3366
Sök

Förstår sig nån på Kvinnor?

7 120 Inlägg
20 oktober 2007
Jag känner en tjej som jag förstår mer än måånga killar. Hon är heller aldrig tjurig när hon har mens och sånt skit. roll

2 117 Inlägg
20 oktober 2007
Ramrod skrev:
En liten sak till grabbar... lägg inte så mcket tid på att försöka förstå er på tjejerna,  acceptera dem bara.. wink

Erfarna ord. Fungerar 100%

674 Inlägg
20 oktober 2007
C-line skrev:
DRA INTE ALLA TJEJER ÖVER KANT!

Men eftersom ni nu har gjort det, så tänker jag ge svar på tal!

Man kan säga vissa tjejer är som de är. (Det är jag me på.)
Men JAG (å säkert en del andra tjejer) identifierar mig inte med någon av dessa PMS-kärringar, leka-lek-tjejer, veliga fjortisar osv...

Ärligt talat, om vi tjejer är så gräsliga så ta en titt på er själva!
Lyckas man inte i kärlek så har man inte skött det bra själv!!!

Man blir inte utnyttjad, man låter sig bli det...
Det är en till att utnyttja, å en till att tillåta det! (50/50 alltså)
Skyll er själva istället å skyll inte ifrån er på att ni inte förstår!
Jag flyger inga flygplan, för jag förstår inte hur man flyger dom...

Och om ni nu inte förstår, lek då inte leken... (ALLTSÅ BLI INTE KÄR!)

Dessutom vill inte alla tjejer ha svin eller snälla killar.
Dom vill ha DEN killen, det finns en dom letar efter.
Vi letar inte efter någon slags jävla arme!

Själv skiter jag i vilket kräk som kommer i min väg, om de står upp efter att jag passerat så anser jag att de är intressanta... that´s it!

Jag gnäller inte, jag lipar inte, jag spottar i nävarna å går vidare!

C- Line jag gillar dig!  lol  Du är min typ av brud!  cool

With great freedom comes great responsebility

2 014 Inlägg
20 oktober 2007
nicke_b2 skrev:
Anna_ skrev:
nicke_b2 skrev:
Ska ut på lördag och dränka mina sorger!
Faaaaan kom just på att jag inte dricker.......... aldrig får man en break!

Gör ett undantag? tongue

Nä då ska 22 års sorger ut, och slutar nog med en kamikaze! vilket inte e så bra!wink
Jag säger en del dumt när jag e nykter så kan inte tänka mig att jag kan säga nå smart när jag e full!

Mvh niclas

Lika bra att passa på då. Inte just kamikaze-biten kanske, men resten. Lika bra att släppa ut de där 22 årens sorger, om det är sant som du säger så ligger de dig säkert till last i form av frustration, ilska, dåliga minnen, etc. Se istället till att "svettas ut skiten" och gå vidare.

What doesn't kill you makes you stronger.

Dessutom, att dricka behöver inte nödvändigtvis betyda att man super sig redlös. Alkohol, åtminstone i rimliga mängder, hjälper ofta till att ge avslappnande känsla. Detta kan vara en positiv sak även om du kanske inte plockar så många poäng som raketforskare just den kvällen. Första gången du träffar/stöter på en tjej är hon nog mer intresserad av att du är trevlig och intressant än att du har högst IQ i rummet.

Att du framstår som avslappnad innebär att du ger sken av att trivas med situationen, och det är en mycket viktig del av din utstrålning (det som i första hand attraherar andra människar av alla sorter och kön)

C-line skrev:

Men JAG (å säkert en del andra tjejer) identifierar mig inte med någon av dessa PMS-kärringar, leka-lek-tjejer, veliga fjortisar osv...

Själv skiter jag i vilket kräk som kommer i min väg, om de står upp efter att jag passerat så anser jag att de är intressanta... that´s it!

