3338
Sök

Photoshop-tävling

640 Inlägg
18 maj 2012
Håller med LodisLudde. Det som är gjort är kortning av fronten och lite ombyggning av taket. ( Har Chryslern i min burk så jag har jämfört. )
Så det är ju egntligen en Fire Arrow som är ombyggd.

472 Inlägg
18 maj 2012
Här är mitt bidrag.

Större: http://i46.tinypic.com/o6hh0l.jpg
http://i46.tinypic.com/o6hh0l.jpg

2Fast4You
499 Inlägg
472 Inlägg
18 maj 2012
Uppdatering.

Detta blir mitt slutresultat!

Större: http://i45.tinypic.com/iqhf9k.jpg
http://i45.tinypic.com/iqhf9k.jpg

Photoshoppande tant
343 Inlägg
18 maj 2012
BlownT23 skrev:
Håller med LodisLudde. Det som är gjort är kortning av fronten och lite ombyggning av taket. ( Har Chryslern i min burk så jag har jämfört. )

Mitt bidrag är nu bortplockat....bruschade om hela bilen utom fronten dvs grill och lyse det kunde jag inte få till med penseln. Men nu behöver ingen få ont av det!!!

Bättre med blyfot och lustgas än simfot och syrgas :-P

1 372 Inlägg
18 maj 2012
Bizzan skrev:
BlownT23 skrev:

Mitt bidrag är nu bortplockat....bruschade om hela bilen utom fronten dvs grill och lyse det kunde jag inte få till med penseln. Men nu behöver ingen få ont av det!!!

Jag tycker du ska sätta in ditt bidrag igen, har varit andra bidrag genom tiderna som varit mer omgjorda. Jag kollade gentemot originalet är där är mycket som stämmer överens. Annars får vi ändra reglerna ang hur mycket man får göra och om man får bruscha överhuvudtaget. Tycker det är löjligt att ge sig på andra för att man lägger ner tid och ideer på en bil, man tappar gnistan väldigt mycket på detta gnällandet. Fast tråden blir ju mer levande men jag för min del klarar mig utan detta levande i tråden.

1 372 Inlägg
18 maj 2012
Har en liten fråga för jag orkat inte kolla igenom hela tråden. Finns det några regler eller riktlinjer på vad som får göras eller det är vad andra tycker som gäller? Jag trodde man skulle göra om bilden i sitt eget tycke och smak, men tydligen inte. Jag har allvarligt tröttnat på att hålla i detta för det ska alltid gnällas och hackas på varandra, vill inte vara med på nått sandlåde lekis. Har alltid tyckt man lärt sig och utvecklats genom att kolla på vad andra gjort och hur dom gjort det.

1 966 Inlägg
18 maj 2012
munken100 skrev:
Har en liten fråga för jag orkat inte kolla igenom hela tråden. Finns det några regler eller riktlinjer på vad som får göras eller det är vad andra tycker som gäller? Jag trodde man skulle göra om bilden i sitt eget tycke och smak, men tydligen inte. Jag har allvarligt tröttnat på att hålla i detta för det ska alltid gnällas och hackas på varandra, vill inte vara med på nått sandlåde lekis. Har alltid tyckt man lärt sig och utvecklats genom att kolla på vad andra gjort och hur dom gjort det.

Jag tycker att man kanske inte ska göra om bilen totalt, jag vill kunna se efteråt att det är samma bil som det var på originalbilden. Karossmässigt tänker jag, till exempel taksänka, cabba ner, bredda eller förlänga karossen och liknande, det borde vara okej men inte så mycket mer. Detta är som sagt bara mina idéer, inget illa mot dig Bizzan - det har väl som sagt inte funnits några regler som säger emot. smile

Vad har folket för åsikter om mina idéer - bra eller anus?
Senast redigerat av ehedman (18 maj 2012)

1 372 Inlägg
18 maj 2012
Kan hålla med en del av dina ideer, men kollade man Bizzan bidrag noga runt fram rutan och lite andra detaljer så syntes tyckte jag iaf. Det kanske vore en bra ide att vi enas om hur mycket som är tillåtet så vi slipper en massa tjafs.

5 111 Inlägg
18 maj 2012
Det är bara att det är så svårt att dra någon gräns där.
Så länge det inte går att sätta upp några klara regler, och det kommer inte gå, så kommer det bara förvirra att införa dem.

För jag kan ju brusha en helt ny bil som fortfarande ser ut som en Lada, någon annan hittar en bild på en Lada kombi i samma vinkel och klipper bara över taket. Hans bil kommer vara den som ser mest ändrad ut medans min är den som i det fallet inte är baserad på originalbilden.

Personligen tror jag det är hämmande att börja införa begränsningar. Visst, det kan ju anses vara fusk om någon bara klipper in en backspegel från Ladan på en Ferrari och säger sig ha byggt om Ladan till en Ferrari, men det märks ju rätt fort. Jag tycker att det är coolt att se de riktigt vrickade bidragen här, hur långt man ibland kan komma med photoshop, bytta fälgar och utsuddade emblem är liksom inte lika coolt som en radikalt ombyggd kaross.

Om man då inte gillar bidrag som skiljer sig från originalet så är ju ett alternativ att inte rösta på dem också.

