2927
Sök

vad är felet på dom som kör volvo 740.

1 161 Inlägg
21 oktober 2007
#21
RobinMoberg skrev:
felet är att folk med 740 har för liten plånbok för att köpa en merca eller bmw... alltså rätt svar är: de är för fattiga.
fy fan va ja skratta när ja läste de där big_smile
Kamprad som startade ikea ä sveriges mest förmögna person o han åkte/åker 240 tongue

Meister
6 763 Inlägg
21 oktober 2007
#22
__hogberg__ skrev:
RobinMoberg skrev:
felet är att folk med 740 har för liten plånbok för att köpa en merca eller bmw... alltså rätt svar är: de är för fattiga.
fy fan va ja skratta när ja läste de där big_smile
Kamprad som startade ikea ä sveriges mest förmögna person o han åkte/åker 240 tongue
Han får ju inte köra sin 240 längre så han har ju köpt en skoda nu för att få airbag.. Jag förstår inte den killen.. Men det är ju så att man kan ju aldrig köpa en så bra och säker bil som 740 för de pengarna. Och priset på dom gör att ungdomar köper dom och kör som fan.


Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
21 oktober 2007
#23
jag är ingen vidare volvo fantast men många av mina polare glider runt i volvos och är hur trevliga som hellst, och jag har faktiskt reagerat över att en del tycker att man är bonnig osv om man åker runt i en volvo, men ska jag säga va jag tycker så är jag hellre "bonnig" av mig än att vara nån stads fjolla tongue

näe även om jag inte gillar volvo speciellt mkt så tycker jag endå inte att nån som kör volvo är nå anorlunda motför nån som kör exempelvis en bmw... jag menar man får ju gilla olika bilar, alla har inte råd med dyra bilar osv osv smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
21 oktober 2007
#24
Som nån sa, är ofta ungdomar som precis tagit körkort som köper sig sån bil. Och då är det ofta allmänt jobbiga fjortisar med keps o årets jävla prilla under läppen som köper dom. Har tillomed en sån snubbe här i närheten som tycker han är jättehäftig i sin röda 740 med japsdämpare.
Självklart så finns det en hel del som kör 740 som inte är just såna som jag just beskrev, men dom märkt knappt inte direkt lika mycket. Så av dom 740 ägarna som märks är det just såna skitungar och det är väl därför det finns så mycket fördommar om dom.

Whine whine!

4 554 Inlägg
21 oktober 2007
#25
är nog samma med de flesta bara att det är väldigt många som kör volvo740 sen märkte jag iaf av dom i min bekantskap som hade volvo740 överskattade bilen och va väldigt självgoda dv 740 va bästa bilen i världen och allt annat va ju ren skit och de kan ju få vem som helst att rynka på näsan och tänka va e de för ett pucko som har en sån åsikt.. men som sagt det är säkert inte alla som har den inställningen och givetvis finns de bland andra som inte kör volvo med men som sagt så finns de sjukt många iaf här på gorg som kör 740 och då blir de ju fler av dom med

DFFL
9 020 Inlägg
21 oktober 2007
#26
Anledningen till att jag avskyr Volvo 740 och de som kör Volvo 740 är för att GENERELLT sett, så är det flottiga bondsvin som kör bilarna och de är bland det värsta släkte jag vet.

Men samtidigt så är det en kille på jobb som kör 740 och är hur trevlig som helst.

Plus att jag tycker att det är fan den fulaste bilen som nånsin har serietillverkats, men man ska väl inte bli arg för att Volvo gör beslut på firmafester.
Senast redigerat av FireTraXX (21 oktober 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

19 Inlägg
21 oktober 2007
#27
Eftersom alla bara skriver positivt om 740 i tråden så får väl jag vara den första som skriver något negativt. Har haft en 740 och skulle aldrig ta emot en igen (fick den gratis).

Anledning 1: Den är otroligt tråkig att köra.
Anledning 2: Den är väldigt törstig.
Anledning 3: Den är ful

Fast jag klagar inte på dom som kör 740 för det, för jag inser ju att det även finns fördelar, då den är driftsäker, lättmekad och bakhjulsdriven.

Ska jag köpa vinterbil, köper jag hellre en corolla då den är båda roligare och billigare att köra.


8 156 Inlägg
21 oktober 2007
#28
Problemet är att det är Sveriges vanligaste bil?
Jag tror inte att folk har något speciellt mot sådana som kör Volvo 740. Eller Saab. Eller BMW heller för den delen. Men det är väldigt lätt att klanka ner på någon som kör ett konkurrerande märke...

