Jösses vilken häftig fråga som just kom upp i mitt huvud. Efter flera månaders soulsearch av vad jag vill ha för bil så kom jag på en massa dyra bilar. Runt 250 000:- där, i krokarna.
Jag började nu inatt fundera på: Hur mycket skulle det egentligen gå på att, med hjälp av någon stor trimfirma(förslagsvis den som står för allt trim jag har), bakhjulsdrivnings-konvertera min bil?
Dyrt. Jo men visst, det är ju självklart, lär ju inte bli billigt, speciellt med tanke på att jag själv inte är så mekaniskt lagd/lärd. Jag vet att det som primärt kostar är tid. Samt att delar för något sånt här radikalt förmodligen inte existerar. Inte hunnit forska djupare i ämnet än men ska ta mig till MapTun någon dag snart och fråga OM det ens är tekniskt möjligt/lönt att ens försöka.
Många har ju tagit en tvärställd 850-motor "vit-motor" och satt i 740s t.ex. Ok att 740n är byggd för RWD, men borde det inte gå att få till det på något sätt? Kanske inte det lämpligaste sättet att få en bakhjulsdriven bil, men jesus i havet vad ensam man skulle bli om det
Alla vettiga kommentarer välkomnas!
"Köp en etc. etc. etc. istället!" <--- räknas ej som vettig kommentar, då jag endast är nyfiken på om detta ens för det första är möjligt, samt vad man kan tänkas tro att det isåfall skulle kosta, samt hur lång tid det skulle ta.