här gången var de dock mitt fel.. men jag kommer till de senare
snurre skrev:
Griffin skrev:
en liten bild från igår.. Youask kom förbi med en slang till björns bil. vi var lite osäkra på hur han skullle ha montera den men vi gjorde en variant på slangdragning ialla fall jodå vi är så här hjälpsamma jämt
Kan meddela att ni kopplat vaccumslangen fel
haha typiskt vi som la ner så mycket tid
Jag började med att kapa till en liten förlångning till wg röret som jag sen punktade dit. de kändes som att utblåset låg lite för nära plasten.. inte lika snyggt nu men mer seriöst ialla fall.
sen finslipade jag lite på ett gammalt tryckrör som behövde lite vård. de låg en skarv halvt under slangklämman i sommras och de kändes inte helt bra men nu blir de bättre igen hoppas jag
wohoo! synd att de är så mörkt för här har jag putsat på hammarlack.. nästa utställningsskick.. NOT
sen justerade jag coilisar.. efter den bilden så justerade jag ner marginelt mer fram.
dags att justera tillbaka kamdreven igen.
jo för att komma till vattenpumpensläckage då.. jag lossade på generatorn.. men jag behövde inte lossa alla bultar då den på vattenpumpen redan var lös. så de var därför den läckte vatten. jag kände dock att jag vill ta bort grejerna för att täta om ändå så jag fortsatte skruva!
generatorremmen.. känsliga för varv är dom tydligen ny monteras dit för jag har några i reserv medveten om att dom brukar gå
hmm så var vattenpumpen borta igen:)
hmm dags att modda mer grejer den gamla pumpen läcker ju marginelt.. och varje gång den ska svetsa om så blir jag mer trött på den.. så jag kanske ser till att den andra får bli moddad istället!
de var allt just nu.. jag är lite små trött nu så jag får väl fortsätta imorn
MVh Mats
eftrersom ingen hunnit skriva imellan så fortsätter jag här då
jag började med ett par timmar i blästerskåpet. min nya vattenpump och sen var de jobb till en annan bil..
med till garaget så hade jag ett rör som skulle få bli lite vattensysstem..
jag borrade hål och svetsade sen dit nipplar osv.. en sket sig i jängorna och resten ser allt annat än roliga ut.. någe legering var de i godeset.. jag vet inte om jag ska använda det eller inte just nu. lite för trött för att tänka
numera sitter inte mitt avgasbandage med stripes
sissta svetsen på mitt wg-rör. nu har jag lite längre utblås på det..
imorn ska kammdremmen dit.. så här snygg kan en spännnare bli om man tappar den på marken.. säkert nån av dom andra i garget somn har gjort det.. hmm
numera har jag skitskabbig svart lack på mitt tryckrör.. jag vill ju inte att de ska sticka ut och se seriöst ut de var allt just nu.. fortsätter imorn igen
ser ju bra ut det där, kanske kommer förbi i morgon och lämnar en present till dig:) som kanske redan var din men ändå:D
haha åh vad jag längtade
Uppdatering igen då! jag tackar för sällskapet av både Stroma och Orvil som kom och hälsade på idag! inte så mycket gjort på så många timmar kanske men jag var ju där ialla fall
jag har fått fråor från några som undrar om skillnaden mellan 6b och 7b motorerna. här kommer en.. vatten pumpen på en 6b passar inte helt mot motorfästet!
lite ironi igentligen att jag från början var rädd för läckage där.. vilket jag aldrig fått.. däremot så har jag ju haft läckage på alla andra ställen man kan ha de på vattensysstemet
spännare till akmmremmen. jag fick ett bra tips av Krister på hur man kan bygga ett spännverktyg.. de vart inte helt bra eftersom jag inte hade riktigt rätt borrar.. men med lite finslipning så kan de ju bli bra
dålig bild men man kan ju se borrarna sticka ner ifrån plåten där jag svetsat dom. de funkade nästan bra.. som sagt de ska finslipas
dålig bild igen.. men sommaren 2009 kan ju bli kul! jag har en del lödande på elsysstem ocv kvar innan vi kan börja mappa den..
sen ska jag snart göra den sissta kompleterande beställningen från plx.. nu har dom äntligen lagt ut allt på sidan som jag vill ha.. självklart så funkar de inte dock min vanliga tur när dollarn står rätt ju
efter en kort provtur idag så kan jag bara säga att coilisarna bak är alldeles för mjuka.. den skrapar till och med när jag funderar på att svänga:D jag har en del plock imorn.. bland annat så måste jag göra om wg röret lite.. kom på att jag behöver en flex till så att den kan gunga med motorn så att säga. lite lödande och kabeldragande för sekundära spridar-raden ska de bli sen tvätta av den och justera coilisar.. de är mycket på g nu så jag är yr av beställningar ärenden och meckande
förhoppningsvis kommer de ett par kompleterande bilder lite senare! Mvh Mats
jodå jag kan ju inte ligga på latsidan för då kommer du ju köra ifrån mig som skit i sommar
dagens uppdatering då!
