3201
Sök

Någon som är kristen?

609 Inlägg
15 januari 2008
oj oj oj vilken spännande tråd.. *lås* ...

Avstängd
1 031 Inlägg
15 januari 2008
Gå ur kyrkan o spara 3000 per år.

Master
179 Inlägg
15 januari 2008
AAA7 skrev:
Alltid undrat varför eller hur?

Här har du många av de svaren.... Plus mycket mer...

Lägg ner en bråkdel av ditt liv på den här filmen så får du se.....

http://www.zeitgeistmovie.com/

Wow, jag trodde jag var ensam av att se världens bästa film.

Alltså gott folk, har ni inte sett den här filmen har ni inte ett fulländat liv.

Ta eran tid och kolla på den. Over and out.

blacken
15 januari 2008
intemartin skrev:
blacken skrev:
intemartin skrev:

ja det föds ju minst 1 i*iot varje dag.

vadå kina försökt det konverteras 20000till kristendomen i kina varje dag det är 5000fler än till islam i kina så där får man väl ändå vara nöjd ??

"ja det föds ju minst 1 i*iot varje dag."  Tja, det krävs ju en för att känna igen en. big_smile

ja det var ju ett moget svar. men handen på hjärtat eller bibeln så krävs det ju inte så många hjärnceller att förstå att gud är påhittad, jag tror på helt andra saker. och gud användes ju förr som ett sätt att få svar på våra frågon, vem har satt dit dom blinkande sakerna på natthimlen ?
jo då säger man gud, vem gör så att det blåser, jo gud, det var ju lättare att bunta ihop alla frågor under ett tak och göra nån skapare ansvarig. som man då var tvungen att lyda och dyrka.

Så var det ju för, samma sak med svinkött detta betraktades först och främst som orent pgr av att det härsknade så fort i ökenvärme då fetthalten är liknande mäniskans och då höll ju får kött osv mkt längre då det hade lägre fetthalt och således så ansås det inte så bra att äta svinkött för det blev dåligt fort och gick inte att ha med på karavanerna i öknen. men idag har vi ju kylskåp så då försvinner ju liksom argumenten mot. men för så var det ju inte så konstigt att muslimer ansåg det vara ett sämre kött.

Det är ju klart att oftast är ju religion starkt knutet till nöd och fatigdom varav båda gjorde oss påminda om döden varje dag, således så får man ju fler att bli troende, i ett välmående sammhälle så behöver man inte påminnas lika starkt om detta.

Numera är det mesta förklarat vetenskapligt men inte vissa saker tex andar osv (kan säga att det spökar duktigt konstiga ljud läten, siluetter av männskor på vår gård vi har men vem fan orkar bry sig)

men så länge folk inte prackar på andra folk sin skit så är det ok med vad som helst
men då vissa som utövar religion tex kristendom, islam fanatiker krävar att alla andra ska lyda annars straffar gud dig (även om det går emot religionens grundtanke)

sen de kristna/muslimer som inte tycker att bögar ska få gifta sig
väx upp och skaffa er ett liv.

Så du kan alltså  bortom allt tvivel,vetenskapligt garantera till 100% bevisa att Gud inte finns?
Sedan det däringa med griskött, så "glömde" du trikiner och annat smått och gott som griskött kan innehålla och som inte är fullt så nyttiga att glufsa i sig.
Sedan det med bögar och läbbor, så går jag på Darwin och "moder natur" linjen.

173 Inlägg
15 januari 2008
Shit, det är 666 kommentarer på denna sida...måste betyda nått ont.

667 med min ^^.

På tala om annat så har bibeln hittat på saker. Visste ni att jesus inte föddes i ett stall?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
15 januari 2008
saab9_3turbo skrev:
På tala om annat så har bibeln hittat på saker. Visste ni att jesus inte föddes i ett stall?

Nej, han var en kanelbulle först som Egypterna hade bakat smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

blacken
15 januari 2008
John87 skrev:
saab9_3turbo skrev:

Nej, han var en kanelbulle först som Egypterna hade bakat smile

Var kanelbullen uppfunnen på den tiden?.. tongue

blacken
15 januari 2008
saab9_3turbo skrev:
Shit, det är 666 kommentarer på denna sida...måste betyda nått ont.

667 med min ^^.

Det är inget " påhitt". Han föddes i ett stall, som var byggd i en grotta som var ganska så vanligt på den tiden i det landet.

7 120 Inlägg
15 januari 2008
Finns det ens bevis på att Jesus fanns?

blacken
15 januari 2008
Aerodynamik skrev:

Det är beroende vad du menar med "bevis".  Det finns nedskrivna ögonvittnesbeskrivningar av både kristna och icke troende, att han knallade runt i "byn" på den tiden... Men hans grav finns inte. Det finns en grav i Jerusalem som utpekas som den graven han begravdes i, men den är tom.

211 Inlägg
15 januari 2008
Aerodynamik skrev:

Funnits kan han ju ha gjort , Men det han gjorde kan man kanske ta med en nya salt wink

173 Inlägg
15 januari 2008
Kristendomen kommer dö ut... Men jag har inget emot kristna i allmänhet, men att säga att vi försöker utrota kristna är nog lite omvänt... Det var ju kristna som döda "häxorna", Kasta ner dem för stupet och flyger de så är de häxor....

blacken
15 januari 2008
saab9_3turbo skrev:
Kristendomen kommer dö ut... Men jag har inget emot kristna i allmänhet, men att säga att vi försöker utrota kristna är nog lite omvänt... Det var ju kristna som döda "häxorna", Kasta ner dem för stupet och flyger de så är de häxor....

