2373
Sök

SAABotage 9-5 AERO V2.0

Saabotage

1 191 832 Visningar
Uppdaterades senast 27 maj 2015
DKW
197 Inlägg
10 mars 2008
Ser häärligt ut! big_smile Ska du gjuta av den nya breddningen sen då lr? smile

1 892 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
zerostyle skrev:
Ser häärligt ut! big_smile Ska du gjuta av den nya breddningen sen då lr? smile

Ja, jag ska spackla mer o slipa sen lacka den och gjuta form på den,  sen blir det en gjutning till  smile  mycket N(jutning)  wink  haha fan vad kasst skämt, men efter en dag o spackel o thinner ångor kank det inte bli bättre wink

1 964 Inlägg
10 mars 2008
faan ja ser att det går bra för någon iaf big_smile ser riktigt bra ut tråkigt att mn är tvungen att göra om men det är ju bättre att göra det så man blir nöjd big_smile mvh

1 892 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
volvo240R skrev:
faan ja ser att det går bra för någon iaf big_smile ser riktigt bra ut tråkigt att mn är tvungen att göra om men det är ju bättre att göra det så man blir nöjd big_smile mvh

Ja men precis, va faan, det hade inte varit rätt att fortsätta med det som känns fel..
detta med vingarna blir mycket bättre big_smile
hur går det för dig Jimmy??  Mvh/ mats

Medlem 34530
908 Inlägg
10 mars 2008
Tråkigt att du får börja om, men som du själv sagt. Det är inge kul att fortsätta med något man inte är nöjd med.

Den nya breddningen ser faktiskt ut att bli ännu bättre cool Dessutom så kommer ju kolfibern fram som jag tjatat om wink

Ge bara inte upp för vi är många som vill se bilen färdig big_smile

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

1 892 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
VictorW skrev:
Tråkigt att du får börja om, men som du själv sagt. Det är inge kul att fortsätta med något man inte är nöjd med.

Den nya breddningen ser faktiskt ut att bli ännu bättre cool Dessutom så kommer ju kolfibern fram som jag tjatat om wink

Tack Victror,  Du har rätt, detta blir bättre och lite fler kolfiberdetaljer gör ju inte saker sämre wink
Nu ska jag snart åka till jobbet,   börjar snart jobba helg, då får jag hela veckorna att leka wink
Hur har det gått med din pärla??
mvh/ Englund

Medlem 34530
908 Inlägg
10 mars 2008
krutmats skrev:
VictorW skrev:

Tack Victror,  Du har rätt, detta blir bättre och lite fler kolfiberdetaljer gör ju inte saker sämre wink
Nu ska jag snart åka till jobbet,   börjar snart jobba helg, då får jag hela veckorna att leka wink
mvh/ Englund

Har inte fått den slutgiltiga dommen än, lådan ska ju ner och delas på så vi vet hur illa det är. efter det så får vi ta beslut.

Hur gick det med lacken förresten, släppte det bra eller fick du med lite lack oxå wink

spackla slipa, spackla slipa .... smile

mvh
Victor

"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"

8 156 Inlägg
10 mars 2008
Ser bra ut det där!

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 892 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
VictorW skrev:
krutmats skrev:
VictorW skrev:

mvh/ Englund

Har inte fått den slutgiltiga dommen än, lådan ska ju ner och delas på så vi vet hur illa det är. efter det så får vi ta beslut.

Hur gick det med lacken förresten, släppte det bra eller fick du med lite lack oxå wink

mvh
Victor

Menar du  plastningen mot skärmen eller??
om du mena det så gick det skitbra!!  underbart med släppmedel!!  tongue 
Hoppas det blir det bästa med din låda, när trodde dom diu skulle få din dom??
Mvh/ mats

1 964 Inlägg
11 mars 2008
krutmats skrev:
volvo240R skrev:

Ja men precis, va faan, det hade inte varit rätt att fortsätta med det som känns fel..

det tror ja också du mats tongue ja du det står rätt stilla väntar på delar från lack men ja har ju ekat 8 dagar på mej att få ihop bilen nu sen måste ja ju ner till jönköping nästa fre hehehehe tongue får väl se om ja hinner smile

Medlem 34530
908 Inlägg
11 mars 2008
krutmats skrev:
VictorW skrev:
krutmats skrev:

mvh/ Englund

mvh
Victor

Mvh/ mats

Släppmedel is the shit, hoppas du har bra ventilation när du plastar smile Har själv testat ett par gånger, numera använder jag mask big_smile

Domen får jag så snart som möjligt wink

mvh
victor

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
11 mars 2008
ser riktigt bra ut, men som sagt, synd på breddningen men huvudsaken är ju att du är nöjd. Fälgarna gillar jag skarp smile

Vilket jävla drag :)

AerooX
11 mars 2008
ser bra ut !!

1 892 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
VictorW skrev:
krutmats skrev:
VictorW skrev:

mvh
Victor

Mvh/ mats

Släppmedel is the shit, hoppas du har bra ventilation när du plastar smile Har själv testat ett par gånger, numera använder jag mask big_smile

Domen får jag så snart som möjligt wink

mvh
victor

Jag har ingen vent alls än, men en på jobbet skulle fixa mig en utsugsfläkt.. smile  men jag har ju mask, annars skulle det ju inte gå, speciellt inte med kolfibern, den lär vara extremt giftig..  även om den knappt luktar något..  smile

1 892 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
volvo240R skrev:
krutmats skrev:
volvo240R skrev:

det tror ja också du mats tongue ja du det står rätt stilla väntar på delar från lack men ja har ju ekat 8 dagar på mej att få ihop bilen nu sen måste ja ju ner till jönköping nästa fre hehehehe tongue får väl se om ja hinner smile

Jooo fan det måste du hinna!!!  du får vänta ycket på lacken du.. :S

1 892 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
Har slipat lite till o lagt på nytt spackel, så nu hinenr man med en kaffekopp tongue 

http://www.garaget.org/gallery/archive/905/277702_j21x7p.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/905/277705_6g9ech.jpg
joo då

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
11 mars 2008
kom o tänka på en sak. kan det inte vara bra att ha bilen nedsänk när du gjode själv "mallen" så du inte inser att.... hjulen tar i?

1 892 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
sir_daniel skrev:
kom o tänka på en sak. kan det inte vara bra att ha bilen nedsänk när du gjode själv "mallen" så du inte inser att.... hjulen tar i?

jag gjorde det efter orginalsärmen så det borde inte ta i, men du har en poäng där, har tyvärr inte fått hem rätt hållare till stötdämprna, men när dessa kommer ska det hårdtestas.. 
Bra synpunkt!!
Mvh/ mats

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
11 mars 2008
Fan blir bra mats! smile

Bra att du vågar backa tillbaka och göra så du själv bli nöjd!

Tycker det blir jävligt bra du! smile
Kämpa på!
Mvh Kim

1 892 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Fan blir bra mats! smile

Bra att du vågar backa tillbaka och göra så du själv bli nöjd!

Tycker det blir jävligt bra du! smile
Kämpa på!
Mvh Kim

Tack Kimpa!!  Ja nu känns det mer rätt än nånsin faktiskt smile

Ja nu är det finspackling o slipning tongue

http://www.garaget.org/gallery/archive/905/277783_wirgkb.jpg
finspackel smile

Sök