jag började med att justera coilisarna bak.. de går trögt som fasen nu att få till det.. jag tror jag behöver hårdare fjädrar.. en valsning av skärmarna skulle iofs vara ännu bättre för övrigt så är de inte mitt fel att jag får till så konstiga verktyg.. om nån tillverkat dom rätt från början så hade jag ju inte behövt göra egna lösningar
kontakter till sekundära spridar-raden. ganska viktiga om jag nu inte vill åka omkring på tomgång hela sommaren
Jag använde en gammal fuelrail som jigg när jag börjad med den lilla härvan här är de motstånd dit lödda!
sådär ja! om ni nu tänker att jag inte har en anning om vad jag precis gjorde.. så har ni helt rätt sen är de en liten till detalj.. den ska ju dit på bilen för att göra nytta också
en till struma.. nu borde de kunna hålla för lite rörelser från motorn
upp och ner i all evighet när man bygger avgas punkta ta ner svetsa upp punkra nästa bit och ner igen.. de tar ju en stund att få ordning på grejerna
listan på grejer att göra krymper samtidigt so de hela tiden kommer dit lite nytt också snart dags för mappning ialla fall nytvättad belv den och en liten sväng blev de.. men den verkar skrapa bak fortfarande som sagt :S
Tvättat? :S För att minska vikt eller för bättre utseende?
haha lite för att de ser bra ut och mer för att de ser bra ut nu är den skitig igen
Innocent_123 skrev:
Grattis till besiktningen! Lycka till med monstret!
Tackar! våren är för nära.. förmodligen så blir den bar halvklar i år med men ändå en bit på vägen
Uppdatering igen då!
ok jag vet de syns inget.. men jag är så nöjd med motorutrymmet just nu så jag bjöd på en kass bild ändå jag har lödit dit kablar till sekundära spridar-raden idag..
sen Mappade Mattias lite grand så att den skulle gå vettigt ialla fall. så körde jag en liten sväng med bilen.. jäkligt halt i nysnö dock.. jag hörde att turbon snurrade med men mer än så blev de inte
Mvh Mats på med wgröret ytterligare än gång.. måste lindas också så de ska ner igen
Ser riktigt fint ut! Nästa gång jag kommer ner får jag hjälpa till lite så jag gör någon nytta ;P Ska fixa fram bilderna jag tog på grenröret när färgen torkade
Ser riktigt fint ut! Nästa gång jag kommer ner får jag hjälpa till lite så jag gör någon nytta ;P Ska fixa fram bilderna jag tog på grenröret när färgen torkade
Tackar! sisst du var i garaget så gjorde du ju faktist lite nytta
leksak skrev:
Ja nu har ju vintern kommit igen så bara riva ner o grejja vidare då
haha jag har en del kvar så de är lungt
Uppdatering.. helt utan bilder jag körde bilen i mitten på förra veckan. bilen började missstända och gå illa. därefter så ville den sura ner sig totallt. felet var en jord punkt som hade släppt.. säker den där jävla murphy som skruvat loss den idag så vart de lite mappning. nu går de att köra på e75. den laddar bara 1.8 bar vilket vi kallar 400++ men de går att köra ialla fall även om den inte är så snabb. för övrigt så fixade youask även spjäll-lägesgivaren som krånglat sen förra våren och varit urkopplad. vilket resulterade i att den kändes mycket trevligare att köra. sen funkar inte launchen av en anledning som inte är funnen.. än. men de kommmer nog. jag har även efterdragit ventilkåpan som börjat läcka lite olja.. känsligt med nya gummituttar på skruvarna tydligen. sen den förra sprack så är jag väl lite feg att dra dom.
jodå de brukar väl gå åt rätt håll.. två steg framåt och ett bakåt är ju den normala takten
Uppdatering då.. andra april nu så folk kanske tror på mig.. jag har stylat bilen inte så seriöst men ändå
lite nylackat vart hämtat i måndags.. men jag har tagit de lungt efter magsjukan så först nu har jag skruvat med evon.
lite nya clips blev det.. alla används dock inte riktigt eftersom kjolarna jobbar lite för mycket emot när dom ska dit.. tror de blev värre efter att kjolarna riktades:D
aha de blev ju rätt bra
Momo fälgar et 35
et 40..
de stuket blev ju inte helt dumt.. justera coilisarna marginellt bak bara som vanligt då provköra forst kanske