2916
Sök

Kesler´s Volvo 744 GrandLuxe || Ny dörrsida & fult pedalset 17/10

3 650 Inlägg
5 september 2008
Trådstartare
MrGalant skrev:
Fint jobb du gör. Men tänkte bara på en sak, Placeringen av slutsteget.

Vore det inte snyggare att ta hela lådan och fästa den på sidan? Ser inte så bra ut med det i mitten faktiskt. bara en tanke smile

Tackar! Hur menar du, flytta den mer åt sidan men fortfarande ha den på golvet lr? nja kommer nog ha det så, den är ju fäst i reservhjuls locket dvs inte så svårt att ta bort om man vill.

f.ö så har börjat lacka tanklocket också smile

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
6 september 2008
På tal om tanklocket, hur tar man bort den? tongue

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

3 650 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
det e bara att lossa den stora fjädern ur fästet

1 659 Inlägg
7 september 2008
Jaså, inte svårare än så, tack då smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

3 650 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
Fick en gammal Cerwin-Vega 12" bas av en polare idag (Nichlas_H på garaget) smile

Cerwin-Vega s12
250W
94db
4ohm

10" jag har nu e typ helt slutspelad, får se vad man hittar på för roligt med den.. Tänkte i stället bygga en låda till tolvan.

Skulle behöva lite hjälp med hur lådan ska byggas av nån kunnig. Vad ska det vara för volym, sluten, portad osv smile Har tänkt att ha basen utåt i skuffen och porten genom skidluckan. Skulle det funka tro?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/62634/455512_wn6i3y.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/62634/455513_2vqjct.jpg

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
9 september 2008
bygg på så blir det bra ljud big_smile
Kesler skrev:
Fick en gammal Cerwin-Vega 12" bas av en polare idag (Nichlas_H på garaget) smile

Cerwin-Vega s12
250W
94db
4ohm

10" jag har nu e typ helt slutspelad, får se vad man hittar på för roligt med den.. Tänkte i stället bygga en låda till tolvan.

Skulle behöva lite hjälp med hur lådan ska byggas av nån kunnig. Vad ska det vara för volym, sluten, portad osv smile Har tänkt att ha basen utåt i skuffen och porten genom skidluckan. Skulle det funka tro?

http://www1.garaget.org/gallery/archive/62634/455512_wn6i3y.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/archive/62634/455513_2vqjct.jpg

Erik H

C(^^,)
453 Inlägg
9 september 2008
*Cerwin Vega Rules  wink !!!!!!!!
Den va inte den senaste modellen du hade där tongue

1 659 Inlägg
9 september 2008
Fråga Pain940 här på garaget, han kan jag tänka mig vet smile

(\_/)
(O.o)

3 650 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
v80_ecke Det ska jag göra, tror inte det kommer bli nåt superljud, mitt steg e ju inte de bästa heller..men lite dunk blir de väl tongue

HKS haha ne jag vet, men de ju ballt med lite "ol´school" wink

Robban_89 alright, ska kolla med honom

21 761 Inlägg
9 september 2008
Om det är rätt parametrar som jag har hittat i mitt beräkningsprogram så passar den basen definitivt i basreflexlåda iaf. smile
Borde egentligen heta "Stealth 12.4".

50 liter netto med 25cm långt 4" rör, konade trattar i båda ändar av röret. Det är mitt förslag, men jag har inte provat den basen ska tilläggas.

3 650 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Om det är rätt parametrar som jag har hittat i mitt beräkningsprogram så passar den basen definitivt i basreflexlåda iaf. smile
Borde egentligen heta "Stealth 12.4".

50 liter netto med 25cm långt 4" rör, konade trattar i båda ändar av röret. Det är mitt förslag, men jag har inte provat den basen ska tilläggas.

Okej, tackar tackar! jo det är ju "stealth series". Men hur menar du konade trattar i båda ändar av röret?
Hur viktigt är det att placera porten/röret rätt?
Senast redigerat av Kesler (9 september 2008)

21 761 Inlägg
9 september 2008
Med konade trattar så menar jag aeroportar och liknande, för att undvika flåsljud alltså. Men rören får kortas av några cm när såna trattar sätts dit.

Att tex sätta röret upp i hatthyllan och vända basarna bakåt brukar fungera enligt flera, men att ha basarna bakåt och sätta röret genom en skidlucka in i kupen är däremot inte att rekommendera. Bäst är att ha porten och basen på samma sida.

3 650 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
Alright, ska kika på det smile Får bli bas å port på samma sida då. Vill ju bygga lådan så den passar in under hatthyllan på 740:in och fyller ut längden, det e väl bara räkna ut 50 L i cm, lr måste lådan ha speciella mått för 50L? te´x ljup o.s.v

Har en fråga till: Spånskiva lr mdf för den basen?
Senast redigerat av Kesler (9 september 2008)

Inofficiell Alkoholkontrollant.
451 Inlägg
9 september 2008
Kesler skrev:
Alright, ska kika på det smile Får bli bas å port på samma sida då. Vill ju bygga lådan så den passar in under hatthyllan på 740:in och fyller ut längden, det e väl bara räkna ut 50 L i cm, lr måste lådan ha speciella mått för 50L? te´x ljup o.s.v

Har en fråga till: Spånskiva lr mdf för den basen?

Spånskiva blir oftast bäst

Det handlar inte om hur fort man kör, utan attityden när man glider.

3 650 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
hm, jag tror nästan mdf e bättre, lite svårare att bygga av spån då den e så tunn..
Senast redigerat av Kesler (10 september 2008)

Inofficiell Alkoholkontrollant.
451 Inlägg
10 september 2008
Kesler skrev:
hm, jag tror nästan mdf e bättre, lite svårare att bygga av spån då den e så tunn..

22mm spån så ska du se att du får en kanonlåda.smile

Det handlar inte om hur fort man kör, utan attityden när man glider.

3 650 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
alright, ska kolla om jag hittar spån på vinden, e typ pank men vill bygga NU tongue
btw, e kass på matte, hur räknar man ut volym genom cm?

21 761 Inlägg
10 september 2008
Gör om måtten till decimeter, då blir svaret automatiskt i liter.

Sök