2627
Sök

Hur fan ska ni ha det killar?!

1 062 Inlägg
16 oktober 2007
tycker det låter lite konstigt, att han inte sa det rakt ut då, killar och tjejer är inga tankeläsare

ja skule inte alls ha nåt emot och ha en tjej som gillade att vara i garaget och följa med på bil träffar å sånt, gillar tjejer som inte är rädda att få skit under naglar och  bli smutsiga=) sån tjej vill jag ha smile
Senast redigerat av Ricky (16 oktober 2007)

342 Inlägg
16 oktober 2007
Frida_ skrev:
moose46019 skrev:
det där låter som om det blir "to close contact" alltså båda parter måste kunna göra något på egenhand i stället för att vara tillsammans hela tidne det låter som om han behöver lite avstånd till dig.

Ja klart man måste kunna vara på olikaåll med, det är självklart! Men isåf måste ju han låta mig hitta på saker själv med, ellerhur?! Han är ett sånt jäkla kontroll-freak att jag knappt fick lämna lägenheten själv vafan. Brukade åka och träna osv själv innan, för att få lite tid för mig själv. Sen när han själv skaffade gym-kort och insåg att många av mina kill-kompisar tränade samtidigt som ig så fick jag inte gå dit utan honom längre. Och var ligger då problemet?!

Men då är det bara han som har ett svartsjuke problem..  visst kan man vara svartsjuk, men blir man för mycke, då litar man alltså inte på den andra och då blir det svårt att hitta på saker på varsitt håll!

Once you go Skyline, you´ll never go back!

945 Inlägg
16 oktober 2007
Jag måste ju vara "Tjej-kille" Jag verkligen hatar att skita ner mig och byter knappt däck själv. Jag gillar kläder och att vara fin=) . Ja jag är 100% hetero.

Nej men det finns ju massa bilintresserade tjejer här.Skaffa några vänner och ha tjej-kvällar i garaget. Kan ju inte bli bättre.

GirlsGoFast
172 Inlägg
16 oktober 2007
Frida: Dumpa o spring om det inte redan tagit slut!!!!!
Vakna! Vad skulle du med ett sånt kontrollfreak till som inte låter dig umgås med dina kompisar, inte gå och träna själv osv?! Låter helt sjukt i mina öron!
Skulle någon försöka behandla mig så, skulle lägga ner direkt! Dina vänner fanns ju med i bilden innan honom och varför skall du låta honom sabba det? Hade du velat ha någon av dem och vise verca, så hade du ju aldrig blivit ihop med honom! Småpojkar och deras osäkerhet alltså! Nej, skaffa dig en man som är trygg i sig själv och på dig istället. Hehe, som någon sa... Finns ca 60k med ditt intresse härinne så dina chanser borde vara goda! wink

http://www.girlsgofast.com
http://200sx.kicks-ass.net/anna_/
GirlsGoFast - klubben för biltokiga tjejer! Nu över 750 medlemmar! =)

Hmm.
16 oktober 2007
Inte läst alla inlägg men men...

Kanske är han lite som jag då? Vad vet jag.
dvs.

Jag hade tyckt det vart kul om tjejen kommit med in i garaget och hjälpt till(umgåts) lite då och då. Men inte att hon ska vara där 24/7.

De flestas drömtjej(på gorg) verkar vara just en som är i garaget 24/7.

Jag vill att min tjej ska vara "tjejig". Men också att hon ska "respektera" min hobby och helst lägga sig i och intressera sig för vad jag gör. Och inte som många andra gör, (som ser det som en onödig grej, en bil är ju bara till för att rulla etc etc)

Och om han är sån, då kanske ni inte är rätt för varandra, tyvärr.

Edit: TheDeadDorkster Fick det sagt på ett bättre sätt ^^
Senast redigerat av Hmm. (16 oktober 2007)

658 Inlägg
16 oktober 2007
civic skrev:
TheDeadDorkster skrev:

Killar, liksom tjejer kommer aldrig bli nöjda med det dom har, tyvärr! Även om vi (nu gör jag en riktigt grov generalisering), nu säger att vi vill ha en bilintresserad tjej, vill vi egentligen ha en tjej som "förstår" varför vi går i in i garaget, går på bilträffar för att träffa andra bilskadade. I själva verket vill vi inte ha en tjej som är riktigt intresserad, men följer med utan något tjat (dvs: en tjejen gör en uppoffring).

Skulle tjejen vara exakt likadan som jag själv skulle det enbart bli irriterande. Då skulle hon mer vara "en av gänget" än "den jag delar sängen med".

Du har helt rätt, fast lite hjälp och så med enkla grejer är ju bara kul.
Att båda hittar på andra saker utan varandra är ju bara bra tycker jag och självklart ska tjejen  kunna va "tjejig" också,

bullseye!

