blacken skrev:
la_palma skrev:
blacken skrev:
Hörru grabben, lär dig en sak. DROGER ÄR FARLIGT FÖR INDIVIDEN och djävligt ohälsosamt att hålla på med, vad fattas dig vill du att folk ska må dåligt eller vad fan är det med dig?..
Hörru du gubben, det är faktiskt inte jag som skrivit artiklarna. Och det är inte heller jag som lagt som förslag om att legalisera cannabis i Danmark, utan deras egna regering, så har du nåt emot det får du ta upp det med dom!
Tror dock dom har mer koll på läget än du!
Du verkar liasom inte ha riktigt pejl på ditt "resonemang". Oavsett vad kan tyckas vid en snabb glutt på dilemmat, så är droger,sponken,mm farligt för individen, och individen behöver inte det för att fungera normalt eller hur?.
Skit i vad dom sk: "experterna" säger utan se till helheten av vad ett drogmissbruk genererar i längden, typ om en del gav fan i att punda så skulle småbrotten (stöld,inbrott,bedägerier, osv) minska med mer än 70%. Om folk gav fasen i att kröka hjärnan ur led stup i kvarten så skulle våra hem vara mycket trevligare både för familjemedlemmar och grannar. Vi ska inte tala om vad sjukvården skulle bespara resurser om så vore fallet.
Så sluta upp med att försvara något som är destruktivt för individen och samhälle bara för att någon skitforskare har haft ett hjärnsläpp, och hävdar en skit tes att det "det och det" är mindre farligt än det och det, så det är att föredra framför den, och den "substansen, så det är bara att hålla på med det". Har du någon gång hört talas om begreppet
"pest och kolera" det är faktiskt samma princip här som det begreppet belyser.. Farfar lilla
..
#1, häll ut kaffet det är jävligt ohälsosamt enligt dig själv!
#2 De sk. experterna är WHO och liknande stora myndigheter, dina experter är puckona på FHI som tycker att det är normalt att gå emot 98% av forskarvärlden. Sen vad har du för källa att småbrotten skulle minska? Ingen källa och du ljuger.
#3 Återigen, det är skitforskarna som är emot t.ex. Cannabis, vad de stora myndigheterna som WHO säger är inte intressant i sverige för sverige accepterar inte "faktan" som de samlat in trotts att de är överlägset störst på området.
#4 Okej, så minimala skador av cannabis utan dödsfall är lika pest som alkoholens hjärnskador, cancer, organförstöring, våldsbrott, våldtäckter, 2miljoner dödsfall årligen, osv och tobakens cancer med 5,4miljoner (och snabbt stigande) dödsfall förra året är en bagatell precis som att cannabis botar cancer.
Ja det är ju verkligen pest eller kolera. Varför byter du inte ut ditt morgonkaffe till en spruta amfetamin, "pest eller kolera", "skitforskare" och "DROGER ÄR FARLIGT FÖR INDIVIDEN och djävligt ohälsosamt att hålla på med," är några saker du sagt som betyder att du tycker din morgonsil tjack är lika illa som ditt morgonkaffe. Där finns ju inga lätta droger enligt dig.
Nej, nu ska jag iväg och handla kaffe och sätta mig och droga koffein som fan, och kom inte och hindra mig! Jag knarkar mitt farliga kaffe så mycket jag vill!