3351
Sök

Volvo: Bra eller dåligt?

Avstängd
24 Inlägg
23 november 2007
Trådstartare
Volvo är dåligt, det finns tusen anledningar till det. Hade jag haft tid så hade jag skrivit alla.

Men senast idag stod det i tidningen att de måste återkalla 36 000 nya bilar.

En vecka tidigare stod det att de måste återkalla 18 000 bilar.

54 000 bilar hade aldrig hänt med t.ex Mercedes, Ferrari eller ens Saab.

DFFL
9 020 Inlägg
23 november 2007
Martin <3

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Avstängd
168 Inlägg
23 november 2007
Är ingen renodlad Volvohatare, men jag rullar självklart tyskt före svenskt.
Svenskar är inga bra människor egentligen, inte mycket som funkar i detta landet.
Inte ens prostitution är lagligt här, hur ska man få sex?!

Avstängd
24 Inlägg
23 november 2007
Trådstartare
Håller med helt och hållet förutom det här med prostituition.

Är ingen renodlad Volvohatare heller, men jag gillar inte deras bilar. Varken kvalité eller utseende fungerar för mig, därför jag aldrig kommer köpa en.

Prostituition behövs väl inte, finns puber och barer man kan hitta folk på.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
23 november 2007
innan volvo blev amerikansk skit så var det inga fel på deras bilar
dom var fula men dom höll iallafall
nu rasar ju bilarna innan dom kommer ut från fabrikerna :S
dock är jag inte så förtjust i volvo utan håller mig till tyskt
men finns allt fel på dom tyska loken me men inte mycket wink

218 Inlägg
23 november 2007
dom gammla volvosarna är det juh inget felpå det är bara alla nya som är kakka tongue

36 Inlägg
23 november 2007
Bara för att jag har volvo är jag inte direkt ngn volvo fanatiker.. va nära på att köpa en E500 03a men.. om du säger det är dåligt att dom återkalla.. va säger du åt mercedes med alla sina rostproblem på e-klassen?? just d.. dom återkallar inte ens dom fast det är så många som har problem med rost i dörrar och insteg

polaren fick in en 06a eklass 500 kombi på sitt jobb som hela insidan av tröskeln va rostig.. bra jobb mercedes

att återkalla är modigt av företag o visa att dom gör fel och är villiga och åtgärda problem för sina kunder

Lite dumt att "tracka" ner ett märke pga ngt du nyligen läst.. ta reda på lite mer om andra märken och vad dom har gått igenom.
Senast redigerat av Doni (23 november 2007)

teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
444 Inlägg
23 november 2007
Får se hur bra dina mercor mår efter 30-40 år och 30-40 000 mil? smile Upprostade lik som du bytt bort för  länge sedan. Moderna Volvo (och alla andra för den delen) är ju byggda för att gå sönder så man tvingas reparera dyrt eller byta bil. Tur vi har Europas äldsta bilpark så det finns lite kvalitétsbilar att välja på.

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå

Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
426 Inlägg
23 november 2007
martinlind skrev:
Volvo är dåligt, det finns tusen anledningar till det. Hade jag haft tid så hade jag skrivit alla.

inte för att var sån men hur är det med mercedes rostskydd? bilar som är genomrostade på mindre än ett år. trode först inte det var sant nä jag såg en rost-ros på en 1 år gammal amg -merca. men det är fina bilar både att köra och titta på.

och ferarri ska vi inte ens börja snacka om kvalitetsproblem!!! jag har mekat med skiten.
nä köp en porsche och var glad, för där har vi kvalitet!
Senast redigerat av street (23 november 2007)

/Street

volvoraggare
4 776 Inlägg
23 november 2007
finns väll inte än ända merca som inte är helt rostfri men inte volvo heller för den delen. men faktum är att en gammelvolvo går och går tills den har rostat bort på en sådära 40 år eller så. men det finns ju som sagt barnsjukdomar på en volvo också

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

4 506 Inlägg
23 november 2007
martinlind skrev:

Har aldrig saab behövt återkalla åtskilliga 1000bilar?

Du martin? Har du någonsin kastat en Cimentblandare längre än 50meter? svara på den frågan nu!

Kan du andas kan du dö.

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
23 november 2007
Värt ?

Det finns dem som gillar Volvo och en del som gillar tex Saab. Så har det alltid varit och så kommer det alltid att vara. Deal whit it.

I do it my way

Avstängd
24 Inlägg
23 november 2007
Trådstartare
Volvo och MB RULES skrev:
Suck. Suck. Suck. Suck. Allt detta volvohat. När fan ska ni växa upp?
´
Inget fel på bilarna, enbart det att det är en ny modell och volvo brukar släppa bilarna lite tidigare än de borde.

jämför man med saab som vissa ovan har gjort så är det väldigt konstigt, är det inte 10 år sedan deras mestsäljande (av deras två modeller, 9-5 och 9-3, cab å liknande inräknat) gjordes? Se då istället hur det gick i början för 9-5. Fel på fel.

