Efter två burkar Danskt så tog jag mod till mig o borrade upp hålen där nitarna skulle sitta, grundade det och börja den krokiga vägen till faststättningen, mycket som strulade fram tills att dom satt där, men nu är limmet under härdning, den är delad för dörren..
Sådär, nu är det bara att spegelvända bilderna och vips... högersidan nästan klar också! bara att spackla och lacka tada!
volvo240R: Pokalplockare det tror inte jag!! men ett helt eget bygge och det är nog så kul det
J-P-R: Svacka? det lät inte alls kul! är det mycket på jobbet?
Nu äntligen är glasfibern lagd mellan breddningen och karossen sen lekte jag lite med pearlpulvret, alltså vit pearl på den blåa lacken är riktigt fiiint!! bilderna visar inte riktigt som det ser ut i verkligeheten
räcker det verkligen med att bara plasta fast breddarna? eller ska du popnita också?
snyggt bygge annars
Nej du har rätt, det räcker inte, på föregående sida ser du att jag limmar fast breddningen med riktigt karosserilim och popnitar, denna glasfiber o plast är bara för att fylla ut övergången till karossen, som sedan ska spacklas, jag fyller igen med glasfiber för att inte behöva spackla 5 mm, Mvh/Mats
Detta är ett extremt projekt att följa! Läste igenom allt här, vilket engagemang alltså! Bra gjort! Ska bli hemskt spännande att se resultatet på denna maskin!
Det kommer att bli så bra. Angående lacken så är det bara att ta fram rollern och rolla på ett par lager så blir det fint ska du se
Har du bestämt dig än vilken färg du ska lacka om med??
Kan vi inte få se lite bilder på dina alster efter dagarna hos rolle?
passa på och sov ibland oxå, för det verkar du ju knappt ha tid me
mvh Victor
Mitt nya projekt, Brother Edition "Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
mi5pen: Tack så jättemycket, ja jag lägger ner mera än hela min själ i det här därför hoppas jag verkligen att slutresultatet ska bli bra
VictorW: Haha ja komemr du o hjälper mig rolla ? Jag tror jag ska behålla min Cosmic blue i grunden, alltså försöka lägga snygg skarv och sedan lägga helt ny klarlack över hela med någon effekt i... Jo jag kan lägga upp nån bild om du vill se, men det blev bara döskallar Men sååå kul var det!!
FoXxIe: tiktigt kul att höra när kommer du igång med din breddning??
hehe ja min brddning kommer nog inte komma igång:P vågar fan inte:) men ja kankse till vintern om ja hittar något bra garage så kanske man ger sig på och breddar den!
J-P-R: Svacka? det lät inte alls kul! är det mycket på jobbet?
Jag har fått sluta på jobbet pga för dålig sysselsättning. Och varför hålla på med bilar när folk bara vandaliserar eller stjäl det sen?
Så jag söker jobb och försöker återfinna motivationen till att bygga lite bil. Förhoppningsvis återfinns dem båda vid samma tillfälle. Men så länge betraktar jag ditt projekt och glädjs åt dina framsteg
Kan inte låta bli att kommentera ditt förbannat, underbara projekt. För detta kallar jag projekt..och kul att de är på en SAAB med. Keep it up! Väntar redan på nästa uppdatering.
FoXxIe: Klart att du vågar!!! bara att testa lite försiktigt och lura sig själv att man bara testar
J-P-R: Måtte det där fixa sig, utan jobb vill man verkligen inte vara, och tyvärr finns det klåfingriga personer överallt som har svårt att skilja på mitt o ditt :S
Braather: TACK! roligt att se ett tillskott bland mina läsare
__r0b1n: Tack Robin, ja detta blir finnemang!
kimpan_90: Tack Kim!! ska kämpa på så man blir klar nångång
wow just nu har min tråd visats 61000 gånger!!! :´D
Bllev mycket extra plastning på bakpartiet tyvärr, men nu är det gjort och spackling påbörjat, känns rätt bra faktiskt.. men igår kväll kändes det motogt som om man inte kom nånstans.. Men idag är jag ett steg närmre