finns som någon klisterfilm också gav ett företag som förslag till mig eftersom dom inte hade någon huv... men det lär ju va rena HELL att hålla på med!
men jag vill ha svart huv det är det elr snarare carboon!
aldrig fattat vad som är så snyggt med det? Kollat med realcar eller dalhems? annars vet jag flera företag som custom tillverkar kolfiber delar men det kan kosta rejält...
Tror att Realcar har kolfiberhuv att få tag på till just 206, dock vet jag inte hur det är mellan de olika årsmodellerna, men klart värt att kolla upp.
Anledningen till att de flesta "stylinghuvar" väger lika mycket eller enbart lite mindre beror t.ex. på att sådana kolfiberhuvar enbart är draperade med kolfiber. I botten är det en glasfiberstomme som är draperad i kolfiber. Anledningen till att de flesta är tillverkade på det sättet beror såklart på tillverkningskostnaden men även av säkerhetsskäl. I en vanlig gatbil (utan bur) är det inte helgjutna kolfiberhuven som ger vika om det smäller, utan kan då tränga in genom A-stolpen eftersom den inte ger med sig. Fördelen med glasfiberhuv som är draperad i kolfiber är att den ger med sig om något skulle hända. Och de flesta byter till kolfiberhuv för utseendets skull som i ditt fall, inte för viktens skull antar jag.
Alla 206 huvar e väl likadana oavsett årsmodell tror jag. Har jobbat som plåtslagare och var "peugeot auktoriserad" så d blev en hel del huvbyten till 206an och va ja vet e alla likadana.
Alla 206 huvar e väl likadana oavsett årsmodell tror jag. Har jobbat som plåtslagare och var "peugeot auktoriserad" så d blev en hel del huvbyten till 206an och va ja vet e alla likadana.
okej låter bra det:) du ha inge bra kontakter där man få tag i kolfiber eller nå? fundera ett tag på en orginalhuv å skära ut istället om man inte hitta.