Instrument hus till 740 har lagt av

Charas
5 november 2005 · 28 Inlägg

Har en 740 -89 som instrumenthuset bara la av i har bytt till fungerande men dom funkar inte i min, hastighet, varv, temp, osv fungerar inte men bakgrundbelysningen funkar. od lampan lyser konstant o efter ett litet tag när jag har kört så tänds batterilampan o spolarvätskan o abs lampan o abs.en har slutat fungera. har sprutat wd40 i varenda kontakt. förstår inte felet. nån som har råkat ut för samma öde?

Senast redigerat av Charas (7 november 2005)

sakta kör man ändå dör man
Charas
6 november 2005 · 28 Inlägg

är det nån box som strular eller dylikt?

sakta kör man ändå dör man
Muze
21 september 2008 · 29 Inlägg

jag lånar din tråd lite, min instrument panel la av efter att jag bytte reostat och då tog jag bort den men funkade fortfarande inte, sen bytte jag till en annan panel men samma fel där att inget fungera förutom klockan. så jag är lika tacksam som du för ett bra svar

Larzan Herr
21 september 2008 · 285 Inlägg

Charas skrev:
Har en 740 -89 som instrumenthuset bara la av i har bytt till fungerande men dom funkar inte i min, hastighet, varv, temp, osv fungerar inte men bakgrundbelysningen funkar. od lampan lyser konstant o efter ett litet tag när jag har kört så tänds batterilampan o spolarvätskan o abs lampan o abs.en har slutat fungera. har sprutat wd40 i varenda kontakt. förstår inte felet. nån som har råkat ut för samma öde?

Upplevde liknande med min 240 som jag hade, allt slutade att fungera.
Dock var det generatorkole som hade gett upp, bytte och fick bra laddning och det började fungera igen.
Långsökt!

Men det är känt att instrumenthusen på 700 serien ger upp efter ett tag.
Har du bytt till rätt modell, minns att det fanns VDO och någon annan tillverkare till husen.

Senast redigerat av Larzan (21 september 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang