3345
Sök

Motortvätta en Audi A4 -95

79 Inlägg
21 oktober 2007
Trådstartare
Hade tänkt försöka mig på det imorgon. Det jag vet att jag ska täcka över är generatorn, luftboxen och fördelarlocket (måste tyvärr fråga nån var det sitter?). Hade också tänkt tejpa runt tändkablarna.
Är det nån som har erfarenhet av att motortvätta sin audi a4?

269 Inlägg
21 oktober 2007
är bara att tvätta du behöver inte täcka nånting

VW Passat R Tdi 4motion

79 Inlägg
21 oktober 2007
Trådstartare
TdiR skrev:
är bara att tvätta du behöver inte täcka nånting

What? Är du säker?

375 Inlägg
21 oktober 2007
Det går bra att motortvätta bilar utan problem.
Dock bör man undvika högtryck då det är då det kan "tryckas in" vatten där det inte ska vara, och kablar kan lossna som inte bör lossna.

Om man kör med högtryck så ska man hålla avstånd och låsta vattnet " duscha" av skiten/avfettnignsmedel

Svår skit ska man gnugga bort med en borste

79 Inlägg
22 oktober 2007
Trådstartare
så ni säger altså att man inte behöver täcka över nått alls?

Mr.
253 Inlägg
22 oktober 2007
luftfiltret kan va bra... om du kör öppet... vatten i motorn/LMM är inge bra..

Köpes:
18T Turbo

Kokar ris
923 Inlägg
22 oktober 2007
kör avfettning och borsta med en diskborste där det är grov smuts, högtryck går bra,utan att täcka över något, däremot är det bra om du har tillgång till tryckluft så du kan blåsa rent efter du har tvättat. och tänk på att du ska inte dränka motorn i vatten, spola först runt motorn (kaross, motorhuv etc) sedan kör lite snabbt över motorn.

det kan ju komma in vatten i fördelarlocket men då skruvar du av och blåser rent helt enkelt

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

79 Inlägg
23 oktober 2007
Trådstartare
Tvättade idag och motorn gick igång iaf smile, tomgången blev lite lägre än vanligt dock, vad kan det bero på?
Det enda problemet är väl att det inte blev så rent! Den värsta smutsen försvann väl men det blev inte skinande rent. Även fast jag körde avfettning (turtle engine clean) och skrubbade sad.
Kan smutsen vara så jävla ingrodd att det inte går att få bort? Kanske ska ta kallavfettning nästa gång?

Sök