Blida skrev:
Jo visst förstör man lite av själva konceptet med att sänka radiakalt med Mcp-ben och fjädrar..Menv isst det funkar..Men inte lika väl som med coilovers..Men samtidigt så skall du ju mest ha dom för imponator effekten och "höjden" och ine för körningens skull..Så skulle teoretiskt funka med fjädrar modell tog kosta och riktigt avstämda dämpare till dom fjädrarna.
MEN,kan bli lite knivigt om man sen köper stora hjul osv osv för att anpassa det fullt ut med skärmkanter osv.Så Coilover är nog det bästa.
Njaa,Har tyvär aldrig själv kört med D2 ben..Men har kompisar som gjort det..Och ja vet i katten om ja skulle våga anväda dessa på vintern även om det är sprayat med ett skyds hölje..För salt och vinter är rätt hårt så att säga...Ett jäkal ös i det när det väl fått fäste i metallen dessvärre.Nä,rätt säker på att man iaf måste tvätta benen noga och sen spraya om dom lite då och då..,.iaf vad vännerna dels fått göra..medans nån annan tvättade några ggr i veckan osv..plus en del som inte använde bilen på vintern ens pga tex detta och mycket annat.
Med begagnade H&R ben så menade ja Coilover ben från H&R..Just coilovers från tex H&R och KW har riktigt bra och hög kvalitet och det finns gott om reservdelar till dom..Men dom flesta coilovers som sitter på en vanlig entuiast bil har oftast rullat rätt lite på bana så att säga.Och är då iom det i bra skick..Så ser inte meningen med att betala för helt nya när det finns beg i minst lika bra skick..Men som skrivet förut,tillgången på ben i beg utförande till din bil är nog inte så stor..
H&R,KW är väl både billigt och bra om man ser till kvaliten man får..Men smatidigt i mångas ögon dyra saker..En rätt rellativ fråga från individ till individ..FK är ungefär samma som:Supersport,cobra etc etc..inte mycket att hänga i granen vad gäller seriöst för bankörning tex i mitt tycke..Men visst dom funkar säkert till vanlig gat körning..Men kvalitets messigt är dom sämmre än just H&R och KW..finns flera bra tillverkare sen,men priserna börjar sticka iväg allt mer och mer ju bättre och mer kvalitiva saker man söker.
Men i ditt fall med bara "styling" effekten och kunna sänka ned mycket så skulle du kunna köpa tex: D&W,FK,mfl "lågpris" coilovers..men köp INTE sleeves då!..usch usch i min mening.
Tack för ditt svar, känns ut lite väl att lägga så pass "mkt" pengar 10 000:- på ett par coilover's jag inte kommer att "våga" bruka under vintern, spec med tanke på att man är en fattig student,
Nej är som du säger. Visst är jag inte ute så mycket efter väghållningen men vill inte för dens skulle att den ska gå som en orm efter vägen, som det kan villja på göra om man kapar för mkt
Stora hjul lär väll inte komma på (dvs om man inte betraktar 18" som "stort") har då inga större planer på ngt större iaf som det ser ut nu,
Visst om jag skulle få tag i ngt i mkt bra skick så spelar det inte ngn roll, har letat efter flera olika Coilover kitt till MB utan att göra ngt större resultat
även prövat att höra mig runt på Amerikanska forum utan ngn större framgång, prövat även googla efter det utan ngn framgång,
Lutar nu lite smått åt H&R Cup kittet, känns ut smått surt iom att man måste vara "rädd" att köra på vintern och att dom ska bli uppätna, känns ut jobbigt att hyra tvätt hall 2-3ggr/vecka samt att skydda dom så ofta.
Hört med FK å.f och det fanns inte till min modell, varit i kontakt med samtliga svenska å-f av Coilover's jag kunnat hitta utan att ngn haft ngt till en förutom SP.
är även som du säger mestadels för "stylingen's" punkt jag ska ha det
får försöka leta vidare efter KW eller H&R, ngn får gärna posta om dom vet ngn som säljer så man kanske lyckas få köpt, annars i "värsta fall" får jag prata vidare med dom på SP.
Tackar & bockar för alla vettiga svar & råd och hjälpen man fått,
Eisenhut skrev:
Jag kör på D2. Riktigt dåliga coilovers om man jämför med värstingarna KW, HR mm mm, men otroligt mycket bättre än vanliga fjäderben. För mig var det ekonomin som bestämde vad det blev för några, och jag kör ju inte med bilen på vintern så för mig är ju det inget problem. Men i ärlighetens namn, om det är en showbil, varför köra med den på vintern?
Just H&R håller enligt mig otroligt bra kvalitét. En polare har kört med sina H&R 15000 mil varav ett antal hundra varit på bana utan att någon dämpare har börjat läcka eller liknande, det kallar jag kvalitét.
En bil är väll till för att användas
?
Skulle gärna köra på H&R men jag vill väll inte ens tänka på prislappen,
har inte heller påstått att ens bil är show-bil