Tjo! Nyare saabar är det inget fel på, man åker hur skönt som hellst i dom. De saabar jag inte gillar är dem gamla saabarna, känns som att man sitter på sniskan o kör
Hade en 9-3 på min uppkörning och den var hur fin som hellst att köra. Att jag själv åker volvo istället för en saab är för att jag dels är uppväxt med volvo, det känns tryggt heltenkelt, och det är bakhjulsdrift(vill man ju ha nu när snön är här
+ att min 740 startar jämt medans morsans saab 900(88a) trilskas och tjurar o har sig. Anser att man som ungdom får mest för pengarna om man köper en gammal 740 för 10.000 mot en saab för 10.000. Men men, varför ska alla volvo fantaster klanka ner på saab hela tiden(och tvärtom), det är/var ett svenskt märke precis som volvo, jag tycker vi borde vara stolta att både volvo och saab är så världskända som dom är
Sen att ni ska klanka på audi kan jag inte förstå, visserligen har ni rätt i att den omöjligt drar en bil med 280 häst när den bara har 190
Men om man jämför audi med både saab och volvo så tycker jag inte att audi ligger hästlängder före dom. När jag har tjänat ihop pengar så blir de nog till att sälja volvon o köpa sig en fyrhjulsdriven audi
En grejj till, volvos bilar är inge snygga längre, jag tycker som någon annan skrev här, upp till 940 är de riktig volvo sen sket de sig
Saab är precis tvärtom, från början var dom åt helvete tycker jag, men idag så har dom hittat en råare/sportigare attityd
För att slutligen hålla sig till ämnet så.
Gött att du trivs med Saaben