Vissa poänger är bra, vissa är mindre bra. För ett fungerande förhållande, eller för den sakens skull en positiv relation av valfri typ, så krävs det att bägge parter investerar i det. Alltså, för att säga samma sak som du, men med andra ord: Det krävs två för en dans.

Men vad händer om den ena danspartnern mitt i valsen råkar svälja sina löständer och, i ögonblickets förskräckelse, skiter ut dem på en igelkott som bryter benet? Då är dansen med största sannolikhet slut.

Kontentan av det hela är att det krävs två för att bygga upp något, men det räcker med en för att rasera det.

Nog med OfT, ville bara bemöta lite av ditt aggressiva inlägg. big_smile

Killar och tjejer fungerar nog egentligen rätt så lika, de kommer nog i en majoritet av alla situationer fram till samma slutsats av samma orsaker. Det som skiljer mest är nog snarare tankearbetet som ligger bakom.

Du säger att inte alla tjejer vill ha vare sig en svinig eller snäll kille, och jag tror vi snubbar funkar på samma sätt. Man vill nog ha lite av bägge delar. Att "motparten" (i brist på bättre ord) är alltför svinig/bitchig är inte bara jobbigt, utan innebär dessutom att man själv kanske ofta känner sig i ett underläge. Å andra sidan, om "motparten" är för snäll kan det tyda på brist på självkänsla/självförtroende/ambitioner, vilket ofta skapar ointresse och avsaknad av spänning eller utmaning.

Som du mycket riktigt säger så är det i de flesta fall, oavsett kön, något speciellt man letar efter, som man alltid vet precis vad det är men sällan eller aldrig kan sätta fingret på eller beskriva. Därav den klyschiga frasen att man "ska ha det". Jag föredrar att kalla det utstrålning.

Utstrålning innefattar en jäkla massa grejer, exempelvis: utseende, karisma, självsäkerhet, humor, etc. Detta skapar intresse och spänning och demonstrerar på så sätt ett värde.

Jaja, lite väl mycket filosofisk-psykologisk argumentation från min sida kanske...

Kräk? Som i nästa stund/mening kan bli intressanta? Intressant formulering och synsätt på andra människor (japp, även killar är faktiskt människor även om vissa exemplar av oss inte alltid beter oss så mänskligt), lite grand i stil med: Jag ser varje person som en skitstövel tills motsatsen bevisas?

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

2 014 Inlägg
20 oktober 2007
För att lätta upp stämningen lite så ska jag dra en sann anekdot...

När serien Ally McBeal sändes i TV runt om i världen hörde tydligen väldigt många av kvinnligt kön av sig till producenterna och var nyfikna på hur de på ett sådant träffande sätt kunde beskriva kvinnors tankemönster, föreställningar och reaktioner på diverse ting.

Seriens skapare, David E Kelley, fick slutligen denna fråga vid något tillfälle (intervju eller liknande), hur han på ett så klockrent sätt kunde förstå hur kvinnor fungerar. Hans svar, som sedan fick massivt med kritik (förståeligt nog framförallt från kvinnor) är helt klart värt att återges:

"Jag tänker mig en man, och sedan tar jag bort allt vad logik och sunt förnuft heter".

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

266 Inlägg
20 oktober 2007
Trådstartare
C-line skrev:

Det var absolut inte menigen att dra alla över en kant! SORRY..........
Hur kan du vara så säker på att just jag inte skött kärleken på rätt sätt? Är inte det lite förutfattade meningar? ? Och ärligt talat vilken jävla kall idiot kan styra över vem eller vilka denne blir kär i? Seriöst?! Men Fan om man e så jävla perfekt/snäll/charmig/perfekt pojkvän Så VARFÖR i helvete blir det inte vi två då? Det måste ju fela i systemet nånstans? Ljuger de då när de säger att ´man e perfekt? Fegt isf.....................
Och DU säger att vi ska utnyttja tilbaka?! Varför där med...? Vad finns det för syfte med att utnyttja som man själv hatar att bli så mycket? Och Låta sig bli utnyttjad låter som att viu skulle vara Handikappade lr nåt! Jobba på samhall och vara helt bakom flötet!
Det e ju så att jag e snäll och kommer alltid vara det, så dina tips tror jag passar dessa players mer än mig!

