3833
Sök

Kvinnor på vägen en trafikfara eller ej?

8 886 Inlägg
3 november 2007
Vad för typ av väg pratar vi om, enkelriktad eller?

Kört ett varv till och leta ny plats kanske i stället för att hitta på egna regler. Bilen bakom kanske skulle fortsätta framåt.

Kan man backa åt ett annat håll än bakåt?
Citat:
"backa bakåt"

Fotograf på tierpidag.se

Lat och helgalkis
61 Inlägg
4 november 2007
Nått som jag blir helt Krontokig på är folk som inte accelerar ut på motorväg eller 90, utan åker ut i 70km/h på 110..
Det är idiotiskt och en trafikfara..
Jag kan sitta skrika i bilen när jag hamnar bakom såna och det är 98% att jag alltid kommer ut minst 20km för sakta på motorvägen.
Varför är folk så jävla fega att åka ut på en motorväg.
Och det är oftast kvinnor, äldre människor.
Jag blir upprörd bara jag tänker på det

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
4 november 2007
AppleandCoffe skrev:
Nått som jag blir helt Krontokig på är folk som inte accelerar ut på motorväg eller 90, utan åker ut i 70km/h på 110..
Det är idiotiskt och en trafikfara..
Jag kan sitta skrika i bilen när jag hamnar bakom såna och det är 98% att jag alltid kommer ut minst 20km för sakta på motorvägen.
Varför är folk så jävla fega att åka ut på en motorväg.
Och det är oftast kvinnor, äldre människor.
Jag blir upprörd bara jag tänker på det

Jag satsar alltid på att nästan köra lite fortare än trafikrytmen när man ska ut på motorvägen
och jag menar lite fortare just bara för att man lättare ska hitta en ficka att köra ut i !

Team Insane Racing

511 Inlägg
4 november 2007
Senast redigerat av ZamiX (4 november 2007)

Skål för alkohol, orsaken och lösningen till alla livets problem!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
4 november 2007
Tycker såhär, kvinnor är absolut bäst i trafiken på motorväg/50 vägar utan mkt trafik (eller om de letar parkering). Det är sällan som en kvinna bidrar till en stressig trafikrytm (nosar i arslet).
Däremot hatar jag att stå parkerad brevid dem (de slår upp bildörrar och backar in i allt). Inte alla, men bra mkt fler än män vad ja märkt...
Kidsen med nytagna körkort har ja inte märkt av jättemkt..tycker väl ändå att de håller sig rätt bra i skinnet. Värst är dock MEDELÅLDERS MÄN i VOLVO (förut var det BMW) som älskar att ligga i arslet på 50 vägar, motorvägar, alla jävla vägar som finns och hetsa...e så gött när det bara e kvinnor, eller ingen alls, på vägarna så man kan hålla rätt hastighet faktiskt :$

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
4 november 2007
Precis som volvotjej84 så hatar jag verkligen sånna idioter som tror dom äger hela vägen/gatan.

Var inne i stan och körde runt lite för några dagar sedan och nog fan kommer det just nån ung kille i en BMW och börjar tränga sig, det slutade med att jag fick väja A.K.A. köra på trottoar-f*n vilket resulterade i två rejält tilltygade alu-fälgar på höger sida.

Fast bättre det än att ramponera hela bilen antar jag men jag lovar att om jag hade kört min gamla risiga 9000 så hade jag fanimej sett till så att han aldrig mer kört en bil i resten av sitt liv (det lilla som hade varit kvar av det iaf)

Hatar folk med "cornflakes-körkort"

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Väghållningsvåldtagen
195 Inlägg
4 november 2007
Kvinnor e generellt sett inte sämre att köra bil än män, så är det bara. Varför skulle inte en kvinna ha körkort? Låte helt absurt för mig. Kvinnor e kanske försiktigare än män (som minsann skall visa att dom kan), men inget fel i att vara försiktig.

Finns väldigt många män som aldrig skulle få ha körkort egentlign. Kolla bara på vissa filmer här på garaget. Finns även många kvinliga yrkes- och tävlingschafförer.

Nä, det är bara bullshit att en kvinna kör sämre än en man.

Olycksstatistiken visar ju att män (unga) orsakar mest olyckor så...

