Tjenare!!
Det kanske sitter folk här med bra kunskaper inom toning!!
Jag har ett väldigt konstigt problem som jag ALDRIG har varit med om tidigare...
Bilen är en 325i -92 coupe... Bakrutan har jag tagit lös för att planeringen var att göra en riktigt seriös toning men det verkar inte gå?
I alla fall, först satte vi en stor bit över hela rutan ( kändes ju piss enkelt när rutan var lös ) men när man börjar skrapa ut så kommer det "ränder" runt om rutan.. (Som det brukar bli)
Men dessa är HELT OMÖJLIGA att få ut... Jag har tonat flertal rutor men aldrig varit med om något liknande... Sen skars toningen i ränder (4st) men det gick icket heller.. Tillslut vart jag så less så vi testade att sätta 1/8 bitar men NEJ NEJ NEJ... Det verkar helt omöjligt helt enkelt..
Toningen som har använts är Gila films (första gången jag tonar med denna)..
VARMT vatten och lite YES diskmedel... Har även testat med fönsterputs som jag läste men det gick inget vidare heller...
Jag har några teorier om detta.. (fast säkert helt fel)
1: Toningsfirmorna använder en helt annan toning som "fäster" bättre
2: De använder ett speciellt medel så toningen "fäster" bättre i kanterna
3: De formar tonigen efter rutan?
4: Jag är helt värdekass på e36 bakrutor
Är det någon som har nått tips att berätta?
Det SKA ju gå att tona med en stor bit så nånting är fel..
OCH INGA OSERIÖSA SVAR!!!
Rutan kommer mest troligen att lämnas in för toning nu efter detta elände..
Och för att inte folk ska skriva "du verkar ju ha använt lika mycket toning som det hade kostat att tonat rutan från början" så ska jag säga att 2 stora bitar har testats, andra biten skars ner i bitar bara för att se om det gick... Har även testat CD CARDIC toning (mindre bit som en polare hade över) och den funkade inte heller..
Få se nu om det är någon med en bra lösning!!
Tack!
/Crille