vad är felet på dom som kör volvo 740.

Merc_ Ät gul snö, de kan vara öl
22 oktober 2007 · 223 Inlägg

Inge fel på mig heller.. kör 740 för de är billiga bilar och finns reservdelar i överflöd, och dom går att få rätt snygga också

Volvo 855R (1996)
Germax
22 oktober 2007 · 12 086 Inlägg

80%% av alla 740 körs av ynglingar och körs hårt.
Ofta är de biltemastylade med borttagen sista ljuddämpare och vrålsänkning på rostiga plåtfälgar. Detta ger ett kasst intryck.

Sen finns de som som åker lite fräshare 740is, och dom är de väl inget o klaga på. Men de dras lätt med bland de andra pga av att de är unga och står på mcdonals de med.

De finns oxå många gubbar och tanter som kör 740. Och de kanske inte är så statusbildande att åka i gubbbilar.

Sen finns de en liiiiten kategori som åker riktigt fina 740, och de är kul att de finns folk som fortf vill lägga ner massa pengar på en bil som kom på tidigt 80tal. men pga av just detta samt övre kategorier kan de va lätt att dra ner dom i raggarpacket dom med.


Jag håller inte med om att jag skrivit, men jag tror de är så många känner.
jag har igentligen inget emot 740, dock tycker även jag att en toksänkt 740 på plåtfälgar och brölande avgassystem inte är så tilltalande.

Bjork OEM <3
22 oktober 2007 · 6 957 Inlägg

Joo skrev:
Många (jag säger inte alla, långt ifrån alla) men många som kör 740 är ungdomar på 18-25 år och går/gick Fordon eller lantbruks gymnasiet, dom åker runt på stan nedvevade rutor och spelar hög raggar musik och hänger på ratten, 98% av dom har kepsen så den pekar upp i taket och är ovårdade och har på sig sketna kläder (som det ofta står volvo på) och tror dom är så förbannat coola när dom "cruisar" runt på stan varv efter varv. DET stör man sig på hos vissa 740 ägare och till råga på allt så ser bilarna får jävliga ut då den tattar blöj raggaren med fulast 740/240 vinner..

Man skrattar åt dom, varför kan dom inte förstå detta?

Har personligen inget emot 740 eller 240 men när man åker runt på stan med tonade rutor och nedvevat och spelar eddie meduza och det jag tidigare nämnt, då rinner det över för mig.

Där är svaret, punkt slut! "FireTraXX" har oxå en poäng!
Har sj. haft en 740, funka ju kalas som första bil, den vintern va rolig big_smile


lidl märket SAAB !

Motivera tack, vart e saab Lidl?
De finns forum där du å din viking kan vara, kom tbx när du e myndig!

OEM <3
mecamartin
22 oktober 2007 · 115 Inlägg

Jag säger som jag har gjort förut: Den som inte har sett fulare bil än Volvo 740 har inte sett många bilar



Smorgas skrev:

Phaetoon skrev:
Hmm. Kan i vissa fall hålla med dig. Men AMC Pacer är väl ändå en aningen fulare än en Volvo 740?

AMC Pacer X är faktiskt snyggare, dessutom e den ju cool! Skulle gärna ha en smile

TLO
22 oktober 2007 · 1 062 Inlägg

Ju yngre ägare ju risigare bil o större zatzydekal brukar gälla....

Finns ett fåtal som lyckats bevara sin 740 med stil

"You Go, we go!"
Hellquist
22 oktober 2007 · 499 Inlägg

JapMax skrev:
80%% av alla 740 körs av ynglingar och körs hårt.
Ofta är de biltemastylade med borttagen sista ljuddämpare och vrålsänkning på rostiga plåtfälgar. Detta ger ett kasst intryck.

Sen finns de som som åker lite fräshare 740is, och dom är de väl inget o klaga på. Men de dras lätt med bland de andra pga av att de är unga och står på mcdonals de med.

De finns oxå många gubbar och tanter som kör 740. Och de kanske inte är så statusbildande att åka i gubbbilar.

Sen finns de en liiiiten kategori som åker riktigt fina 740, och de är kul att de finns folk som fortf vill lägga ner massa pengar på en bil som kom på tidigt 80tal. men pga av just detta samt övre kategorier kan de va lätt att dra ner dom i raggarpacket dom med.


Jag håller inte med om att jag skrivit, men jag tror de är så många känner.
jag har igentligen inget emot 740, dock tycker även jag att en toksänkt 740 på plåtfälgar och brölande avgassystem inte är så tilltalande.

Jag håller med dig. Jag ska inte säga att 740 är världens snyggaste bil, den är ungefär lika snygg som alla andra bilar från samma tid.