Även en apa kan köra rakt fram med foten nedtryckt.
------------------------------------------------------------
Volvo S40

2 600 Inlägg
4 november 2007
hatar me sånna som tro att dom äger vägen typ eller att dom ha snabbare bil då jag råkade ut för det igår när jag körde hemifrån lund då jag hadde börja att göra en omkörning den framför körde rätt sakta men hur som hälls började jag köra om och då kom en saab snabbt bakom jag låg också rätt snabbt kan jag tilläga men han låg och slickade min röv och blinkade me helllysena och verkligen pressade sig fram så jag fick avbryta min omkörning för att det inte skulle hända nått. och visst det finns kvinnor som kör som ideoter men det gör ju en held unga män me och äldre me men en del ha ju fått sitt körkort på posten så tongue
Senast redigerat av klimpan (4 november 2007)

gör som jag kör gubba racer=)

294 Inlägg
4 november 2007
I denna situation hade jag nog backat sakta men säkert mot kvinnans bil, hade troligen inte haft mage nog att köra in i henne, men nog skulle jag backa sakta och låta dragkroket ta hand om hennes regskylt som med lite tur sitter i höjd med kroken,

Vissa faller för grupptryck, men jag faller bara för laddtryck

Colaberoende
1 219 Inlägg
4 november 2007
Jag märker av detta varje dag med äldre bilförare (både gubbar och gummor) som ligger i 30 på 50-väg samt 40 på 70 väg. Kör man om dessa så skakar dom på huvudet, hyttar med näven ibland. Häromdagen var det lite dimma ute och trafiken flöt knappt inte framät. Solen ställer till med mycket problem nu också för dom äldre men ingen vet vad solskydden är till för.

Gäller det den yngre generationen så märker jag inte av så mycket.
Kan säkert tänka mig att tjejerna kör skapligt lugnt och samsat men säkerligen kollar sitt utseende i speglarna oftare än vad killarna gör. Har sett en hel del som pyntar sig både med borste och smink med ögonen mer i spegeln än på vägen.

Killarna tänker inte på utseendet utan mer på att bilen och dom själva ska verka vara coola framför t.ex gymnasiets bussstation, centrumgatan i någon av småbyarna med lite högra hastighet, varvningar och lite däcksläpp.

Alla mognar ju med sin bilkörning förr eller senare men den dagen jag börjar bli orolig att ta bilen någonstans säljer jag den. Någon gubbe i hatt kommer jag aldrig bli.

Införa hälsokontroll vart 5:e år efter man har fyllt 60 skulle införas direkt.
Varför inte också en uppdatering från t.ex vägverket via t.ex post med ett par års mellanrumt där man får reda på t.ex nya vägmerken. hur rondeller ska köras i (tråkigt nog vet inte många detta).

Hur kör jag då som har gnällt på en del nu då?
Jag gasar mer än vad jag ser mig i spegeln men överdriver inte hastigheten.
Jag kör faktiskt mycket lugnare nu än vad jag gjorde för några år sedan.
Föröker läsa av trafiken (speciellt omgivningen).
Efter en saftig smäll med ett rådjur så tänker jag mer på vad som kan dyka upp (allt från vilt till barn).
Samt att mitt kommande barn ska få uppleva sin pappa i framtiden.
Kör absolut inte perfekt men har börjat tänka mer på konsekvenser om något skulle hända.

//Ena
Senast redigerat av Ena (4 november 2007)

Maskinförare
1 163 Inlägg
4 november 2007
Det finns dom som har hittat sina körkort i flingpaken, men det är väl både män/kvinnor.
Men däremot dom som ligger på motorväg, och gör en omkörning i kanske 2km/h snabbare än vad bilen han kör om gör.. det är idioti. Samma folk som inte inser att man har bländat av, utan måste blinka med helljusen. bara för att jag har xenon, har man så dåligt lyse att man måste gnälla på mig som ser nåt, köp då nytt lyse.. För inte kan man väl vara så blind att man ser när nån bländar av med vanligt lyse+x-ljus. till halvljus.. gör man inte det ska man fan inte köra bil.

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

med lem
1 147 Inlägg
4 november 2007
det finns ju stolpskott av båda kön o alla åldrar...men gamla gubbar e fan värst.
Senast redigerat av dallelito (4 november 2007)

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

study
772 Inlägg
4 november 2007
jag hatar skånska bönder i 240 nej men seriöst. kom körande mellan torekov och båstad. ser en 240 köra snabbt på parkeringen jag tänker den ska aldrig ut här jo den jävla idioten svänger ut struntar helt i blinkers. lite förbannad man blir då han har väjningsplikt och kommer ifrån parkering.

Sök