När man e kär så är det inte bara att gå vidare! Om du tror det har DU aldrig varit riktigt kär!

Men många tack för tipsen iaf!!(IRONI)
Mvh Niclas

266 Inlägg
20 oktober 2007
Trådstartare
Aerodynamik skrev:
Jag känner en tjej som jag förstår mer än måånga killar. Hon är heller aldrig tjurig när hon har mens och sånt skit. roll

Är det hon som aldrig tackar nej till sex och aldrig aldrig har ont i huvet eller e trött?

Lena hande'n??

Licens Svetsare
219 Inlägg
20 oktober 2007
Ramrod skrev:
C-line skrev:

C- Line jag gillar dig!  lol  Du är min typ av brud!  cool

håller med, c-line är min typ oxå;)

674 Inlägg
20 oktober 2007
nicke_b2 skrev:
C-line skrev:

Hur kan du vara så säker på att just jag inte skött kärleken på rätt sätt? Är inte det lite förutfattade meningar? ? Och ärligt talat vilken jävla kall idiot kan styra över vem eller vilka denne blir kär i? Seriöst?! Men Fan om man e så jävla perfekt/snäll/charmig/perfekt
När man e kär så är det inte bara att gå vidare! Om du tror det har DU aldrig varit riktigt kär!

Jag kom på en sak nu när jag läste detta inlägg.   Jag tror nu att jag kan TÄNKA mig vad ditt problem är.  Det kan vara så som tjejerna beskriver dig: perfekt/snäll/charmig/perfekt
Vad de menar är att du är FÖR perfekt/snäll/charmig/perfekt. Du är helt enkelt en svärmorsdröm. Men med morsans dotter kommer du inte långt med.  För du beter dig mot dem (beskrivning som endast en tanke modell) som en programerad robot att vara så perfekt/snäll/charmig/perfekt...   men det finns ingen mänsklig känsla bakom.  Du måste isåfall lära dig att lätta upp en hel del, inte vara så himla för seriös. Det blir för mycket.  & mer romantisk känsla måste du lära dig..  Tänk dig in i denna modell & lär dig något av dig själv.   & snart får du då se en helt annan värld.   Lycka till       

Bara en sak till.    Ta bort den där texten du har skrivit under din avatar.... Den funkar inte.  Ledsen för det.

674 Inlägg
20 oktober 2007
nicke_b2 skrev:
Aerodynamik skrev:

Är det hon som aldrig tackar nej till sex och aldrig aldrig har ont i huvet eller e trött?

Lena hande'n??

Det kanske är en REALDOOL i garderoben !!!!   HAHAHAHA!!!  lol

874 Inlägg
20 oktober 2007
C-line skrev:

Haha, Orka! Det handlar väl för 17 inte om att dra alla tjejer över en kant eller?
Men man har faktiskt enbart sina egna erfarenheter att jämföra med. Så ÄR det.

"Lyckas man inte i kärlek så har man inte skött det bra själv!!! "

Inget vidare visdoms ord det där du. Man är faktiskt två stycken i ett förhållande. Men på sätt å vis ligger det nåt i det, för när man blivit dumpad av nån man V E R K L I G E N älskar. Då klandrar man sig själv för att det tog slut, hur det än tog slut.
Jag kan väl inte tala för alla. Men det gjorde jag i alla fall.

"Och om ni nu inte förstår, lek då inte leken... (ALLTSÅ BLI INTE KÄR!)"

lol haha.. jaa..vart sitter den knappen då?? om du kan styra dina känslor på det sättet så vad bra. Kan inte du lära mig stänga av och sätta på mina känslor sån nån robot. Vore underbart ju smile.

"Dessutom vill inte alla tjejer ha svin eller snälla killar.
Vi letar inte efter någon slags jävla arme!"