Så här såg min 740 ut som jag hade, den hade helt avgassystem som inte lät mycket, jag hade svagt tonade rutor, vita blinkersglas runt om och stora fälgar. Vilken av dina kategorier går den in under?
http://www.garaget.org/archive/20023/16477/16477-253448.jpg

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
22 oktober 2007 · 5 753 Inlägg

läst igenom hela tråden och har bara en sak att säga, vilken trevlig nivå ni håller i den här tråden lol

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Germax
22 oktober 2007 · 12 086 Inlägg

Hellquist skrev:

JapMax skrev:
80%% av alla 740 körs av ynglingar och körs hårt.
Ofta är de biltemastylade med borttagen sista ljuddämpare och vrålsänkning på rostiga plåtfälgar. Detta ger ett kasst intryck.

Sen finns de som som åker lite fräshare 740is, och dom är de väl inget o klaga på. Men de dras lätt med bland de andra pga av att de är unga och står på mcdonals de med.

De finns oxå många gubbar och tanter som kör 740. Och de kanske inte är så statusbildande att åka i gubbbilar.

Sen finns de en liiiiten kategori som åker riktigt fina 740, och de är kul att de finns folk som fortf vill lägga ner massa pengar på en bil som kom på tidigt 80tal. men pga av just detta samt övre kategorier kan de va lätt att dra ner dom i raggarpacket dom med.


Jag håller inte med om att jag skrivit, men jag tror de är så många känner.
jag har igentligen inget emot 740, dock tycker även jag att en toksänkt 740 på plåtfälgar och brölande avgassystem inte är så tilltalande.

Jag håller med dig. Jag ska inte säga att 740 är världens snyggaste bil, den är ungefär lika snygg som alla andra bilar från samma tid.

Så här såg min 740 ut som jag hade, den hade helt avgassystem som inte lät mycket, jag hade svagt tonade rutor, vita blinkersglas runt om och stora fälgar. Vilken av dina kategorier går den in under?
http://www.garaget.org/archive/20023/16 … 253448.jpg

Fräsha 740is

Skulle jag själv ha en 740 skulle den se ut precis som din.

G-lu88
22 oktober 2007 · 42 Inlägg

Volvo är den bästa bilen som någonsin gjorts, volvo håller alltid och startar i alla väder! det är den ända bilen man kan bygga i plywood:D

Han som ingen turbo har, han får åka utan bar;)
Volvo 744 T-GL "Bad Attitude Drifters" (1990)
Volvo 744 GLE "Bad Attitude Drifters" (1988)
hgren
22 oktober 2007 · 53 Inlägg

NiclasT skrev:
Jag kör 740 för att jag kan klämma mig igenom överallt med den, för att alla är rädda om sina bilar, utom jag. Jag kör 740 för att den kostar mig knappt någonting att köpa, äga och köra. Jag kan sparka in dörren på den om jag blir förbannad, en ny kostar en 500 spänn på skroten. Jag kan köra den utan vatten i en vecka utan att den går sönder. Jag kan sätta mig i den med oljiga händer och kläder, jag kan röka i den, jag kan använda den som papperskorg, jag kan leka av mig med den när det är blött eller köra lite rally på grus utan att NÅGONSIN oroa mig för att det blir dyrt att laga om den går sönder.

kunde inte sagt det bättre själv just precis därför har jag en 740 som vinterbil smile

Gas,
Grass,
Or Ass,
No One Rides For Free
p2p
22 oktober 2007 · 78 Inlägg

RobinMoberg skrev:
felet är att folk med 740 har för liten plånbok för att köpa en merca eller bmw... alltså rätt svar är: de är för fattiga.

du e rätt jävla efterbliven va? du kör runt i en jävla volvo atraktor  som ser ut som fan o babblar på som fan i alla möjliga trådar om hur bra bmw är?? du måste ju fan vara riktigt korkad .. mm men skaffa dig en riktig bil som du har råd o köpa sen äga SJÄLV sen trimma den kan vi se hur många roliga volvos som k****ar upp din Bmw ordentligt




Förlåt moderatorer för språket men vissa behöver d

Senast redigerat av p2p (22 oktober 2007)

Bara för det ser ut som en volvo måste d inte låta som en ;)
Volkswagen golf mk 2 "mk2 pimpstar style" (1988)
Chevrolet S10 blazer pickup "blazer pickis s10" (1995)
NiV3Rt
22 oktober 2007 · 371 Inlägg

Det är väl folket kring mc donalds-parkeringarna runt om i landet som skapar "hatet". Själv tycker jag att det är humor på hög nivå när "du blev omkörd av en brud"-bilen här i Borås kör runt som en idiot big_smile

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85
hgren
22 oktober 2007 · 53 Inlägg

NiV3Rt skrev:
Det är väl folket kring mc donalds-parkeringarna runt om i landet som skapar "hatet". Själv tycker jag att det är humor på hög nivå när "du blev omkörd av en brud"-bilen här i Borås kör runt som en idiot big_smile

haha hon har då aldrig kört om mig smile tongue

Gas,
Grass,
Or Ass,
No One Rides For Free
Joo
22 oktober 2007 · 741 Inlägg

RobinMoberg skrev:
felet är att folk med 740 har för liten plånbok för att köpa en merca eller bmw... alltså rätt svar är: de är för fattiga.