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

mercedes_driver
16 oktober 2007
Förstår vad du menar men han kan ju inte kontrollera dig hela tiden du måste ju kunna vara lite fri också och inte bara han...  Är han egoistisk, svartsjuk på något vis eller är det bara så som det låter. Prata med han om det såvitt du inte vill göra slut med han.
Men fortfarande grabbar: Varför säger de flesta killar till  tjejer som gillar att vara och pilla i garaget att de är en killes dröm och så händer sådant här eller så är man helt och hållet singel fast 100x100 killar påstår att man är en dröm tjej. varför och återigen varför?? hmm

658 Inlägg
16 oktober 2007
Vara med för mig är detsamma som hjälpa till ibland. Inte vara med i garaget hela tiden.
Skulle inte ha något emot en tjej som är med mycket heller iofs men absoluta drömmen är som jag skrev tidigare smile
Men istället fick man tag i en som säger sig vara intresserad av att vara med i garaget men är ALDRIG det av någon konstig anledning smile Dock är det inga problem att få lägga pengar på bilen eller åka på träffar.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

12 086 Inlägg
17 oktober 2007
De här med att vilja ha en bilintresserad tjej är bara något killar tror dom vill ha =P
När de väl kommer till kritan vill man ha en tjej som sitter snällt bredvid i bilen och låter jätteimpad av alla värstingutalanden man gör. Man vill inte att de ska kunna något om bilar, då kan de ju ifrågasätta.

Personligen tycker jag tjejer ska va tjejer och intressera sig av sånt som de flesta tjejer gör, typ shopa och fika på stan. Lr rättare sagt så vill jag att min tjej ska va.

1 741 Inlägg
17 oktober 2007
Garaget ska ju vara en fristad! Dit flyr man när man hon där hemma blir lite jobbig/grinig.
Så då killarna klagar om att tjejen inte skruvar och gillar garaget, är det bara för att få klaga på tjejen för en gångs skull... annars är det bara enkelriktade klagomål smile

Så keep away! Mitt garage... min fristad.. tjejens öhhmm... shopping hennes fristad. så enkelt är det. smile

(nog för att tjejer kan gilla att skruva men då får dom skaffa sitt egna garage så att jag har kvar min lilla fristad)
Senast redigerat av tecman (17 oktober 2007)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

510 Inlägg
17 oktober 2007
För det första .. Kul med en bilintresserad tjej ifrån samma stad ..

Men iaf, tillbaka till svaret .. Jag har en flickvän som blir grinig om hon inte får vara med när ja pillar med bilen .. Visst, altid kul med sällskap .. Men ibland så får det vara nog .. Då vill man bara vara själv och skruva .. För det blir oftast bäst så .. Men som sagt, aldrig fel med LITE sällskap ..

2 014 Inlägg
17 oktober 2007
Visst fasen skulle man vilja ha en bilintresserad tjej! Men det betyder inte att man vill ha en pojk-tjej. Tjejer enligt mitt högst personliga tycke ska vara tjejiga/feminina, är de för lika oss killar skulle man ju kunna fundera på om det inte istället vore värt besväret att bli gay. hmm

Själv mekar jag inte så jäkla mycket och hänger inte heller särskilt mycket i garaget, om jag inte absolut måste. Jag är totalt otekniskt lagd och ser för det mesta malplacerad ut när jag befinner mig i ett garage eller en verkstad. Mitt bilintresse går i första hand ut på att äga och köra bilen, inte att meka med den. För mig innebär inte garaget något slags fristad, det är väl snarare bilen i sig som gör det.

Att vara mer oteknisk/opraktisk än mig skulle knappt vara möjligt ens om man gick in för det, så att tjejen, i de fall hon skulle ha ett översvallande bilintresse, skulle vara mer kunnig än mig ser jag knappast som ett problem. cool

Däremot anser jag det vara av vikt att man inom ett förhållande både har intressen man delar och intressen man har åtskilda. Om jag och en tjej skulle dela intresset för bilar/motorer, skulle jag dock tycka det var mycket besvärligt/jobbigt om hon inte utöver det hade ett annat stort intresse för sig själv, företrädesvis ett typiskt tjejigt intresse.

Jag har ett flertal stora intressen som ligger utanför bilarnas värld (och som säkert skulle förvåna många här), så den biten har jag redan klar för egen del.

Slutsats: en tjej med gediget bilintresse skulle vara guld värd, så länge hon har fler intressen och är en tjej-tjej, inte en pojk-tjej. big_smile

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

2 911 Inlägg
17 oktober 2007
terazzi skrev:
Hans misstag ju,han som missade en guldklimp!!!

