3115
Sök

klarade taxi uppkörningen!!!

60 Inlägg
1 november 2007
Trådstartare
Klarade min taxi uppkörning idag på 1:a försöket smile Ville bara dela med mig av den glada nyheten, Någon annan som håller på att ta taxi kort???

329 Inlägg
1 november 2007
Asene skrev:
Klarade min taxi uppkörning idag på 1:a försöket smile Ville bara dela med mig av den glada nyheten, Någon annan som håller på att ta taxi kort???

Grattis, berätta gärna hur de går till allting , vilken ordning man gör de olika momenten osv. Är nämligen Sugen på att köra lite extra på helgerna.
mvh Lsmile

60 Inlägg
1 november 2007
Trådstartare
är 4 prov på vägverket och sen 1 körprov alltså 5. sen är det ett prov som man gör på sitt taxibolag.. så 6 med alla. är en del smile på vägverket kan du göra proven i vilken ordning du vill men det sista sista måste du göra när allt är klart.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
1 november 2007
grattis för kortet. hoppas att du inte kommer att tillhöra en del av jävla förare som man ser i bland på vägen.
LYCKA TILL --MVH.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

7 100 Inlägg
1 november 2007
Asene skrev:

då får man gratulera då smile
är själv sugen på att ta de faktiskt smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

2 600 Inlägg
1 november 2007
grattis=) va det svårt? hur mycket kostar det att ta ett sådant körkort?

gör som jag kör gubba racer=)

539 Inlägg
1 november 2007
funderar också att ta taxi körkort och jobba extra på helger/nätter

464 Inlägg
1 november 2007
jag har började i somras men lade av ganska fort, orkade inte läsa helt enkelt då jag körde buss på dagarna, en linje jag körde var på 10,58h, man börja sex på morgon och sluta strax efter 19:00 man är visserligen ledig mellan 11.50 till 14.30 men då äre lunch + att man kanske har annat att fixa. Så jag hade inte motivation å läsa helt enkelt. men skall försöka börja nu igen.

8 156 Inlägg
1 november 2007
Gratulerar så mycket!

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

blacken
1 november 2007
Grattis!.  smilesmile

63 Inlägg
1 november 2007
Grattis.
Jag ska börja med det nu i vinter när jag har lite mer tid över är det tänkt:)

Son Of Murphy
782 Inlägg
2 november 2007
Asene skrev:

Grattis! big_smile
Var körde du någonstanns? Har själv bara legget, har inte vågat mig på o försöka ta något "lokalprov"... sad O för att få köra här måste jag ta "lokal" i Sthlm eller Uppsala, vilket är ett rent helvete. Har sett hur proven ser ut, med blindkartor o så, men fattar fan ingenting!
Taxibilar idag har ju ändå GPS! tongue Och man vet ju att en taxichaffis aldrig kör närmaste vägen! big_smile

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

60 Inlägg
2 november 2007
Trådstartare
kostar väl en 4-5 tusen å ta det.. kör sthlms provet hoss min arbetsgivare så han ser till att jag klarar det smile så börjar väl köra taxi om någon månad. för att klara proven måste man lägga ner lite tid att plugga då det är mycket mer än bara B provet. man ska veta hur man tar han om sjuka å lite mera, men ger man bara sig fan på det så går det lätt.. uppkörningen va lätt då jag kört bil i över 3 år.

8 883 Inlägg
2 november 2007
Mankan1978 skrev:
Asene skrev:

Grattis! big_smile
Var körde du någonstanns? Har själv bara legget, har inte vågat mig på o försöka ta något "lokalprov"... sad O för att få köra här måste jag ta "lokal" i Sthlm eller Uppsala, vilket är ett rent helvete. Har sett hur proven ser ut, med blindkartor o så, men fattar fan ingenting!
Taxibilar idag har ju ändå GPS! tongue Och man vet ju att en taxichaffis aldrig kör närmaste vägen! big_smile

Då jag själv kört Taxi i STHLM så kan jag upplysa dig om att "närmaste vägen" inte alltid är den bästa, ibland kan det vara bra att ta den snabbaste ;-)
En riktig chaufför klarar sig utan GPS cool

Grattis till trådskaparen och hoppas att du ska trivas i yrket.

Fotograf på tierpidag.se

Son Of Murphy
782 Inlägg
2 november 2007
Asene skrev:
kostar väl en 4-5 tusen å ta det.. kör sthlms provet hoss min arbetsgivare så han ser till att jag klarar det smile så börjar väl köra taxi om någon månad. för att klara proven måste man lägga ner lite tid att plugga då det är mycket mer än bara B provet. man ska veta hur man tar han om sjuka å lite mera, men ger man bara sig fan på det så går det lätt.. uppkörningen va lätt då jag kört bil i över 3 år.

Okej! smile
Hade jobb på gång inom det innan jag fick mitt nuvrande, men när man fick se alla kartor som man skulle peka ut o så, så gav man upp.
Mjo men är inte det med "teoretiska saker" som ligger under "legget"? Vilket jag redan har klarat... Förvisso är det väl fem år sen, men ändå...
Har haft körkort i 10år nu, och jag avskyr o köra i Sthlm. Jag KAN köra i Sthlm, vet "grundreglerna" om beteendet o så, men skulle nog undvika det in i det längsta ändå...

Mjo minns vilket sjå det var o ta legget, kartläsningar o så... hmm

60 Inlägg
2 november 2007
Trådstartare
jo kartläsningen är lite svår. men dom har ju gjort proven så att inte vem som helst ska kunna köra taxi nu.. tror det är anorlunda óm man gärmför för några å sedan.

Son Of Murphy
782 Inlägg
2 november 2007
Asene skrev:
jo kartläsningen är lite svår. men dom har ju gjort proven så att inte vem som helst ska kunna köra taxi nu.. tror det är anorlunda óm man gärmför för några å sedan.

Jo den var ju det, "närmaste vägen", "snabbaste vägen" o så. Taxibilar tar ju "taxivägen", som tar längst tid eller är längst! big_smile Jo det är sant om någon ifrågasätter det...

Ja vad jag har fått för mig behöver jag bara ta "lokalprov" vilket man tydlgien gör hos Vägverket, sen är det bara o tuta o köra... hmm

1 489 Inlägg
2 november 2007
4-5k för ett taxileg tycker jag låter billigt? Eller är det inte värre än så?

• Även den starka måste ta i när han skiter

933 Inlägg
2 november 2007
Vad blir det för bolag då?
Eller är det inte bestämt än?

60 Inlägg
2 november 2007
Trådstartare
har redan jobb på topcab så det blir skit bra smile 4-5 tusen är ca.. men då måste man klara alla prov på 1 gång

Sök