Rooth07 skrev:
ylletrollet skrev:
Ska byta automatlåda på min 740. Tänkte höra om det är någon som har några bra eller värdefulla tips?
Har aldrig bytt en växellåda förut. Men jag hoppas att det är så simpelt som de flesta har sagt..
Behöver man ha stöd för motorn om man plockar ut växellådan? (så att den inte tippar)
I vilken ordning bör man skruva loss lådan från bilen?
Mycket tacksam för svar!
Automatlådorna väger en hel del så något stöd är lämpligt, en manuell låda är ganska lätta>
nu vet jag inte riktigt 100 hur det är med automatlådorna, men börja med kransen runt motorn, sen kardan, spakställ? och som sakt ha något som stöttar lådan, sen tar du v-lådsbalken sist, och då gäller det att du har stödet för lådan, om du bara låter motor och låda tippa så är risken stor att fördelarlocket smäller i torpedväggen och spricker om du nu har locket bak på motorn, men asså, lossa allt som sitter i lådan, ha något stöd till lådan, och bara ta det lugnt så går det bra:P det är enkelt och tacksamt att byta på 740, jag bytte 3 stycken på 2 veckor, och den sista bytte jag på 35 minuter:)
Lycka Till / Rooth
Du skulle tjäna bra pengar på att byta lådor till folk med den takten!
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?