HAHA Du är ganska patetisk, du är 16 år (är du ens det?) och har inte ens tagit Traktor körkort än haha, vad fan vet du om pengar? vänta tills du börjar tjäna dina egna pengar och inte sitter hemma i ditt pojkrum och lever på mamma och pappa, hur länge fick du skrika på pappa innan han gick med på att köpa dig en fjortis traktor? vad gör du ens på denna sidan din mes? sitter och kommenterar andras bilar och säger att dom är skit så har du ingen egen, och så sitter du och försvarar merceders, visst du är säkert uppväxt med det ocjh då älskar man ju dom bilarna, men oj vilken fin merca som står bakom din fjortis traktor, hur gammal är den? från 1985? och värdet ligger på ca 15,000 och så påstår du att andra är fattiga, Risig fjortis traktor och risig Merceders, det är vad ni i eran familj verkar ha, ni verkar vara jätte rika ni, haha!!

Väx upp din pojkspoling och skaffa dig ett jobb och köp dig en bil, sen kan du komma och argumentera med andra bilägare.

Senast redigerat av Joo (22 oktober 2007)

Turbomatte Lackerare/Rekondare
22 oktober 2007 · 834 Inlägg

Själv har jag inget imot 740/745. tycker det är en trevlig bil, funkar skitbra billig att äga, ja förutom bränslekostnader och den ser hyffsat bra ut.

Själv har jag hållt min i orgskick och den ska så förbli den är också 100% rostfri och lackbehandlad och rostskyddsbehandlad varje år sedan ny, vilket gör att man får en otroligt fräsh bil.

Tycker själv att den är en av de mer lättkörda bilar man kan hitta och den har vändradie som en 5öring vilket kan vara jävulskt smidigt i parkeringshus osv.

Visst den är inte jätterolig org spec inte med snikmotorn so jag har, men glt:n och turbon är betydligt roligare.


Detta är mina åsikter så.

jonas 740
22 oktober 2007 · 429 Inlägg

Låter som man är "dum i huvet" bara för man kör 740 hmm
Har min 740 som bruksbil och varje gång man ser en skabbig 740 som det sitter en bonn läpp i eller står eddy meduza(stava) på så vill man byta bil.. är ju de som förstör "ryktet" eller vad man ska kalla det på 740.

Volvo 940 T5 "S90 Refinement" (1991)
nooky Tidsoptimist
22 oktober 2007 · 184 Inlägg

För att berömma 740 ännu mer, vi har en sån på jobbet som funkar som verktygslåda. Vi har nog bogserat samtliga firmans bussar/bilar med den, inkl chefens V70 XC 05. Säga vad man vill men dom är pålitliga.

Jag försöker iaf...
Sateonatour Street racer och galen Lärling :)
22 oktober 2007 · 163 Inlägg

Vad är det för fel på mig då??? har en falcon till sommarkvällarna en bmw som åk bil en micra som pendlarbil (ska säljas) och en 745 som dragbil den som är bäst i sammhanget är volvon den går i ur å skur kör på 0.8 och på litern med släp efter. volvon är hur rymlig som helst och komforten är fan inte så mycke sämre än bmw:n säg vad fan ni vill om det visst volvon är ju inget krutpaket men vill jag ha det hade jag köpt en turbo istället. och allt detta tjat om bonniga sänkta volvos med japsdämpare å skit vem bryr sig? låt dom ha kul om dom vill det. eller ska jag börja klaga på alla som putsar på sina bilar? finns ju dom som putsar på bilarna så dom inte går att använda efter det men vadå tycker dom det är kul kan dom väl få göra det?

Oldsmobile Styled To Lead Built To Last
Rallyhalle
22 oktober 2007 · 4 299 Inlägg

RobinMoberg skrev:

FireTraXX skrev:

RobinMoberg skrev:
Hahah Kör Era 740s Då. Den Är Sämst Bara Så Ni Vet. Säg Nått En 740 Är Bättre Än En Annan Bil På.

Att vara ful?

Men ärligt talat så är inte sådana här trådar något att hänga i granen.
Det blir bara pajkastning och så blir den låst.

hahah att vara ful ja det skulle vara det kanske. och sluka soppa och lämna fjuttig effekt och bli omkörd av lidl märket SAAB ! haha

Vart har du hittat ditt jävla dass då, ÖB lr??? Va inte så jävla kaxig när du själv inte har nåt att komma me.

MrTurbo Better than God \o/
22 oktober 2007 · 1 883 Inlägg

Ha ha, det verkar finnas insnöade idioter bakom ratten på de flesta märken och modeller. smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang