3155
Sök

Gymnasieelever! Har ni extra jobb? Hur fick ni det?

294 Inlägg
28 januari 2008
3 året, personbil..

sommarjobbade på företaget ijämte huset, vilket sen ledde till helg jobb som sen blev både helg och kvälls jobb..

kan jobba lite hur jag vill där. bara att gå dit och jobba om jag känner för det. dessutom har jag lagt min praktik på detta ställe och har då fullbetalt.. smile

blir ca 20 timmar på en vecka, så man kan väll säga att jag jobbar halvtid där..
114 kr i timmen.

och ändå tycker jag inte pengarna räcker till? tongue

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"

517 Inlägg
28 januari 2008
Går 3:e året på HP. (Handel)
Gick in på expert här i stan, fick pröva dagen efter sen hade jag extra/sommarjobb där. Detta var förra sommaren.
Nu i somras behövde de inget folk längre då de hade fler på fast anställning så jag sökte på sapa: .
Var där i 5 veckor.
Min klasskamrat var på onoff sedan han praktiserat där. När skolan började fråga han mig om jag var intresserad, då någon hade slutat där och de behövde en timanställd till. Jag svarade ja och 2 dagar efter blir jag uppringd av chefen och frågade om jag var redo för att jobba i stans bästa hemelektroniksaffär..wink

Så onoff blev det, är kvar där än idag.

Jobbar lördagar och en del efter skolan, på loven o s v.

12 086 Inlägg
28 januari 2008
Jag har haft heltidsarbete i 2 år till sommaren, men innan det jobbade jag inom kyrkan. Men allt nörjade när jag va 14 då jag började dela ut Kuriren, höll på i 2 år. Hade då 600kr extra i månaden. Sen började jag som assistent på komfirmationsundervisning, typ som vaktmästare, gav ungarna käk o så. Hade till en början där 50kr/h men steg ganska snabbt till 75kr nånting, för att efter jag vart 18 år vart 96kr/h.
Jobbade 1-3 dagar i veckan 4 h/dag efter skolan.

Att arbeta inom kyrkan hör kanske inte till de vanligaste som liten men de är bra betalt och ganska slappt.

EDIT: Jag fick jobbet på på kyrkan eftersom jag va en så trevlig elev under min egen komfirmaion! smile
Senast redigerat av JapMax (28 januari 2008)

99 Inlägg
28 januari 2008
ja går första året på fordon å ja jobbar på hotellet i årjäng som diskare:p men men pengar ä ju alltid pengar:)

kör volvo 244 glt!

julgran
214 Inlägg
28 januari 2008
Går tredje året på samhällsvetenskaplig, har inget extra jobb nu men börjar fundera på att söka mig ett.
Är inte lätt att få det gå runt annars, plugga och köra bil utan att jobba går inte ihop så bra

527 Inlägg
28 januari 2008
KOlla närmsta postkontor/terminal.
98.60kr timmen + kvälls OB 16kr, natt-OB 36kr.  12% sem ersättning.
Posterminaler brukar ha tre-skift. Bra att kunna väljavilka tider man vill/kan jobba.
06:00-12,
17-22,
00-06
Senast redigerat av Loffe123 (28 januari 2008)

52 Inlägg
28 januari 2008
har städat på olika ställen, vart på burger king osv. men nu blir det till att snickra i norge hela sommaren.

4 506 Inlägg
28 januari 2008
Jobbar som mek när jag hinner på en Bmw verkstad.
Men de hinner jag aldrig längre..
Kör pizza bud om det är riktigt kris med pengarna.
Annars är de diverse strö jobb här och där ibland.

Kan du andas kan du dö.