1 372 Inlägg
18 maj 2012
Volvo544special65 skrev:
Det är bara att det är så svårt att dra någon gräns där.
Så länge det inte går att sätta upp några klara regler, och det kommer inte gå, så kommer det bara förvirra att införa dem.

För jag kan ju brusha en helt ny bil som fortfarande ser ut som en Lada, någon annan hittar en bild på en Lada kombi i samma vinkel och klipper bara över taket. Hans bil kommer vara den som ser mest ändrad ut medans min är den som i det fallet inte är baserad på originalbilden.

Personligen tror jag det är hämmande att börja införa begränsningar. Visst, det kan ju anses vara fusk om någon bara klipper in en backspegel från Ladan på en Ferrari och säger sig ha byggt om Ladan till en Ferrari, men det märks ju rätt fort. Jag tycker att det är coolt att se de riktigt vrickade bidragen här, hur långt man ibland kan komma med photoshop, bytta fälgar och utsuddade emblem är liksom inte lika coolt som en radikalt ombyggd kaross.

Om man då inte gillar bidrag som skiljer sig från originalet så är ju ett alternativ att inte rösta på dem också.

Mycket bra skrivet

640 Inlägg
18 maj 2012
Jösses Munken vad du tar i,
då du kommenterat mitt inlägg så är ju ett svar på sin plats. Min uppfattning hur moddarna skall vara är att man skall se grunddragen av originalbilen. Kollade några tidigare sidor här och så verkar det vara med alla bilder. Inget ont om Bizzans bidrag men som sagt, tycker inte att den bilden passade in just här. Kanske i nå´n annan tråd med Custombyggen?
Ang. Fire Arrowen som vi snackar om, så är det ju bara att Googla så kommer det upp massor med bilder på originalbilen att jämföra med.

Hälsningar från sandlådan.

1 372 Inlägg
18 maj 2012
BlownT23 skrev:
Jösses Munken vad du tar i,
då du kommenterat mitt inlägg så är ju ett svar på sin plats. Min uppfattning hur moddarna skall vara är att man skall se grunddragen av originalbilen. Kollade några tidigare sidor här och så verkar det vara med alla bilder. Inget ont om Bizzans bidrag men som sagt, tycker inte att den bilden passade in just här. Kanske i nå´n annan tråd med Custombyggen?
Ang. Fire Arrowen som vi snackar om, så är det ju bara att Googla så kommer det upp massor med bilder på originalbilen att jämföra med.

Hälsningar från sandlådan.

Att jag tog i var för att starta en diskussion om hur mycket man ska få göra på bilderna, var inte direkt riktat mot någon person. Tycker bara att där kanske skulle vara någon form av riktlinjer för hur det ska gå till.

Photoshoppande tant
343 Inlägg
18 maj 2012
Här är donatorbil http://i180.photobucket.com/albums/x106 … 201954.jpg
Färgen behöll jag då det var enklast att bruscha då man hade en förebil(d)

Här är min http://i180.photobucket.com/albums/x106 … 5kopia.jpg Visst håller med att det ser lika ut men har behållt ladans fyrkantighet och utgått från orginalbilden när jag målat. Det är taket som jag tänjt på så jag fått det som jag ville ha det...vill ha det rundade som dodgen hade.

Som ni ser har bilarna inte riktigt samma vinkel vilket gjorde det hela svårare men har gjort så här förut och ingen protesterat....med en mustang bla http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg som bygger på en impala om jag inte minns fel....

Men jag ger mig och bidraget kommer inte att läggas upp i tävlingen igen.
Senast redigerat av Bizzan (18 maj 2012)

Bättre med blyfot och lustgas än simfot och syrgas :-P

Bitter optimist.
1 561 Inlägg
18 maj 2012
Less gnäll, more bidragz if you ask me.

The Listener
279 Inlägg
18 maj 2012
Ogillas ett bidrag får det mindre röster, på så sätt löser sig den här sortens problem av sig självt, lägg upp din bild igen Bizzan smile

1 372 Inlägg
18 maj 2012
Jonte13-59-68 skrev:
Ogillas ett bidrag får det mindre röster, på så sätt löser sig den här sortens problem av sig självt, lägg upp din bild igen Bizzan smile

Huvudet på spiken, man röstar på den man tycker om

472 Inlägg
18 maj 2012
Nu kanske jag förstör den funna friden men går inte hela conceptet i denna tråd ut på att man ska modifiera bilarna? Inte måla över dom med en annan? Visst har det funnits gränsfall förr, inget snack om saken. Men ändå, det är väl egentligen den ända stora huvudregeln. Att man fortfarande ska se att det är samma bil.  Det är iallafall så jag har uppfattat det.

Det var därför jag gnällde till lite försiktigt på Bizzans bidrag den här veckan. En kanonbild, men nästan identisk med cryslern och därför hör mer hemma i photoshoppade bilar-tråden.

(Ni får utsäkta om det finns stavfel, jag skriver på mobilen och den vill inte riktigt göra som jag behagar)

484 Inlägg
18 maj 2012
Håller med LodisLudde i det här fallet!

Föddes till att älska Volvo.

Sök