albin715 skrev:
Hej Jag har tillsammans med min broder (racerwagon här på garaget) skaffat en vw baja buggy -69 som får början var en 1300 lim. Det är en del grejjer som vi tänkt göra med den så vi tyckte det var värt att lägga upp en projektråd.
Lite kort fakta om bilen:
Baja kittet innefattar skärmarna, huven fram och en skärm över motorn. Detta är då i plast. Sedan sitter de ju en båge fram och en runt motorn. Det är väll de som är unikt med denna bilen från en vanlig bubbla.
Motorn är ju orginal en 1300cc men den är ombyggd till 1600. Avgasröret är ju ett Ormbo (funderar på att byta ut sista biten). Det sitter ett scat-luftfilter på och även en annan remskiva. Orginal ska det var 170 men nu är det 146. Detta gör att den går bättre på höga varv om jag fattat detta rätt. dock laddar batterit sämmre. Inredningen är nog ganska orginal lite sliten dock. Det var några lite smått äckliga raggar detaljer men dom togs bort direkt så det finns nog inga bilder på dem.
Lite smått om vad som ska göras:
Lackera om kaross[]
Lackera om fälgar[]
Snygga till inredningen[]
(nya framstolar, byta mattor, måla taket m.m.)
Det är nog en hel del mer som kommer bytas och lackeras.
kommentera och följ gärna tråden!
tack på förhand Albin och Pontus.
http://www.garaget.org/gallery/archive/41149/192915_x0vvpj.jpgSå här såg bilen ut den dagen vi köpte den.