735 Inlägg
28 januari 2008
Dom som pluggar och lyckats komma in som extrainhoppare här på Ericsson Kablar i Falun är riktigt lyckliga. Räcker med att man hoppat in 2 helgnätter a 8 timmar så har du fått runt 5000:- brutto. Gäller väl alla industrier med 5 eller 6 skift. MKT BRA BETALT! 120:- timlön + skiftformstillägg 26%, helgob 100 i timmen + ev nattob 50:- eller eftermiddagsob 28:-

Hur man kommer in som extra inhoppare? Först sommarjobba och gör riktigt bra ifrån dig sen är saken biff
Senast redigerat av tobee (28 januari 2008)

911 Inlägg
28 januari 2008
Jag går sista året nu och jag arbetar ej. har dock tur som har mina föräldrar som hjälper mig smile
varför jobba med nått man inte vill ? jobba ska jag göra efter färdig skolutbildning. men visst, skola och bil går inte ihop om man inte jobbar eller har någon som betalar för det.

pic up the phone, wazzzaaa

Norrlänning
1 453 Inlägg
29 januari 2008
sjoekan skrev:
har nyligen fått ett kvällsjobb på posten:D, vet ej lönen än men den ska vara rätt okej enligt brorsan min.

skickade in mitt cv å då blev det jobb:)

jasså? ja blev uppringd därifrån idag och fick jobb:)!

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

733 Inlägg
30 januari 2008
Själv har jag haft förmånen att ha en morsa som jobbar på kontoret och sen fick in mig på lagret. Och jag tjänar väldigt bra, jobbar på ackord me att göra "Nutro valppaket" (hundmat) 5kr/st. och räknat du att ja kanske tjänar runt 200kr/timma. Och just nu har jag väldigt mkt jobb att göra där, men ingen tid =/ Kan inte missa skolan då jag just nu har körning för C-kortet.

Annars är det bara att börja vara fylletaxi på helgerna smile ger fina pengar. 600 för två nätter (+annat som inte ska nämnas nu) så klarar man veckans bensin smile

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

586 Inlägg
30 januari 2008
När jag gick i gymnasiet så jobbade jag samtidigt med att jag delade ut hyresavier åt ett bostadsföretag.
Kan jämnföras med att dela ut tidningar, fast att detta var en gång i månaden och gav 1000kr extra i plånboken ungefär. smile

Kolla med något bostadsföretag ifall möjligheten finns att ställa sig i kö, eller få ett sådant jobb.

Weber frälst!
223 Inlägg
1 februari 2008
Funderar på o köra ut tidningar på helgerna....

Vikka tidningar vet ni är intresserade av sånt???vad tjänar man???

Långtradarchaffis
224 Inlägg
1 februari 2008
Inget jobb vid sidan om ännu, men snart förhoppningsvis. Fick förfrågan om sommarjobb som truck och lastmaskins förare på Green Cargo idag, skrev på intresseanmälan direkt smile Hoppas man får jobbet och att man kan få jobba extra där också smile

Den som påstår att sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Meister
6 763 Inlägg
1 februari 2008
Fick jobb på Skanska på ett bygge i kumla nu till vecka 8. Jag har praktik där nu så jag frågade omde behövde någe hjälp då så på den vägen är de big_smile

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
1 februari 2008
jobbar i ica-affär varannan helg samt tre vardagar i veckan. Bara trampade in och frågade om jag fick jobba där, napp på första försöket!
Helt ok lön faktiskt, går på 95kr/h grundlön, 190kr/h hela helgen och typ 150kr vardagar efter kl 19..

Men jag tror det är bästa sättet, bara gå och fråga så att arbetsgivarna får se vem det är som söker, uppträda trevligt och verka arbetsvillig!

1 353 Inlägg
2 februari 2008
Jag har fått anställning på min praktik plats, visstidsanställning tills jag slutat skolan,
övergår till fast anställning när jag tagit studenten smile

There's no replacement for displacement

4 554 Inlägg
2 februari 2008
när jag gick på gymnasiet (el) fick jag jobb som allt i allo på en entrepenadfirma detta va nog de jobb jag lärt mig mest på. man fick sköta sig själv men uppgifterna skulle fixas. så de va inte mer än man fick lära sig svetsa laga motorer köra msakiner osv ett kanonkul jobb där man fick betalt för att lära sig..

Körv
3 535 Inlägg
2 februari 2008
Det är inte så svårt att få jobb faktiskt.. Ringde Uniflex bemanning, kom på intervju samma dag och fick anställning samma dag smile

Truckdriving Man

Sök