Du raggar verkligen på alla brudar här va ? wink

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
17 oktober 2007
har oxå fått höra att jag e för "killig" bara för att jag gillar bilar o crousar typ....

men ändå de som inte känner mig, tror inte att ja e bilintresserad..!

hmm mysko men..

Två ord räcker, SAAB knäcker

Noiseprojekt
17 oktober 2007
John87 skrev:
Att släpa runt henne på bilträffar och andra biljippon är inga problem.

Jag undrar vem som släpar runt vem hehehe eller vad säger du John?

755 Inlägg
17 oktober 2007
mitt ex knällde hela tiden på att jag höl på med bilen.. sedan en dag så var jag nere hos henne och bad henne tvätta den då får man tillbaka "det är inte min bil" ne men hon skulle gämt åka i den..
fick tvätta den själv menad hon satt och kollade på..
"råkade" slinta lite med slangen mot henne sedan blev det ett jävla liv.. hon tvättade både mig och bilen

men jag skulle tycka om när bruden var intresserad  man måste ju se till bådas intressen också kan ju inte bara vara i garaget hela veckan i sedan i/hem och käka sedan gå och sova.. måste ju vara med henne lite också annars kan man ju vara singel..

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
17 oktober 2007
Noiseprojekt skrev:
John87 skrev:
Att släpa runt henne på bilträffar och andra biljippon är inga problem.

Jag undrar vem som släpar runt vem hehehe eller vad säger du John?

Haha! Ja, ibland är det tvärtom.
Vissa dagar står jag för bilsnacket och andra dagar är det hon som verkar vara bilnörden av oss båda.
Å andra sidan så är hon jättetjejig ibland och ska ut och shoppa o.s.v. Sånt man får stå ut med antar jag tongue

Du skulle sett igår. Hon kom hem lycklig som få och utstrålar: "Jag kan kränga däck!".
Första tanken va ju vem som kommer få byta till vinterdäcken wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

671 Inlägg
17 oktober 2007
Frida_ skrev:
Ja men va fan, om han nu ville att jag skulle vara hemma nån kväll och låta honom vara själv med killarna hade jag ju självklart låtit honom vara det. Men då kunde han ju sagt det rakt ut istället. Eller om han nu ville att vi skulle göra annat än vara i garaget, som då gå på bio, varför sa han inte det istället?! "Idag kan vi väll gå på bio eller mysa hemma i soffan istället?!" Hur svårt kan det vara?!

Klart jag med förstår att han vill vara själv med sina kompisar, men borde inte jag med få vara det då?! För så fort jag skulle vara med mina kompisar (som sagt är dem av det manliga könet alla mina vänner) så blev det ett jäkla liv...
Låter säkert somom jag skulle vara ett plåster på honom typ, och alltid bara hänga med honom i garaget, men så är det inte. Jag fick för tusan inte träffa mina kompisar själv, då skulle han alltid vara med oss...

Att jag skulle hitta en kille som inte har något bil-intresse alls kommer aldrig funka. Så många killar som har problem med att bruden blir vansinnig när han köper nya däck eller lägger pengarna på bilen osv, istället för att resa med henne eller köpa presenter osv. Komme rju bli precis samma för mig, eller?! Jag lägger mycket pengar på bilen, behöver ju ha någon som förstår varför jag gör det... Delat intresse är nog det bästa tror jag!

Vet inte om jag kan hålla med där riktigt.. delat intresse är nog inte optimalt.. man måste kunna ha sitt eget revir.. en del gemensamma intressen kan man ju förstås ha men det bästa är delad förståelse och respekt för varandras intressen.

Sen förstår jag att du känner dej lurad med det där att "skulle va perfekt med en brud som kan bilar blabla" det är nog mest snack.. visst jag har kanske åxå slängt ur mej det nån gång... men det låter som typiskt bastu-snack... det kanske är kul till en början men tror inte det håller i längden. tyvärr.. kan ha fel. å varför skulle du inte kunna ha en kille som inte är bilintresserad? kanske e precis vad du behöver

Second is the first loser

Noiseprojekt
17 oktober 2007
Skulle kunna tänka mig en så pass bilintresserad tjej som flickvän om man fått in 2 bilar i garaget och hon varit så kunnig att hon klarade sig själv.
Hade nog gått mig på nerverna och hon skulle hålla på med samma bil som jag och hela tiden fråga en massa "hur gör man det?! här då? hur gör man här?"

Annars så tummen upp

study
772 Inlägg
17 oktober 2007
det är lite speiclt det är med shopping i bland så kan det ju funka med att bara säga "ja jag älskar dig" sedan bam är shoppingen över och det blir något annat.

en polare vägrar låta hans tje vara med och meka men det är ganska bra det för det skulle bli så många frågor.

Sök