Rquired skrev:
Varför väcka en tråd från 2007?! Jag tvivlar på att TS bryr sig längre...
Vi andra, som annars skulle bli åthutade att söka om vi startade en ny tråd, gör det...?
Jag undrar också över pendlarbil. Det kan med lite tur, envishet och en portion bra jobb bli så att jag får maskinförarjobb i Stockholm. Då blir det att veckopendla, åka ner på söndag/måndag och hem på torsdag.
Det jag i så fall vill ha är en dieselbil med hög komfort (jag vill helst inte åka Golf MKII, nog för att de är mysiga men krocksäkerhet och komfort är ju trots allt inte det bästa i dom bilarna), gärna tysk... Eller nå... Tänkte mig ett maxpristak på 40-50 tusen svenska riksdaler, då jag i sådana fall byter bort min GTI.
Lastbilsreg eller ej gör inte så mycket, men det är ju billigare med det.. Automat eller manuell kvittar också, tror jag. Inbillar mig att det är ganska bekvämt att åka med automat om man ska åka långt så där.
Även att det förmodligen blir aktuellt att dra husvagn, så det får inte vara nån bil som väger 10% mer för att man tankar full tank.
Vad har ni för bra tips?
Hårdrockande gummiröksmissbrukare!
Har kört sönder en Golf II 1.8GL -90, halvt en likadan fast -91, och åker äntligen turbomatat nu!