SANT. Det ju klart att man vill ha den som är rätt för en sådana är väl vi killar också. Såvida man inte är på krogen å bara är ute efter en sak då förstås(men det är ju en helt annan diskusion.) Men då behöver man faktiskt inte sitta och säga massa strunt om hur "go" man är å hur "fin" man är. Till nån man egentligen inte vill ha. Det är elakt.

"Själv skiter jag i vilket kräk som kommer i min väg, om de står upp efter att jag passerat
så anser jag att de är intressanta... that´s it!"

Haha.. gillar den, du som börjar ditt inlägg med att gorma om att inte dra alla över en kant.. Hur konstigt detta kanske än låter i dina öron så faktiskt inte alla killar "kräk" vissa av oss är riktigt goa vettu wink

"Jag gnäller inte, jag lipar inte, jag spottar i nävarna å går vidare"

Då har du antagligen aldrig känt sorgen efter äkta kärlek som tagit slut, såvida du inte tryckt på den där "off" knappen då förstås tongue

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

"vissa sår läker aldrig"
Men idag ska jag köpa smärtlindring i form av NY BIIILL big_smile

Jeevlar va gööttt...nybil nybil nybil...

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

76 Inlägg
20 oktober 2007
SNACKET OM KNAPPEN

Jag använder samma "knapp" aka Självdiciplin, när jag låter bli att sopa till den feta haggan som trängs på tåget till skolan. För att förhindra katastrofen lixom. Samma knapp använder jag för att inte mörda grannen när han sätter igång gräsklipparen klockan 7 på lördagsmorgonen. tongue

Hur många av er klarar att hålla er när ni är riktigt kissenödiga i en folkmassa?
Jag tror att ni är många, å varför klarar ni då det? roll

Har man inte denna knappen så har vi sannolikt en brottsling... Är alla me?

Men, i kärlek, då har vi gett oss själva å varann all rätt att att känna precis vad vi vill...
Här finns inget skylla sig själv, vi skyller allt på den som stack, svek osv.
Ingen självbevarelsedrift, så långt ögat kan nå...
Man får plötsligt tex. försova sig till jobbet, vara ursinnigt svartsjuk, ledsen osv.
Du tar dig själv rätten till dessa känslor, å samhället accepterar, pga kärlek.

Jag använder "knappen" i kärlek oxå. Jag skulle aldrig förlåta otrohet tex.
Om killen skulle trampa över den gränsen, tryck på knappen!!
Men många glider vidare i förhållande, som på en luftmadrass i Medelhavet...

I vilken annan situation har vi rätten att känna/använda alla dessa känslor, samtidigt?
Utan att bli bestraffade? Utan att polare sitter med 112 på mobilen...

Å jag kan ju säga som så, att jag har träffat både bra å dåliga killar.
Men skulle aldrig säga att jag inte förstår killar, jag förstod inte den killen bara...
Du kan inte förstå alla männsikor, å könen har inte varsitt språk.
Man får inte omkull Sveriges alla tjejer genom att förstå en av dem...

Du behöver inte hålla med vad jag tycker, men jag tycker...

Är jag aggressiv?! big_smile Haha. Det är så de kallas,... tjejerna som inte leker lekar lr velar...

The Price I pay, For the Games I play, BITCH!

76 Inlägg
20 oktober 2007
"Själv skiter jag i vilket kräk som kommer i min väg, om de står upp efter att jag passerat
Haha.. gillar den, du som börjar ditt inlägg med att gorma om att inte dra alla över en kant.. Hur konstigt detta kanske än låter i dina öron så faktiskt inte alla killar "kräk" vissa av oss är riktigt goa vettu wink

Vem sa att kräk är killar?
Du vet ju inte ens om jag är hetrosexuell... roll

Å för det andra, jag tycker me att ni killar är goa... wink
Senast redigerat av C-line (20 oktober 2007)

874 Inlägg
20 oktober 2007
Jag bugar och bockar, du är väldigt skicklig på att formulera dig. Den saken är klar. Japp man har rätt att tycka vad man vill och .. alla kan omöjligt hålla med om allt man tycker och tänker mycket riktigt och sant. Bra med för den delen blä om alla hade tyckt likadant.