Det har alltid funnits ett litet krig mellan Saab och Volvo (och BMW?).
Sen så är det ju så att Volvo 740 och BMW är en liten busbil för flertalet ungdomar.
Det kan man ju inte komma ifrån...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

7 120 Inlägg
21 oktober 2007
#29
Håller med Smorgas och FireTraxx, och även de andra som säger att de har stor alu-vinge, japs blås och tror dem är coolast i stan.

Ful som stryk.

RobinMoberg
21 oktober 2007
#30
NJ_ skrev:
RobinMoberg skrev:
felet är att folk med 740 har för liten plånbok för att köpa en merca eller bmw... alltså rätt svar är: de är för fattiga.
hellre 740 än en turkpulka å en dekig diesel merca.... (finns väldigt få undantag..)
okej kör din 740 då

RobinMoberg
21 oktober 2007
#31
hahah kör era 740s då, säg nått som 740 är bättre än någon annan bil på?
Senast redigerat av RobinMoberg (21 oktober 2007)

Jajjemen!
1 512 Inlägg
21 oktober 2007
#32
Detta blev helt plötligt en diskution om volvo 740.. går ni tillbaka till förstasidan å kollar trådskaparens fråga ser ni att de inte va alls vad han ville ha tråden till..

Edit: Här kan ni skriva åsikter om 740 http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 68&p=1
Senast redigerat av Manne (21 oktober 2007)

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

DFFL
9 020 Inlägg
21 oktober 2007
#33
RobinMoberg skrev:
Hahah Kör Era 740s Då. Den Är Sämst Bara Så Ni Vet. Säg Nått En 740 Är Bättre Än En Annan Bil På.
Att vara ful?

Men ärligt talat så är inte sådana här trådar något att hänga i granen.
Det blir bara pajkastning och så blir den låst.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

RobinMoberg
21 oktober 2007
#34
FireTraXX skrev:
RobinMoberg skrev:
Hahah Kör Era 740s Då. Den Är Sämst Bara Så Ni Vet. Säg Nått En 740 Är Bättre Än En Annan Bil På.
Att vara ful?

Men ärligt talat så är inte sådana här trådar något att hänga i granen.
Det blir bara pajkastning och så blir den låst.
hahah att vara ful ja det skulle vara det kanske. och sluka soppa och lämna fjuttig effekt och bli omkörd av lidl märket SAAB ! haha

735 Inlägg
21 oktober 2007
Trådstartare
#35
RobinMoberg skrev:
hahah kör era 740s då, säg nått som 740 är bättre än någon annan bil på?
menar du bilar i samma prisklass eller ska man gämföra med ferrari?
nu menar jag inget tycket med denna fråga.

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
21 oktober 2007
#36
volvo är grymt starka på låga varv det är ett +

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

RobinMoberg
21 oktober 2007
#37
blomisen skrev:
RobinMoberg skrev:
hahah kör era 740s då, säg nått som 740 är bättre än någon annan bil på?
menar du bilar i samma prisklass eller ska man gämföra med ferrari?
nu menar jag inget tycket med denna fråga.
jag menar givetvis i samma prisklass! du får garanterat en bättre merca 123 eller 124 för under 10 000 som e bättre än en kass40

RobinMoberg
21 oktober 2007
#38
turboforssen skrev:
volvo är grymt starka på låga varv det är ett +
det är precis vad dom inte är ?! dom har inge vrid därför måste man varva mycket = mycket hög förbrukning... sm4rt

"Ijenkligen"
786 Inlägg
21 oktober 2007
#39
FireTraXX skrev:
Anledningen till att jag avskyr Volvo 740 och de som kör Volvo 740 är för att GENERELLT sett, så är det flottiga bondsvin som kör bilarna och de är bland det värsta släkte jag vet.

Men samtidigt så är det en kille på jobb som kör 740 och är hur trevlig som helst.

Plus att jag tycker att det är fan den fulaste bilen som nånsin har serietillverkats, men man ska väl inte bli arg för att Volvo gör beslut på firmafester.
nörd...

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

DFFL
9 020 Inlägg
21 oktober 2007
#40
opeltiffi skrev:
FireTraXX skrev:
Anledningen till att jag avskyr Volvo 740 och de som kör Volvo 740 är för att GENERELLT sett, så är det flottiga bondsvin som kör bilarna och de är bland det värsta släkte jag vet.

Men samtidigt så är det en kille på jobb som kör 740 och är hur trevlig som helst.

Plus att jag tycker att det är fan den fulaste bilen som nånsin har serietillverkats, men man ska väl inte bli arg för att Volvo gör beslut på firmafester.
nörd...
Naaaaw, tog du åt dig?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.


Sök