För övrigt " Fuck Volvo, I drive Ferrari". Du köpte en låtsasferrari med knappt 600 hk för pappas pengar och trackar ner på ett märke som gör bra bilar som hela tiden slår tyska premiummärken som Audi, senast på auto-motor-sport.de var det test V70 mot A6 där Volvo vann. Trackar du ner på Volvo, trackar du ner på Audi och de andra märkena också eftersom de är trots allt sämre än volvo.

Då är det ju fel på de? Dummaste meningen jag någonsin sett.
Att de släpper de tidigare, det är felet då ju.
Och köper en Ferrari för pappas pengar?
Hade min pappa levt så hade jag kanske fått en bil av honom, men verkligen inte två Ferrari och tre Mercor.
Och ytterligare en sak till; vilken 51-åring har någonsin fått en bil av sin pappa?
Senast redigerat av martinlind (23 november 2007)

Avstängd
168 Inlägg
23 november 2007
Doni skrev:
Bara för att jag har volvo är jag inte direkt ngn volvo fanatiker.. va nära på att köpa en E500 03a men.. om du säger det är dåligt att dom återkalla.. va säger du åt mercedes med alla sina rostproblem på e-klassen?? just d.. dom återkallar inte ens dom fast det är så många som har problem med rost i dörrar och insteg

polaren fick in en 06a eklass 500 kombi på sitt jobb som hela insidan av tröskeln va rostig.. bra jobb mercedes

att återkalla är modigt av företag o visa att dom gör fel och är villiga och åtgärda problem för sina kunder

Lite dumt att "tracka" ner ett märke pga ngt du nyligen läst.. ta reda på lite mer om andra märken och vad dom har gått igenom.

Hmm? Ingen av våra Mercor har någon rost, den nyaste av dem är från 06 och den äldsta 92.

Avstängd
24 Inlägg
23 november 2007
Trådstartare
_Wallis_ skrev:
martinlind skrev:

Har aldrig saab behövt återkalla åtskilliga 1000bilar?

Du martin? Har du någonsin kastat en Cimentblandare längre än 50meter? svara på den frågan nu!

Jo, Saab återkallade 8 000 bilar förra året. Och de sålde en tredjedel bilar än vad Volvo sålde.
Då borde Volvo statistiskt sett endast återkalla 24 000 bilar om de två bilmärkena har samma kvalité. Men tydligen är ju Volvo endast hälften av kvalité än vad Saab är.

Avstängd
24 Inlägg
23 november 2007
Trådstartare
janz0rz skrev:
Doni skrev:

Hmm? Ingen av våra Mercor har någon rost, den nyaste av dem är från 06 och den äldsta 92.

Nej, men som du kanske vet så är jag också Mercedesägare och för tre år sen så var en av mina mercor lite rostig på vänstersidan. Kostade inte mig ett öre, utan lämnade in den på service och fick det fixat på en vecka. Står dessutom i garantin att man kan lämna in den.
Känns onödigt av Mercedes att återkalla en halv miljon e-klassbilar som där KANSKE finns rost på.
Då är det bättre att de tvåhundra bilarna som det verkligen fanns rost på, att de åker in till närmaste Mercedesverkstad. Du får tänka lite innan du skriver.

Avstängd
24 Inlägg
23 november 2007
Trådstartare
Gozze skrev:
dom gammla volvosarna är det juh inget felpå det är bara alla nya som är kakka tongue

aa, de amerikanska.

Avstängd
24 Inlägg
23 november 2007
Trådstartare
street skrev:
martinlind skrev:

inte för att var sån men hur är det med mercedes rostskydd? bilar som är genomrostade på mindre än ett år. trode först inte det var sant nä jag såg en rost-ros på en 1 år gammal amg -merca. men det är fina bilar både att köra och titta på.

och ferarri ska vi inte ens börja snacka om kvalitetsproblem!!! jag har mekat med skiten.
nä köp en porsche och var glad, för där har vi kvalitet!

ok. tycks vara så att alla volvoägare trackar ner på mina bilar som är utav miljonvärdet och säger att det är dålig kvalitet på de. DÅLIG KVALITE? förihelvete, två av de mest kända och mest åtråvärda bilmärkena i världen. Mercedes erbjuder dessutom n 12-årig rostskyddsgaranti för alla er som säger annat.

10 sec före dig...
540 Inlägg
23 november 2007
martinlind skrev:

hmm ja vad ska man säga... 36 000 + 18 000 = 54 000.

54 000 bilar är det allt dom har tillverkat? det är en hur liten del som helst av hur många bilar som har blivit byggda!

se förstår jag inte människor som säger sånt här hela tiden volvo det är skit volvo det är skit! var hålla på att säga det hela tiden? om det är skit så är det.

ett ex. volvo 855- V70 håller fortfarande hög säkerhets standard! och det har gått ett par år.
volvo kom på airbag, 3punkts bältet. inte bra saker?

så snälla trött på att höra ert gnäll. är dom dåliga så tyck det. men varför säga det till tex en kille som köpt sin första bil och det råkar vara en 740?

M
out.

80 Inlägg
23 november 2007
http://www.sr.se/ekot/ekonomiekot/artik … kel=587245

näe det hade ju aldrig hänt mercedes....
Senast redigerat av Clayton (23 november 2007)

Sök