Men har man blivit dumpad så tycker jag man har rätt att vara ledsen och deprimerad om man så vill. Jag blev dumpad efter 3 år vi var förlovade å allt, Jag älskade henne väldigt djupt och kommer nog alltid göra det på ett visst plan.
Men det var hon som ville gå "vidare" i livet.
Jag ville aldrig det skulle ta slut. Jag var väldigt ledsen och deprimerad det förnekar jag inte och jag kan fortfarande känna mig sorgsen emellanåt. Det tar tid och man måste ge sig själv tid
Sen har man ju haft andra kortare förhållanden som tagit slut, visst har det varit tråkigt. Men inte alls på samma sätt, svårt att förklara.
men men så är det, life goes on.

Och ja det har du rätt i jag har ingen aning om din sexuella läggning iof, heck vet ju inte ens om du är tjej ju hmm men till syvende å sist handlar inte detta om att dra alla över en "kamm" vare sig killar eller tjejer, jag vill tro och hoppas på att den rätta finns där ute för mig nånstans även om jag inte tror på kärlek för tillfället. Det finns nog någon för de allra flesta det gäller bara att träffa henne/honom.

Men vi alla kan vara bittra emellanåt och det är en rätt har, men man skall inte ge utlopp för det på fel sätt heller och låter det bli som ett gift vilket kan vara väldigt lätt i vissa situationer.

Men "det som inte dödar, härdar" heter det ju och det får man tro på smile

Jag tycker ni tjejer är goa ni med wink

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

363 Inlägg
20 oktober 2007
kärlek är en individuell sak tycker jag pga att alla har olika erfarenheter...alla e med om olika saker...o tycker även man inte ska klaga på motsatt kön..grejen e att killar är killar och tjejer är tjejer det är inte meningen att vi ska förstå oss på varann...det är ju det som egentligen är tjusningen med det hela...för vi alla fungerar på olika sätt...

lär dig livets svåra gåta:
älska glömma och förlåta

det är ingen som sagt att kärleken ska va lätt!

She Devil

266 Inlägg
20 oktober 2007
Trådstartare
Ramrod skrev:
nicke_b2 skrev:
C-line skrev:

Hur kan du vara så säker på att just jag inte skött kärleken på rätt sätt? Är inte det lite förutfattade meningar? ? Och ärligt talat vilken jävla kall idiot kan styra över vem eller vilka denne blir kär i? Seriöst?! Men Fan om man e så jävla perfekt/snäll/charmig/perfekt

Jag kom på en sak nu när jag läste detta inlägg.   Jag tror nu att jag kan TÄNKA mig vad ditt problem är.  Det kan vara så som tjejerna beskriver dig: perfekt/snäll/charmig/perfekt
Vad de menar är att du är FÖR perfekt/snäll/charmig/perfekt. Du är helt enkelt en svärmorsdröm. Men med morsans dotter kommer du inte långt med.  För du beter dig mot dem (beskrivning som endast en tanke modell) som en programerad robot att vara så perfekt/snäll/charmig/perfekt...   men det finns ingen mänsklig känsla bakom.  Du måste isåfall lära dig att lätta upp en hel del, inte vara så himla för seriös. Det blir för mycket.  & mer romantisk känsla måste du lära dig..  Tänk dig in i denna modell & lär dig något av dig själv.   & snart får du då se en helt annan värld.   Lycka till       

Bara en sak till.    Ta bort den där texten du har skrivit under din avatar.... Den funkar inte.  Ledsen för det.

