Visst fasen skulle man vilja ha en bilintresserad tjej! Men det betyder inte att man vill ha en pojk-tjej. Tjejer enligt mitt högst personliga tycke ska vara tjejiga/feminina, är de för lika oss killar skulle man ju kunna fundera på om det inte istället vore värt besväret att bli gay.
Själv mekar jag inte så jäkla mycket och hänger inte heller särskilt mycket i garaget, om jag inte absolut måste. Jag är totalt otekniskt lagd och ser för det mesta malplacerad ut när jag befinner mig i ett garage eller en verkstad. Mitt bilintresse går i första hand ut på att äga och köra bilen, inte att meka med den. För mig innebär inte garaget något slags fristad, det är väl snarare bilen i sig som gör det.
Att vara mer oteknisk/opraktisk än mig skulle knappt vara möjligt ens om man gick in för det, så att tjejen, i de fall hon skulle ha ett översvallande bilintresse, skulle vara mer kunnig än mig ser jag knappast som ett problem.
Däremot anser jag det vara av vikt att man inom ett förhållande både har intressen man delar och intressen man har åtskilda. Om jag och en tjej skulle dela intresset för bilar/motorer, skulle jag dock tycka det var mycket besvärligt/jobbigt om hon inte utöver det hade ett annat stort intresse för sig själv, företrädesvis ett typiskt tjejigt intresse.
Jag har ett flertal
stora intressen som ligger utanför bilarnas värld (och som säkert skulle förvåna många här), så den biten har jag redan klar för egen del.
Slutsats: en tjej med gediget bilintresse skulle vara guld värd, så länge hon har fler intressen och är en tjej-tjej, inte en pojk-tjej.