Uppdatering! Tänkte lägga in en uppdatering från vad jag gjorde igår.
Alltid nån som vill se.
Den kommer innehålla fortsättning på regskyltarna, och påbörjning av nåt tidskrävande. Haha.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Regskyltarna då.
Många frågar mig vad jag tänker göra. Varför jag gör egna...
Först och främst så kan man köpa personliga regskyltar på vägverket. De kostar 6000 kroner för 10 år. Då får man köra me dom i trafik. Tyckte de va dyrt. Och eftersom jag har mycke tid men lite pengar så bestämde jag mig för att tillverka egna skyltar. Jag kommer ju inte få använda dem i trafiken, men man kan ha dom på träffar, utställningar och sånt iallafall!
Räcker det som förklaring? Annars ska jag försöka förklara bättre!
Provade en annan sorts kapskiva, som jag lånade av pappa. Den var lite grövre och så. Så jag behövde aldrig byta. Haha. Skönt.
Så, då var ena skylten utskuren. Den blev ganska bra. Förutom att i ena hörnet så blev de väldigt tunt. måste plasta lite mer där.Började på den andra.Action å grejer. Sen var båda skyltarna klara.Blev ganska bra tjocklek på dom, men jag måste nog plasta nåt lager till på dom. Får se hur de blir.
Verkar de som de kan bli nåt av de här eller äre bara å slänga bort?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Städade lite under huven igår också, och kollade runt lite.
Tänkte först bara rensa bort de värsta, men då hände nåt...
Haha, jag vet inte om jag är ensam om de här men. Hitta en massa verktyg jag har letat efter när jag städade under huven!
Haha men de var ju bra iallafall.
Här har jag då städat bort lite. Var ganska rörigt innan.Sen plingade de till i skallen typ. Och tänkte att jag måste högglanspolera nåt, sagt och gjort! Så började jag med en grej som sitter på insuget och håller fast nå slangar typ.
fram och baksidan...Tycker verkligen de är jättetråkigt att högglanspolera för de tar sån tid och mycke vilja, uthållighet och sånt!
Men de roliga är ju att man ser resultat, de förändras då blir man glad. Och när man blir klar me en sak man hållit på med i MÅNGA timmar då blir man som nöjd. Att man har gjort de själv me händerna, och inte bara lämnat in de till kromning eller nåt.
Satte fast den i skruvstädet, och gjorde iordning borrmaskinen med den guldiga trissan som tar bort färg och så. Baksidan. De är ju en liten grej, men de tar rätt lång tid ändå om man vill att de ska bli bra. Om man är seriös... Börjat här lite. Om man kollar lite så ser man ju skillnaden före och efter. Sådärja. Hmm, jaa. Då var det roligaste gjort me den. Ta bort färg och sånt. De som väntar nu är Handslipningen. Och de ser jag verkligen fram emot. *host host*
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Plingade till en gång till i mig. Haha. Kom på att luftfilterkåpan såg inge rolig ut. Svart och lite smårostig. Den måste bara göras nåt åt tänkte jag! Plockade lös den och började riva lös färgen. Var nån riktigt seg färg förresten! Den guldiga trissan jag använde tog slut före jag hann få bort all färg.
Så jag måste köpa en ny sån. Eller två. Haha.
Här sitter den på plats i bilen. Ser inte så kul ut? Innan jag började då. Färg och lite rost på... Här har jag då börjat lite smått. Ser ju redan roligare ut! Fortsatte, men ojj. Va seg färgen va! Ford. Det står typ ford överallt på bilen! Haha, sjukt ju. En liten action bild. Hann inte få bort all färg, för den var så seg. Var då tvungen att sluta här. Måste köpa en ny såndär guldtrissa. Här ligger den och väntar tillsammans med den andra grejen till nya grejer är inköpta! "Man ser rent att den där vill bli blank" Som en kompis sa. Haha. De var allt jag hade nu. Hoppas de var värt att titta på!