Jag e ju för fan den jag e!
Tycker du att jag ska gå runt och vara nån jag inte är? Vad säger det om mig då? Jag är lättsam och tar inte allt för seriöst, men är man kär så känns det för jävligt! För jag antar du har varit kär nån gång? Och som jag sagt så e det inte detta som e mitt problem just nu!
Det e andra tjejer jag varit intresserade av som sagt dessa saker till mig, inte nuvarande tjej! Det e så här: denna tjej kom in i min värld och förändrade mig helt, därför det känns extra jobbigt just nu! Och hur, hur, hur kan man vara för perfekt? Perfekt e ju perfekt=allt man vill ha i min värld!

Och min text under min avatar ska man ta med en nypa salt! För er som inte vet så är den tagen från Scary movie 1, och jag skojar bara! Se där jag e lättsam!wink

Men tackar för alla tips jag fått, och tackar även för inlägg som gjort mig mer sur och tvär!
För ni har lagt ner tid, speciellt c line, som e en av få som kan uttrycka sig!(Säger inte att hon uttrycker sig rätt) men kul o läsa!smile

Mvh niclas
Senast redigerat av nicke_b2 (20 oktober 2007)

266 Inlägg
20 oktober 2007
Trådstartare
C-line skrev:

Vem sa att kräk är killar?
Du vet ju inte ens om jag är hetrosexuell... roll

Å för det andra, jag tycker me att ni killar är goa... wink

Har DU nån gång varit riktigt kär och så har det inte blivit ni två?
Isf borde du veta att självdiciplin inte hjälper alltid!
Men du e ju snygg så du kan ju bara peka och så står killen/tjejen där?

En sak e säker, Tjejen jag snackar om vet inte vad hon missar!
Se lite självfortroende finns!wink

Mvh niclas

266 Inlägg
20 oktober 2007
Trådstartare
Ramrod skrev:
nicke_b2 skrev:
C-line skrev:

Jag e romantisk!
Programmerad robot? Jag är mig själv och spelar inga j_vla spel! Men jag antar då att det e fel?! 
Perfekt betyder väl allt man kan tänka sig?
Jag antar att du oxå varit olyckligt kär nån gång och gått och undrat en hel del? Och det är inte bara att göra "så" ist för "så"! Man ska alltid vara sig själv tycker jag!
Mvh Niclas

76 Inlägg
20 oktober 2007
Har DU nån gång varit riktigt kär och så har det inte blivit ni två?
Isf borde du veta att självdiciplin inte hjälper alltid!
Men du e ju snygg så du kan ju bara peka och så står killen/tjejen där?

En sak e säker, Tjejen jag snackar om vet inte vad hon missar!
Se lite självfortroende finns!wink

Mvh niclas

Så man skulle ha lättare väg i kärlek tack vare utseende?
Lyssna här då: När jag kör min Eclipse är det inte en enda kille som raggar på mig, de vill inte ens tala med mig. Okej, någon full kille har ju varit framme å sagt att hans BMW kicks ass typ. Men när jag tar ut min volvo 745a på vintern då kommer de skuttandes!

Nä, det hjälper inte alltid med självdiciplin. Jag har själv ett jävla temprament å det har lett till vissa saker som klart saknade självdiciplin. Å jag förstår om man blir ledsen å besviken.

Nä, dumpad har jag aldrig blivit. Men det är mycket tack vare att jag har ganska mkt is i magen. Vissa tycker att det låter känslokallt men jag är ingen elak person...

Å jag kör min stil, kräver inte att nån annan gör det, å det funkar för mig.
Däremot så har jag haft vissa sju helvetes motgångar i mitt liv, som har gett mig bättre prioteringar i mitt liv. Jag satsar på dom saker som jag själv kan påverka. Se kärlek som en bonus i livet.

Å enligt min erfarenhet, ju längre du är singel, desto bättre partner hittar du sen...

