Fredrik.Gustavsson skrev:
Pioneer DEH-3900MP - 1095kr
JBL GTO1260BT 12" baslåda - 1095 kr
JBL GTO 507c framsystem 5.25" - 1295kr
Sen driver du basen på steget och kör framsystem på HU:n.
Då har du ett system som spelar ifrån alla dessa proson, avant, hillman och denver grejor.
Pris - 3485kr.
Dock skulle jag själv gärna vilja ha ett steg till framsystemet med men du hade ju lite ont om pengar.
Annars finns det ju Gas också, du kan du köpa allt på brl.
Huvudenhet från JVC eller Sony för 898kr eller Pioneer för 998kr.
GAS ALPHA 52X framsystem för 698kr.
GAS A112-BP en aktiv 12" bas för 1498kr.
Så driver du framsystemet på ditt befintliga steg. Då får du allt drivet på steg dessutom, vilket kan vara både en fördel och nackdel.
3094 eller 3194kr.
Dock kan jag inte säga på rak arm vilket som spelar bäst av dessa systemen eftersom jag inte lyssnat på dom kompletta jag pysslat ihop nu men likadant med dom, det spelar ifrån det andra skräpet även om du sätter elementen bak och fram, inte långt ifrån iaf.
Kabelpaket kanske du får köpa till, kostar runt 500kr på Brl.
Ju mer högtalare du har desto större chans att du får fasfel.
Och man vill hellre ha en bra bas än 2 st dåliga : )
Sådär ja, hoppas jag fått dig på andra tankar nu.
Självklart är det mer skrytfaktor ju mer högtalare man har men jag skulle då aldrig ta i dessa saker du rekomenderade med tång ens. Jag vill att mina saker ska låta bra och inte bara vara billiga så man får "mer" för pengarna, vilket man inte får hur som helst.
Sen har Brl billiga Bilstereopaket dessutom, köp ett sånt och ett steg till basen kanske du blir nöjd ? Om du nu vill ha så många högtalare som möjligt men det kommer förmodligen låta sämre än dom jag rekomenderade.
Nöjd med det svaret ?
MVH Fredrik