Näe du kristendomen kommer inte att dö ut. Och visst har det gjorts försök att utplåna den kristna läran. Ifrån Romarriket till kommunismen ( typ Mao, Pol Pot, Stalin, mm, mm.
Det var den katolska läran ( inkvisitationen)som stod för häxbränningar osv... Inte den kristna läran.
Senast redigerat av blacken (15 januari 2008)

ATMTA
15 januari 2008
Deathcore skrev:
ATMTA skrev:
Jag är kristen. men jag har aldrig varit medlem i svenska kyrka eller någon annan typ. Man är inte kristen bara för att man har papper på det?!

Du kanske inte är medveten om att man går med i Svenska Kyrkan när man föds?
Jag hade inga papper på det heller.

Jag vet att jag inte är medlem i svenska kyrkan wink jag har aldrig gått på konfirmation (inte fått brev om det, om man nu får det..) osv osv osv..

ATMTA
15 januari 2008
AAA7 skrev:
Alltid undrat varför eller hur?

Här har du många av de svaren.... Plus mycket mer...

Lägg ner en bråkdel av ditt liv på den här filmen så får du se.....

http://www.zeitgeistmovie.com/

http://tektonics.org/copycat/osy.html    roll

Sen fanns det en väldans massa andra artiklar osv....

Vilka är dem som har gjort videon du visade?

http://en.wikipedia.org/wiki/Zeitgeist

Denna har jag själv inte läst (inte hela iaf..)

http://www.realtruth.org/articles/07060 … QgodIiS41g

Vill bara påpeka att vara försiktig med vad man säger och väljer att lita på..  Det finns så mycket så kallad "information" om olika saker o ting. Som baserar sig en bit av en text.. men om man läser hela texten (eller boken) så förstår man vad dem verkligen vill säga med just  "den" texten någon annan citerade och fick ut en helt annan tolkning.

Jag vet att det finns en person som vill visa att alla världens religioner är en och samma i grunden. Kommer tyvärr inte ihåg namnet eller vad det han tror på kallas.. men det liknar mycket zeitgeist, nu när jag kollade på filmen.
Och han grundar sig på enbart lite text bitar av olika religioner, som han sedan sätter ihop och berättar det som om det var så. Han utgår alltså från sin egen teori och "klipper" lite här o där för att få sin teori att verka stämma..  hoppas ni förstår.. hehe tongue
Senast redigerat av ATMTA (15 januari 2008)

Master
179 Inlägg
16 januari 2008
ATMTA skrev:
Deathcore skrev:
ATMTA skrev:
Jag är kristen. men jag har aldrig varit medlem i svenska kyrka eller någon annan typ. Man är inte kristen bara för att man har papper på det?!

Jag vet att jag inte är medlem i svenska kyrkan wink jag har aldrig gått på konfirmation (inte fått brev om det, om man nu får det..) osv osv osv..

Fick inte jag heller, så du kan nog allt fortfarande vara medlem ;P

Master
179 Inlägg
16 januari 2008
blacken skrev:
Aerodynamik skrev:

Det är beroende vad du menar med "bevis".  Det finns nedskrivna ögonvittnesbeskrivningar av både kristna och icke troende, att han knallade runt i "byn" på den tiden... Men hans grav finns inte. Det finns en grav i Jerusalem som utpekas som den graven han begravdes i, men den är tom.

Med tanke på att du är kristen så är det väl givet för dig att den ska vara tom, han uppstod väl efter 3 dagar enligt bibeln?

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
16 januari 2008
Nej, det kan man inte säga.
Fick ett hemskt utlägg av en religiös släkting i USA i våras. "Hur kan du inte gå i kyrkan, hur ska du komma till himlen? Hur ska... Bla bla... Jag var tre sekunder från att trava ut mitt i skogen i Indiana från en släktmiddag med ca 25 pers.
Farsan lyckades få ögonkontakt med gubben och skaka i huvet åt honom... Då gav han sig. Har aldrig känt mig så attackerad i hela mitt liv. hmm
Bara för att han fick reda på att jag inte hade varit med hans bror (farsans kusin) som vi bodde hos en vecka till kyrkan en enda gång.
Jag är inte med i svenska kyrkan längre, jag har aldrig blivit konfirmerad, tyckte jag bara var dumt... Tror inte på någon gud heller. Nästa gång jag går till en kyrka är när nån bär mig dit i en kista.
Gifta mig kan jag lika gärna göra i en trädgård. Det är t.o.m tjejen med på. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

ATMTA
16 januari 2008
Deathcore skrev:
ATMTA skrev:
Deathcore skrev:

Fick inte jag heller, så du kan nog allt fortfarande vara medlem ;P

...  jag säger att jag inte är medlem i svenska kyrka punkt slut. kollar man i registret så finns jag inte med. jag är inte döpt osv..

tongue

Master
179 Inlägg
17 januari 2008
ATMTA skrev:
...  jag säger att jag inte är medlem i svenska kyrka punkt slut. kollar man i registret så finns jag inte med. jag är inte döpt osv..

tongue

Jamen är du inte döpt så är det ju klart! smile

Sök