2 014 Inlägg
20 oktober 2007
C-line skrev:
SNACKET OM KNAPPEN

Jag använder samma "knapp" aka Självdiciplin, när jag låter bli att sopa till den feta haggan som trängs på tåget till skolan. För att förhindra katastrofen lixom. Samma knapp använder jag för att inte mörda grannen när han sätter igång gräsklipparen klockan 7 på lördagsmorgonen. tongue

Hur många av er klarar att hålla er när ni är riktigt kissenödiga i en folkmassa?
Jag tror att ni är många, å varför klarar ni då det? roll

Har man inte denna knappen så har vi sannolikt en brottsling... Är alla me?

Men, i kärlek, då har vi gett oss själva å varann all rätt att att känna precis vad vi vill...
Här finns inget skylla sig själv, vi skyller allt på den som stack, svek osv.
Ingen självbevarelsedrift, så långt ögat kan nå...
Man får plötsligt tex. försova sig till jobbet, vara ursinnigt svartsjuk, ledsen osv.
Du tar dig själv rätten till dessa känslor, å samhället accepterar, pga kärlek.

Jag använder "knappen" i kärlek oxå. Jag skulle aldrig förlåta otrohet tex.
Om killen skulle trampa över den gränsen, tryck på knappen!!
Men många glider vidare i förhållande, som på en luftmadrass i Medelhavet...

I vilken annan situation har vi rätten att känna/använda alla dessa känslor, samtidigt?
Utan att bli bestraffade? Utan att polare sitter med 112 på mobilen...

Å jag kan ju säga som så, att jag har träffat både bra å dåliga killar.
Men skulle aldrig säga att jag inte förstår killar, jag förstod inte den killen bara...
Du kan inte förstå alla männsikor, å könen har inte varsitt språk.
Man får inte omkull Sveriges alla tjejer genom att förstå en av dem...

Du behöver inte hålla med vad jag tycker, men jag tycker...

Är jag aggressiv?! big_smile Haha. Det är så de kallas,... tjejerna som inte leker lekar lr velar...

Den här knappen du snackar så mycket om är inte riktigt vad du försöker föreställa den som. Det du beskriver är varje människas - vid sitt sinnes fulla bruk - spärr, som oftast hindrar dem från att omsätta tankar/känslor i handling.

Men det är just det, något som påverkar vad vi gör, inte vad vi tycker eller tänker. Den här knappen använder man exempelvis i trafiken när en dåre svänger ut framför en så att man får stå på bromsen för att inte smälla, och sedan helhjärtat önskar livet ur den lede satan. Det händer nog ett gäng gånger per vecka (i alla fall) att jag mer eller mindre önskar livet ur någon, men det är ett sjujävla stort steg från det, till att faktiskt beröva personen i fråga sitt liv. Jag misstänker att detta är knappen/spärren du talar om.

Men denna knapp/spärr berör just det, handling kontra tanke/känsla. Det är mycket lättare att begränsa sina handlingar än att begränsa sina tankar/känslor. Och varför skulle man begränsa sina tankar/känslor? Att tänka eller känna fritt är den enda frihet en människa egentligen har, så varför snåla med det?

En liten fråga mitt i allt... Nu var det inte du som först tog upp ordet, men jag ställer mig lite frågande till syftet med självdisciplin? Att det är en beundransvärd egenskap (se ovanstående stycken) i väldigt många fall står över all diskussion, men vad är dess syfte i det sammanhang vi behandlar här?

Utseende har "mycket" med kärlek att göra. Även om ganska få anser att utseendet är särskilt viktigt när man lever i ett förhållande, så är det också väldigt få som förnekar att utseendet har stor betydelse när det gäller första intryck/kontakt. Och där står vi igen: man bör lära sig krypa innan man lär sig gå. Till yttermera visso är det alltid lättare för personer som begåvats med ett bra utseende att just avfärda utseendets betydelse i dessa sammanhang.

Slutligen, om din kommentar angående det med att du är aggressiv gäller vad jag skrev tidigare (annars behöver du inte bry dig), så läs om och läs rätt. Jag skrev att inlägget var aggessivt, inte att du var det.

Commodum Habitus Ex

Sök